اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعتصاب کارگران پروژه ای نفت: کارگران پیمانکاری لیموچی و شرکت سکاف در پالایشگاه آبادان اعتصاب را شروع کردند.بنا به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات پیمانی نفت، کارگران پیمانی لیموچی و شرکت سکاف در پالایشگاه آبادان امروز ۱۵ اسفند دست به اعتصاب زده اند. این شورا روز گذشته از فراخوان اعتصاب در پارس جنوبی، پالایشگاهها و پتروشیمی ها در روز ۱۵ اسفند خبر داده بود. اعتصاب جاری در اعتراض به تصمیم مدیریت برای تعویق پرداخت دستمزد ماههای آذر و بهمن و اسفند تا آغاز سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

بنا بر این فراخوان این کارگران در دو روز پانزدهم و شانزدهم اسفند دست به اعتصاب میزنند و درکارگاههایشان تجمع خواهند داشت. استارت این اعتصاب امروز پانزدهم اسفند با اعتصاب در پیمانکاری لیموچی در پتروشیمی بوشهر و نیز در پالایشگاه آبادان در شرکت سکاف زده شد و کارگران وارد اعتصاب شده اند. خواست فوری این کارگران پرداخت فوری دستمزدهای ماه بهمن و اسفند و پرداخت همه تا پایان سال است. این اعتصاب فردا شانزدهم اسفند نیز ادامه خواهد داشت. در فراخوانی کوتاه به این اعتصاب این کارگران اعلام کرده بودند:" آخر سال است و پیمانکاران در توطئه نپرداختن دستمزدها هستند. و نه تنها این بلکه از عیدی و پاداش هم خبری نیست. پیمانکاران متحد شده اند که دستمزدها را فقط تا پایان ماه ۹ بدهند و پرداخت سه ماه دیگر را به سال ۱۴۰۱ موکول کنند. ما کارگران نفت این تعرض آشکار را نمی پذیریم".
بدین ترتیب بار دیگر مراکز نفتی به تلاطم افتاده و کارگران پیگیر مطالباتشان هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۵ مارس ۲۰۲۲

۱۵ اسفند: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چندین شهر
روز پانزدهم اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه روزهای اعتراض یکشنبه های خود جهت پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلفی چون شوشتر، اراک، کرمانشاه، قزوین، کرمانشاه، تبریز، شیراز، کرمان و اصفهان در مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.
در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: "تورم میخورد حقوق بازنشسته"، "دستهای ما خالیه، وضع شما عالیه"، "وعده وعید کافیه ، سفره ما خالیه "، "حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه"، "تا حقمون نگیریم، از پا نمی نشینیم"، "خواسته ما یک کلام، فقط صدور احکام"، و "بس است فریب مردم"، "تامین اجتماعی، چه نام اشتباهی".
در این روز همچنین بازنشستگان فولاد و معدن در ادامه اعتراضاتشان در شهرهای اهواز، اصفهان، البرز غربی، و تهران مقابل صندوق های بازنشستگی در این شهرها تجمع داشتند.
تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، پرداخت عیدی برابر دو ماه حقوق و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در قطعنامه هایشان است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۶ مارس ۲۰۲۲

اطلاعیه خبری
تجمع کارگران شهرداری تبریز و پتروشیمی آبادان و محکومیت هیراد پیربداقی به ۴ سال حبس

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری تبریز
روز ۱۵ اسفند کارگران شهرداری تبریز در اعتراض به کاهش عیدی خود، در داخل عمارت ساعت (ساختمان شورای شهر تبریز) تجمع کرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان
روز شنبه ۱۴ اسفند جمعی از کارگران شرکت پتروشیمی آبادان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود مجدداً در محوطه شرکت دست به تجمع زدند. این کارگران در اعتراض به وضع نابسامان معیشتی و کاری خود طی ماه‌های اخیر بارها دست به اعتصاب زده اند. افزایش حقوق و مزایا، پرداخت حق جذب و حق کارگاهی از جمله مطالبات آنهاست. به گفته کارگران حقوق دریافتی آنان به صورت سالانه و تنها متناسب با پایه حقوق کارگری افزایش پیدا کرده است . اما مزایای دریافتی آنها افزایشی نداشته است و آنها به این موضوع و عدم افزایش دستمزدها متناسب با رشد قیمت ها اعتراض دارند. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن گزارش این خبر و مطالبه افزایش حقوقها در رده های مختلف تخصصی بر اینکه مزد هیچ کارگری نباید از ۱۶ میلیون کمتر باشد تاکید کرده است.

هیراد پیربداقی به ۴ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد
هیراد پیربداقی، فعال کارگری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۸ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و نیز ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر ۴ سال زندان برای او قابل اجرا خواهد بود. هیراد پیربداقی در ۱۵ آبان‌ماه بازداشت شده بود و بعد با قرار وثیقه از بند عمومی زندان اوین آزاد شد. جرم او دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه است. پرونده پیراد پیر بداقی و تمامی فعالین سیاسی باید فورا بسته و مختومه اعلام شود و تمامی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۵ مارس ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462