تجمع و اعتراض با زنشستگان و ادامه اعتصاب رانندگان کامیون و اطلاعیه های دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 امروز چهارشنبه 24 مه جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شوش و اهواز برای پیگیری خواسته های معیشتی خود و اعتراض به حکم یکسال و نیم حبس برای فرزانه زیلابی وکیل بازنشستگان و کارگران، مقابل ساختمان تامین اجتماعی اهواز تجمع کردند. بازنشستگان از جمله شعار میدادند: "بازنشسته می میرد ذلت نمی پذیرد" و در جلوی صف تجمع بنری بزرگ در اعتراض به محکومیت فرزانه زیلابی در دست داشتند. بازنشستگان خواستار آزادی فوری فرزانه زیلابی و بسته شدن پرونده امنیتی وی هستند.

در این روز همچنین رانندگان کامیون و کامیونداران پایانه اصفهان در اعتراض به بالارفتن قیمت ارز و تورم افسار گسیخته و وضع بد معیشتی خود برای سومین روز دست به اعتصاب زدند. در همین رابطه قبلا رانندگان کامیون در پایانه اراک و بندرعباس نیز اعتصاب کردند.
روز 23 مه گروهی از کارگران کارخانه داروگر تهران در اعتراض به تعویق چهار تا هفت ماه مطالبات مزدی و بیمه ای خود مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند. شمار این کارگران صد نفر است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۴ مه ۲۰۲۳

 

 

 

تظاهرات بزرگ مردمی در زاهدان

امروز جمعه ۵ خرداد مردم در زاهدان همچون جمعه های قبل و در تداوم انقلاب در جمعیت بزرگی به خیابان آمدند و صدای اعتراض خود را به سرکوبگریهای حکومت و اعدام بلند کردند. در این اعتراضات مردم شعار میدادند:" زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر سپاهی"، "مرگ بر خامنه ای"، " مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر حکومت اعدامی"، " زندانی سیاسی آزاد باید گردد".

زاهدان یک کانون داغ اعتراض و جبهه قدرتمندی علیه اعدام و زندان و سرکوبگریهای حکومت است. شمار بسیاری از مردم این استان در جریان اعتراضات دستگیر و زندانی و یا به قتل رسیده و بیشترین اعدامها را داشته است. از مبارزات مردم در سیستان و بلوچستان باید فعالانه حمایت کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ خرداد ۱۴۰۲، ۲۶ مه ۲۰۲۳

 

 

تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام و شعاردهی ها علیه اعدام
جنبش علیه اعدام وارد فاز جدیدی شده است. امروز چهارشنبه ۳ خرداد خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با دست نوشته هایی با مضمون "اعدام نه"، مقابل ساختمان قوه قضاییه در بلوار کشاورز تهران تجمع کردند. جمهوری اسلامی با تشدید اعدام ها میکوشد انقلاب را عقب بزند و مردم با هشتگ اعدام با هر جرمی باید متوقف شود مقابل اعدامها ایستاده و ادامه انقلاب را فریاد میزنند.
خبر دیگر اینکه دادگاه سنندج برای هشت نفر از فعالین کارگری و اجتماعی که در ۲۷ اردیبهشت در منزل پدر هومن عبداللهی از جانباختگان انقلاب دستگیر شده بودند، قرار بازداشت موقت صادر کرد. این خبر بدنبال پیگیری خانواد های بازداشت شدگان به آنها داده شده است. اسامی این فعالین عبارتند از: کمال کریمی، شادمان عبدی، عبدالله خیرآبادی، سیروان محمودی، اقبال پیشکاری، هاجر سعیدی، خبات محمودی و حبیب‌الله کریمی. شواهد گویای اینست که دستگاههای سرکوبگر در حال پرونده سازی برای این فعالین کارگری و مدنی هستند.
شب گذشته در محلاتی از تهران از جمله در نواب، ودر شهرهایی چون مشهد و ملایر شعاردهی شد. در مشهد معترضین شعار میدادند : "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی". در ملایر شماری از جوانان علیه اعدامها و در حمایت از میلاد زهره‌وند زندانی محکوم به اعدام شعار دهی شبانه داشتند. اشاره کنم که دیشب سومین روز از سه روز فراخوان شماری از تشکلها و خانواده های دادخواه به اعتراض علیه اعدامها را پشت سر گذاشتیم.
شب گذشته همچنین در کرج نیز شعار دهی شبانه جریان یافت و مردم معترض در همبستگی با مردم آبادان در سالگرد فاجعه متروپل شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگر را سر دادند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۴ مه ۲۰۲۳

