مجید حسینی: حل اختلاف به سبک زحمتکشانی‌ها، هم در جدائی و هم در پیوستن به هم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در جریان درگیری مسلحانه اول تیر ماه (دیروز) دارودسته‌های مختلف زحمتکشان، عمر ایلخانی‌زاده و عبدالله مهتدی در یک طرف با جماعتی دیگر از جریان ایلخانی‌زاده بنام رضا کعبی از طرف دیگر، دو نفر از افراد مسلح آنها کشته شده و تعدادی زخمی شده‌اند. طبق خبر رسیده نیروهای "آسایش اتحادیه" میهنی کردستان عراق، هر سه طرف این ماجرا را خلع سلاح کرده و تحت نظر دارد و تعدادی از آنها را زندانی کرده است. این اولین باری نیست که دارو‌دسته‌های مختلف زحمتکشانی برای حل اختلافات میان خود با کشیدن اسلحه و کتک‌کاری با هم روبرو میشوند.

در جریان جدائی عمر ایلخانی‌زاده و همراهانش از باند مهتدی در اواخر سال ۲۰۰۷ ، هر دو طرف همدیگر را کتک زدند و بر روی هم اسلحه کشیدند، اگر نیروی آسایش اتحادیه میهنی آنها را از هم جدا نمی‌کرد چنین جنایتی آن زمان روئی میداد. در ۲۸ آبان ۱۴۰۱ عمر ایلخانی زاده اعلام کرد قصد دارد بار دیگر به جماعت عبدالله مهتدی به پیوندد. همانطور که می بینید در جریان پیوستن مجدد ایلخانی‌زاده به دارو دسته مهتدی اینها بر روی هم اسلحه کشیدند و دست به جنایتی زدند که همگان از آن مطلعند. اگر ظرفیت باند سیاهی زحمتکشان مهتدی و عمر ایلخانی زاده به دایره این جماعت محدود میشد امکان اینکه با دخالت و پادرمیانی سازمان‌های دیگر و محاکمه سران این باندها بخاطر این جنایت مشکل حل شود وجود داشت. وجود چنین جریاناتی موانع و مشکلات بزرگی هستند بر سر راه مبارزات برابری‌طلبانه مردم در کردستان. باید پیگیرانه ماهیت این دارودسته‌ها را افشا کرد تا جوانان و مردم ناآگاه بدام آنها نیفتند.
نکته اینجاست که در این دوره از مبارزات مردم در کردستان دارودسته‌های باند سیاهی بنام سازمان زحمتکشان کومه‌له سر‌بر آورده‌اند که از هیچ جنایتی و از هیچ نوع مزدوری برای دولت‌ها و هر آدم پولداری بخاطر اینکه کاره‌ای شوند روئی‌گردان نیستند. نباید این‌ها را بعنوان سازمان سیاسی ناسیونالیستی از نوع دیگر احزاب در کردستان به حساب اورد، اینها باندهای مسلح‌اند که از سرفالانژیسم ناسیونالیستی خود به بقیه نقد دارند و برای بند و بست و همکاری با سرکرده‌گان رانده شده سپاه پاسداران و رضا پهلوی و از هر جای دیگری که بوی قدرت و پول بیاید کوتاهی نمی کنند.
مجید حسینی
دوم تیر ماه ۱۴۰۲