علی ناظر: مجاهدین «نماینده مردم ایران» نیستند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بنا به گزارش خبری امروز رادیو فردا، یکنفری در وزارت خارجه آمریکا گفته که : «… وزارت خارجه آمریکا اتهام آموزش دادن به اعضای سازمان مجاهدین خلق را که اکنون در کشور آلبانی به سر می‌برند، رد و اعلام کرد این سازمان را «نماینده» مردم ایران نمی‌داند.یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار رادیوفردا قرار گرفت، یادآور شد که «ادعاهایی مبنی بر اینکه ایالات متحده از سازمان مجاهدین خلق در آلبانی حمایت می‌کند یا آنها را آموزش می‌دهد، کاملاً نادرست است».

او افزود: «آمریکا به سازمان مجاهدین خلق در مورد فناوری سایبری یا در مورد هر موضوع دیگری پشتیبانی یا آموزش نمی‌دهد، به این سازمان کمک مالی نمی‌کند، و تماس عینی فراتر از مسائل مربوط به اسکان مجدد آنان که در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد، برقرار نمی‌کند».
……»
به ریز و چرایی این نکته نمی پردازم. به این نکته هم عمدا اشاره نمی کنم که «آخه تو را سننه» که مجاهدین را به رسمیت بشناسی یا نشناسی؟
آنکه باید مجاهدین را «نماینده» خود بشناسد فقط و فقط خلق ستمدیده ایران است، که آنها هم «مجاهدین را نماینده مردم» نمی شناسند. مهمتر اینکه، خود مجاهدین هم خودشان را «نماینده مردم» نمی شناسند. اصولا مگر می شود فقط و فقط یک نهاد سیاسی-ایدئولوژیک-نظامی «نماینده مردم» – 85 میلیون باشد. این حرفها فقط در قاموس و فرهنگ ولی فقیه معنا دارد که خود را همه کاره «امت» می داند.
مجاهدین، و اصولا، کلیه نیروهای کثرتگرا و سرنگونی طلب، ناگفته و نانوشته، به این باور رسیده اند که هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند نماینده مردم باشد. به همین دلیل، به یک «جبهه وسیع آزادیخواهان» برای سرنگونی محتاجیم.
البته، این شکرخوردن های آمریکا، برای کسانی که رفتار جهانخواران را دنبال می کنند، حرف تازه و موضعی شگفت انگیز نیست. حضرات تا همین چند وقت پیش مجاهدین را در لیست تروریستی قرار داده بودند تا بشود بهتر با جمهوری اسلامی لاس زد. همین حضرات و شرکا، چندی پیش از آن قرارگاه های مجاهدین را بمب باران کردند. همین حضرات اجازه دادند تا جانوران وابسته به قاسم سلیمانی با زرهی و بولدزر پناهجویان خلع سلاح شده و بی دفاع را در اشرف مورد حمله قرار دهند. این جانوران شبیه آدم که خود را مهد دموکراسی می دانند، طبیعی است که نباید مجاهدین را «نماینده مردم» بدانند.
در عین حال، یک نکته هم جهت توجه «دیپلمات های انقلابی» لازم به ذکر است: «ماه ها و در نوشته های خصوصی و عمومی عرض نکردم نمی شود به این اراذل اطمینان کرد؟؟. عرض نکردم که فاشیست آمریکایی و انگلیسی و ایتالیایی و…. با هم فرقی ندارند؟ بارها عرض نکردم که «کس نخارد پشت من…؟»
شاید این موضعگیری اخیر وزارتخارجه آمریکا بتواند به تفکر سیستماتیک شده دیپلماتهای انقلابی تلنگر زده و آنها را از رویاپردازی دور کند.
واقعیت اما چیست؟ مجاهد خلق تا زمانی که وطن را به بیگانه نفروخته، فرزند خلق است، چه آمریکا خوشش بیاید چه نیاید. اسلام مجاهدین که موتور محرک اعضا و هواداران آنهاست، شاید برای خودشان پادزهر اندیشه ارتجاعی جمهوری اسلامی باشد، اما امروز و به مرور زمان، خلق ستمدیده «مسلمان» ایران به «اسلام گریزی» روی آورده است. مسلمانان «مترقی» باید به این نتیجه برسند که برخی از آیات در قران «منسوخ» است و در این قرن کاربرد ندارد، از جمله تعریف حجاب و عفاف از دریچه تنگ اسلام. نکته واقعی دیگر اینکه سرنگونی امریست محتوم. دیر و زود دارد اما شدنی است و باید بشود، و حتما هم به دست ملت شریف ایران و فرزندان سلحشور و شورشی رقم خواهد خورد.
خلق ستمدیده و محافظان مسلح آنها فقط باید بیاموزند که نباید «مرحله سوزی» کنند.
بیش از این نوشتن اتلاف وقت است.

24 آبان 1401
15 نوامبر 2022