 

 

سالگرد فاجعه متروپل آبادان و اعتراضات مردمی
امروز سه شنبه ۲ خرداد به مناسبت سالگرد فاجعه فروریزی ساختمان متروپل آبادان و کشته و زخمی شدن دهها نفر از مردم در جریان این رویداد ناگوار که در سال گذشته روی داد، مردم بسیاری در این شهر به خیابان آمده و با اجتماع در خیابان امیری یاد عزیزان جانباخته این فاجعه انسانی را گرامی داشتند. فراخوان این تظاهرات از قبل داده شده بود و حکومت نیز برای جلوگیری از جمع شدن مردم نیروی سرکوب بسیاری در شهر مستقر کرده و خیابانها را بسته بود. اما علیرغم این مردم از همان آغاز صبح به سمت خیابان امیری حرکت کردند و تجمع اعتراضی خود را برپا کردند.
ساختمان متروپل سال گذشته دوم خردادماه به دلیل تخلفات ساختمانی ناشی از فساد مسئولین حکومتی، فروریخت و به فاجعه ای انسانی تبدیل شد و در جریان آن دهها نفر از مردم کشته و شمار بسیاری زخمی شدند. مردم که باندهای حکومتی و بساط اختلاسگری هایشان را عامل و مسبب این جنایت میدانستند و با چشم خود میدیدند که حکومت به جای کمک رسانی به مردمی که زیر آوار مانده اند، نیروی سرکوب به محل آورده است، در آن مقطع با سر دادن شعارهای کوبنده علیه کل حکومت مافیای اسلامی به خیابان آمده و نابودی این رژیم را فریاد زدند. از جمله شعار میدادند: "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر رئیسی"، "اینهمه سال جنایت ، مرگ بر این ولایت"، "، و "بسیجی برو گمشو " و...
در اعتراضات مردم بر دو خواست معرفی و محاکمه علنی کلیه مسئولین و ارگان های دخیل در فاجعه متروپل تاکید داشتند. اعتراضاتی که بیش از دو هفته به طول کشید و دامنه اش به دیگر شهرهای خوزستان کشیده شد و بعد نیز با موجی از اعتراضات حمایتی در شهرهای دیگر همراه شد. امسال در سالگرد جانباختگان فاجعه متروپل مردم مجددا به خیابان آمده و فریاد دادخواهی سر میدهند.
حزب کمونیست کارگری ایران در سالگرد جانباختگان فاجعه انسانی متروپل بار دیگر همدردی خود را با خانواده های عزیزانی که در این رویداد ناگوار جانشان را از دست دادند و مردم به جان آمده آبادان اعلام میکند و مردم در تمام شهرها را به حمایت از دادخواهی این خانواده ها و مردم آبادان فرا میخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳ مه ۲۰۲۳

 


