توفیق محمدی: جلوی این جنایات و وحشیگری را باید همین امروز گرفت!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

یک زن اهل سردشت، در استان آذربایجان غربی ایران، به دلایل «ناموسی» توسط همسرش در اربیل عراق به قتل رسید. باور‌نکردنی نیست اما حقیقت دارد! سلسه کشتار زنان و دختران به جرم رقصیدن،خندیدن، رفتن به دیسکو، داشتن رابطه جنسی خلاصه پاسخ به ابتدایی ترین نیازهای انسانی توسط اقوام و بستگان و همسران سابق ادامه دارد.« قاتل و جنایتکار عبدالله‌ منش سه سال پیش نیز یک جوان ۲۰ ساله را به دلیل داشتن رابطه با همسرش در سردشت ‌به قتل رسانده و همسر خود را نیز با ضربات چاقو زخمی کرده بود.

خانم زارعی پس از ترخیص از بیمارستان به شهر اربیل رفته و در سال‌های اخیر در این شهر به کار مدلینگ مشغول بوده است.سایت حقوق بشری هه‌نگاو، هویت این زن را «فاطمه زارعی» اعلام کرده و گفته است که او پنجم ماه تیر در اربیل توسط همسرش، اسماعیل عبدالله‌ منش با ضربات متعدد چاقو بربدن و گردن همسر سابق به شکل فجیعی به قتل رسیده است.

بر اساس این گزارش، جسد خانم زارعی دو روز پس از قتل در سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق بدون برگزاری مراسم ختم و حضور اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شده است و خانواده او نیز هیچ گونه مراسمی در سردشت برگزار نکرده‌اند. عبدالله‌ منش که پس از قتل همسرش متواری شده، تاکنون بازداشت نشده و پلیس اربیل نیز تا زمان تنظیم این گزارش درباره این قتل اظهار نظری نکرده است
مردم آزادیخواه و برابری طلب در کردستان!
اجازه ندهید جنایتی دیگر ، در مکانی دیگر و زمانی نه چندان دوری به ابراز ابتدایی ترین و بدیهی‌ترین نیازها و تمایلات انسانی رخ دهد! مرد سالاری ، ناموس پرستی، ملی گرایی متعفن و مذهب و افکار عهد بربریت در کمین قتلهای دیگری است! به جز نیروی شما که از این اعمال غیر انسانی متنفرید قرار نیست کس دیگری جلوی این جنایات را بگیرید. به میدان بیائید و دست در دست میلیونها انسان مدرن، رادیکال جلوی این اعمال شنیع ضد زن و ضد انسان را بگیرید! با تمام توان، نیروی خود را در خدمت مقابله با کهنه پرستی ، زن ستیزی، مرد سالاری، قومی گری، ناسیونالیسم و مذهب که انبان چنین جنایاتی است بکار گیرید
باید از حق آزادی انسان ، انسانی که در پشت هر رنگ پوست و جنسیتی آزادی و برابری را هر روز آرزو میکند ، در مقابل این حملات فجیع و قتلهای ناموسی به دفاع برخاست. آینده فرصتی است که برابری طلبی انسانی و بدون هیچ قید و شرطی را با صدای بلند در کف جامعه فریاد کنیم و نفرتمان از هرگونه ستم و تبعیض نسبت به زنان را با صدای رسا به جهانیان اعلام داریم.
توفیق محمدی
پنجم ماه ژوئیه 2022