اعتصاب کارگران در مراکز متعدد نفت و پتروشیمی آغاز شد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۷: بنا برگزارشات منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز ۲۶ آذر کارگران رسمی شاغل در مراکز نفتی در سطحی سراسری وارد اعتصاب شده و تجمعاتی را برپا کرده اند. تاکنون گزارشات گویای اعتصاب در این مراکز میباشد: ‌شرکت نفت و گاز پارس، کارگران رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچسارانُ، کارگران پتروشیمی و نفت ماهشهر، کارگران عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز پالایشگاه دوم فازهای ۲و۳ پالایشگاه و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب منطقه عملیاتی تنگ بیجار، ، واحد ایمنی و آتش نشانی جزیره خارگ.

کارگران نفت در اعتراض به بدتر شدن وضعیت معیشتی خود و بنا به فراخوانی از قبل اعلام شده دست به اعتصاب زده اند.
در عسلویه کارگران مقابل شرکت نفت و گاز پارس تجمع داشتند و شعار میدادند:" وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه"، "وزیر دروغگو نمیخوایم، نمیخوایم" . در اهواز تجمع کارگران مقابل ساختمان چهارطبقه مدیریت مناطق نفتخیز جنوب انجام گرفت.
یک خواست مورد تاکید این کارگران اجرای کامل ماده ده است که بطور متوسط با عملی شدن آن به مزد هر کارگر دو میلیون تومان اضافه میشود و این کارگران خواستار پرداخت معوقات ده ساله عدم اجرای این طرح نیز هستند. دستنوشته های مربوط به این مطالبات در این تجمعات توجه ها را بخود جلب میکرد. حذف مالیات های افزایشی از دستمزدها، افزایش حقوق و حذف سقف تعیین حقوق ها، پرداخت فوری پاداش پایان کار بازنشستگان، ابطال اساسنامه صندوق نفت و بهبود خدمات رفاهی و درمانی از دیگر مطالبات این کارگران فوری این کارگران است. این حرکت بزرگ و سراسری کارگران رسمی نفت یک اعتراض اخطاری بود و کارگران بر تداوم اعتراضات خود تا محقق شدن خواستشان تاکید دارد.
گفتنی است که کارگران در پتروپالایش ها نیز برای روزهای سوم تا پنجم دیماه در اعتراض به وخیم تر شدن وضع معیشتی خود فراخوان به اعتصاب و تجمع داده اند. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بیانیه های خود از این فراخوان ها اعلام حمایت کرده و در عین حال بر اعتصاب سراسری همه بخش های کارگران شاغل در نفت در اعتراض به اعدام ها و سرکوبها فراخوان داده است. این شورا با اعلام اینکه این سرکوبگریها تعرضی به کارگران و کل جامعه است از فراخوان سه روز اعتراض در ۲۸ و ۳۰ آذر ماه که از سوی ۲۴ دانشگاه و گروههایی از دانش آموزان و فعالین زن وجوانان انقلاب محلات داده شده است، حمایت کرده است.
شورا همه بخش های شاغل در نفت را به پیوستن به این حرکت اعتراضی سراسری علیه اعدام ها فراخوانده است. حزب کمونیست کارگری با درود به کارگران نفت و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از همه کارگران، معلمان، و بخش های مختلف شاغل میخواهد که به سه روز اعتراضی ۲۸ تا ۳۰ آذر بپیوندند. با اتحادی سراسری و قدرتمند است که میتوان ابزار اعدام و سرکوب را از دست حکومت گرفت و این یک گام مهم در پیشروی انقلاب و خلاصی از جهنم جمهوری اسلامی است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۸
۲۶ آذر: فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی در مترو
امروز شنبه ۲۵ آذر در تهران جمعیتی از مردم در مترو تجمع کردند و با خشم شعار"مرگ بر جمهوری اسلامی" سر دادند. شب گذشته نیز شماری از مردم در شهر تربت حیدریه راهپیمایی کردند و علیه حکومت اعدام و کشتار شعار دادند. در محلات مختلف تهران از جمله چیتگر نیز طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای وسیعا شنیده میشد. مردم همه جا قرار و مدار برای تجمع و تظاهرات سراسری برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه را میگذارند و همه بر شعار مرگ دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای در پاسخ به اعدامها تاکید دارند.
مردم با فراخوانهایشانُ، با بیانیه هایشان و با اعتصابات و اعتراضات هر روزه شان در کف خیابان مقابل حکومت سرکوب و جنایت ایستاده و عزم خود را برای سرنگونی حکومت قاتلان اسلامی جزم کرده اند. اعتصابات کارگری نیز با قدرت تر جلو می آید و امروز کارگران رسمی نفت اعتصاب و تجمع سراسری بزرگ خود را داشتند. اعتراضات در کف خیابان به اشکال مختلف انجام میگیرد. همه این اعتراضات پاسخ کوبنده مردم به اعدام ها و تلاش جامعه برای آزادی تمامی بازداشت شدگان است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