سومین روز فراخوان علیه اعدامها، اعتراضات مردمی و تحصن زندانیان در اوین
امروز دوم خردادماه سومین روز فراخوان شماری از خانواده های دادخواه و تشکلهایی از کارگران، بازنشستگان و مدافعین حقوق کودک و حقوق زن و در دل جامعه پرالتهاب و در ادامه انقلاب است. مردم در بیانیه هایشان، در شعارهای اعتراضی خود و در سخنان اعتراضی شان به محکمی اعلام کرده اند که این اعدامها تقلایی کثیف برای عقب زدن انقلاب است و با اعدام نمیتوانید ما را از مبارزاتمان عقب بزنید . گسترش اعتراضات در کف خیابان و دردانشگاهها و در درون و بیرون زندانها پاسخ محکم مردم به اعدامها و سرکوبگریهای حکومت است.
امشب نیز در محلاتی در تهران و شهرهای دیگرهمچون ملایر مردم با فریاد شعارهای ضد حکومت و شعار مرگ بر حکومت اعدام صدای اعتراض خود را بلند کردند. همچنین در متروی پالایشگاه تهران نزدیک بهشت زهرا جمعی از جوانان با برافراشتن تصویر کشته شدگان انقلاب #زن_زندگی_آزادی فریاد دادخواهی سر دادند.
در آبادان نیز امروز جمعیت بسیاری از مردم در سالگرد فاجعه فروریزی ساختمان متروپل به خیابان آمدند و شعار دادند و سپس برای گرامیداشت یاد جانباختگان این رویداد ناگوار در خاکستان (قبرستان) آبادان جمع شدند. بنا بر خبرها شهر آبادان حالت حکومت نظامی بخود گرفته است. مردم که دزدان چپاولگر حاکم را مسبب این جنایت میدانند امروز از جمله شعار میدادند"شهدا زیر خاکند، متهمان آزادند"، و " قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان".
دانشگاهها کانون مهم اعتراضات هستند. امروز دوم خرداد ماه در دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه شریعتی دانشجویان دانشگاه شریعتی در اعتراض به ضرب و شتم یکی از دانشجویان دختر این دانشکده توسط مزدوران حراست، تجمع و اعتراض کردند. ‏ماجرا از این قرار است که روز گذشته اول خرداد، مامور حراست دانشگاه شریعتی تهران یکی از دانشجویان دختر را تحت عنوان "حجاب نامناسب" کتک زد. در اعتراض به این گستاخی، امروز دانشجویان شعار میدادند:"هیز تویی هرزه تویی، زن آزاده منم" و " می‌زنم می‌زنم هر آنکه خواهرم زد".
از سوی دیگر پس از انتشار خبر احکام محرومیت از تحصیل و تبعید برای هشت دانشجوی پزشکی دانشگاه تبریز به دلیل شرکت در اعتراضات دانشجویی، در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در سطح شهر فراخوان‌هایی برای اعتراضات مردمی پخش شد. این دانشجویان احکامی شامل یک یا دو سال محرومیت از تحصیل و تبعید به شهرهای اهواز، سمنان، کاشان، ارومیه و اردبیل دریافت کرده‌اند. انتشار این خبر و همچنین اتهام محاربه برای هفت نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در تبریز که هفته گذشته پس از برگزاری جلسه‌های دادگاه‌ انقلاب این شهر اعلام شد، خشم و اعتراض مردم را در این شهر فراگرفته است.
در درون زندانها نیز اعتراضاتی علیه اعدامها و سرکوبگریهای حکومت جریان یافته است. یک نمونه مهم آن تحصن شماری از زندانیان سیاسی در زندان اوین است. این تحصن در ساعت شش عصر روز شنبه ۳۱ اردیبهشت آغاز شد. بنا بر خبرهای تکمیلی نرگس محمدی، سپیده قلیان، بهاره هدایت، زهره سرو، مهوش شهریاری، نسرین خضری جوادی، شکیلا منفرد، ویدا ربانی سخنرانان این حرکت اعتراضی بودند. نرگس محمدی در سخنانی میگوید: " یقین دارم که اعدام‌های صورت گرفته، در شرایطی که مردم به پا خاسته و اراده قطعی‌شان برای پایان بخشیدن به حکومت دینی استبدادی قرار گرفته، نه‌تنها به خفقان و سرکوب جامعه و تداوم حکومت نخواهد انجامید، بلکه "چرخه اعتراضات " عمومی را شدت خواهد بخشید و تصمیم راهبردی رادیکال جنبش انقلابی یعنی پایان بخشیدن به جمهوری‌اسلامی را به قدرت و مطالبه‌ی عمومی مردمی تبدیل خواهد کرد. به نظر من تاوان و پیامد هر اعدام برای حکومت، تکثیر و تشدید قدرت مردمی برای سرنگونی حکومت خواهد بود". او با گفتن اینکه هر شش ساعت یک اعدام جنایتی است که نباید هیچکس آن را تحمل کند و در سخنانش خطاب به جهان به اقدامی عاجل برای توقف ماشین خشونت بار و بی رحم اعدام ها فراخوان داد. سخنران دیگر این تحصن گلرخ ایرایی بود. او در سخنان خود جمهوری اسلامی را محکوم کرد و خواستار توقف اعدامها شد و بر اعتراض در کف خیابان به عنوان راه موثر مبارزه علیه اعدام تاکید نمود. در این تحصن فائزه هاشمی نیز طی سخنانی گفت: "اگر حکومت در مجازات خلافکاران جدی‌ست، پس کیفر عاملین کشتارها در دهه‌ شصت، قتل‌های زنجیره‌ای، جنبش سبز و ... چه شد؟ اعدام با هر عنوانی از جمله سب‌النبی، توهین به مقدسات، محاربه، ارتداد، افساد‌فی‌الارض و حتا جرائم مواد مخدر در شرایط امروز ما که عدالت به مسلخ رفته است محکوم است". همچنین نسرین خضری جوادی کارگر بازنشسته زندانی طی سخنانی اعدام ها را محکوم کرده و گفت: " ماشین اعدام و سرکوب جمهوری‌اسلامی سر باز ایستادن ندارد. ...تصمیم‌ گیرندگان این جنایات باید بدانند که روز محاکمه آنان هم در دادگاه‌های عادلانه و مردمی فرا خواهد رسید. شکیلا منفرد نیز گفت:" اگر امروز اعتراض نکنیم فردا نوبت خودمان است...فرقی نمی‌کند به چه جرمی اعدام شده‌اند. اگر امروز اعتراض نکنیم فردا نوبت خودمان است." همچنین ویدا ربانی در محکومیت اعدام ها سخنرانی کرد و گفت: "سعید یعقوبی، صالح میر هاشمی و مجید کاظمی نه اولین و نه آخرین قربانیان مبارزه با ضحاک زمانه ما هستند. ثانیه به ثانیه تداوم این حکومت جنایت علیه بشریت است". بهاره هدایت یکی دیگر از زندانیان سیاسی نیز گفت: "اگر می‌گوییم براندازیم، اگر می‌گوییم جمهوری اسلامی دشمن مردم ایران است، باید بدانیم که در درون خود این گزاره‌ها منطق و استلزامات عمل سیاسی ما نهفته است". . زهره سرو زندانی سیاسی دیگری در این تحصن طی سخنانی چنین گفت:"باز هم حکومت اشغالگر ضحاک بهترین دفاع را حمله دانسته و با اعدام قصد ارعاب و عقب نشاندن مردم را دارد. اما اعدام نه‌تنها بازدارنده نیست بلکه نتیجه عکس خواهد داشت. حال چرا یک بام و دو هوا؟...هیچ‌گاه اعدام و ایجاد ارعاب برای هیچ دیکتاتوری حاشیه امن بوجود نیاورده است. به زودی شاهد خیزش سراسری مردم خواهید بود و سرنگونی از رگ گردن به شما نزدیکتر است. ما قاطعانه به این حکومت خونخوار و زن‌ستیز پایان خواهیم داد". همچنین سپیده قلیان از فعالین سیاسی دیگر زندان نیز طی سخنانی در محکومیت اعدام ها سخن گفت و مهوش شهریاری ضمن تسلیت به خانواده‌های اعدام شدگان از شدت گرفتن اعدام‌ها ابراز تاسف و نگرانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳ مه ۲۰۲۳