شعار دهی شبانه در شهرهای مختلف

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۳ "دهه فجر" را مردم برسر حکومت کوبیدند آزادی شمار دیگری از زندانیان و اخباری دیگر  امروز ۲۲ بهمن سالروز انقلاب ۵۷ علیه دیکتاتوری پهلوی است. با نزدیک شدن به این روز مردم سرعت بیشتری به انقلاب خود برای سرنگونی حکومت اسلامی داده اند. با کارزار سراسری آتش زدن بنرهای تبلیغاتی "دهه فجر" حکومت، تحریم مسابقات ورزشی و جشنواره فیلم و برهم زدن نمایش های مسخره حکومتی در مدارس و شعاردهی سراسری گسترده در شب گذشته و بلند شدن فریاد مرگ بر دیکتاتور حتی از درون زندان، دهه فجر حکومت را مردم بر سرش خراب کردند.

مردم همچنین با بیانیه های اعتراضی خود و با فراخوان به اعتراض سراسری در روز ۲۷ بهمن (چهلمین روز اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی)، عزم خود را برای به زیر کشیدن حکومت جهنمی اسلامی به نمایش گذاشتند. یک رویداد بسیار مهم در این روزها آزادی شماری از بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی است. این آزاد کردن ها نه از سر الطاف حکومت اعدام و جنایت، بلکه بازتاب قدرت انقلاب مردم است. این آشکارا یک عقب نشینی از سوی حکومت در برابر مردم است. با آزادی هر زندانی ای مردم در مقابل زندانها شادی میکنند و شعار میدهند و زنان حجاب را دور می اندازند و عزم خود را برای عقب زدن دستگاه سرکوب و جنایت حکومت اعلام میکنند.
در ادامه گزارشات تاکنونی ساعت ۱ بامداد امروز ۲۲ بهمن شاپور احسانی‌راد از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران از زندان اوین آزاد شد. او به شش سال زندان محکوم شده بود و از ۲۷ خرداد ۹۹ در زندان بود.
روز گذشته همچنین احمد نقوی آزاد از معلمان زندانی در ابهر آزاد شد. همچنین در اصفهان حسین یزدی مدیر مسئول سایت مبین ۲۴ و کانال خبری ایران تایمز آزاد شد. او در ۱۴ آذر دستگیر شده بود و به یک سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و شرکت در "دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش" محکوم شده بود. ژیلا مکوندی، فعال مدنی، فریبا عدالتخواه زندانی دو تابعیتی ایرانی- فرانسوی، ناهید فتحعلیان از فعالین معلم و نوشین جعفری ، عکاس سینما که با اتهام توهین به مقدسات ۵ سال حکم زندان داشت، دو تن دیگر از آزاد شدگان روز گذشته از زندان هستند. ناهید فتحعلیان نیز از فروردین ۹۹ در زندان بود. فریبا عدالتخواه خرداد 98 دستگیر و به او 6 سال و شش ماه حکم داده شده بود.
نکته جالب اینست که جمهوری اسلامی تلاش کرد زندانیان را تحت عنوان عفو خامنه ای آزاد کند و ابتدا از زندانیان خواست که طلب عفو کنند تا آزاد شوند. اما با جواب محکم اعتراضی زندانیان ناگزیر به عقب نشینی شد و شکست خورد. برای نمونه روز ۲۰ بهمن ‌آرمیتا پاویر دانشجوی دانشگاه مدنی آذربایجان در دادگاهی که نوزدهم بهمن در تبریز برای وی برگزار شد با عفو و نوشتن اظهارنامه‌ی ندامت مخالفت کرد. او در توییتر شخصی خود مینویسد:"رفتم دادگاه، گفتن صدات کردیم بگیم عفو شاملت شده، یه اظهار ندامت و یه تعهد نامه بنویس طبق بخشنامه، پرونده رو ببندیم...منم ‎ رد عفو کردم اومدم، امروز فردا حکم نهاییم ابلاغ میشه. مرگم را شاید ببینی، سر خم کردنم را هرگز". آرمیتا پاویر ۹ آبان مقابل درب دانشگاه بازداشت شده بود.
زهرا محمدی مدرس زبان کوردی و از اعضای هیات مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین نیز شامگاه جمعه ۲١ بهمن‌ماه از زندان کانون‌ اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد. او در ویدئویی که پس از آزادی اش منتشر شده است می‌گوید "من را با زور از زندان بیرون انداخته‌اند".
آزادی همه این عزیزان را به آنها و به خانواده هایشان و به انقلاب زن، زندگی، آزادی تبریک میگوییم.
اما در میان همه این خبرهای مسرت بخش خبر تکان دهنده اینست که رضا دهبوید، جوان ۲۹ ساله اهل ساری که چند روز پس از احضار تلفنی از سوی اداره اطلاعات سپاه این شهر، به این نهاد مراجعه کرده بود، روز پنجشنبه ۲۰ بهمن جسدش در یک بیمارستان پیدا شد. این موضوع آتشی دیگر بر خشم و نفرت مردم زده است. نابود باد حکومت شکنجه و اعدام و جنایت!
خبر مهم دیگر امروز اعتصاب کارگران معدن مس درخشان واقع در تخت گنبدِ سیرجان در استان کرمان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق، سطح نازل دستمزدها و مشکلات بیمه‌ای برای دومین روز متوالی جریان یافت. همراه با اعتراضات خیابانی اعتصابات کارگران بطور متوالی در مراکز مختلف کارگری جریان دارد.
در زاهدان نیز روز گذشته تظاهرات پر جمعیت مردم همچون دیگر روزهای جمعه جریان یافت. شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد در این شهر طنین انداخته بود و شعار برجسته این تظاهرات بود. مردم قدرت خود را در گشایش در زندانها تجربه کردند و با این شعار عزم خود را برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی اعلام میکنند. سپاهی، بسیجی، داعش ما شمایی و مرگ بر دیکتاتور از دیگر شعارهای اعتراضی مردم در این روز بود.
و بالاخره اینکه بدنبال مبارزات گسترده مردم و کشاورزان در اصفهان امروز آب در زاینده رود جاری شد و مردم جمع شدند و برای موفقیت خود شادی کردند و در ویدئو کلیپ های خود با گفتن اینکه " آب زاینده رود را پس میگیریم" بر تداوم اعتراضات خود در برابر تعرضات حکومت به محیط زیست و معیشتشان تاکید کردند.
همه خبرها حاکی از خیز مجدد انقلاب برای پایان دادن به جهنم جمهوری اسلامی است. همانطور که قبلا گزارش کرده ایم فراخوانی با امضای ۵۰ دانشگاه و جوانان محلات و زنان معترض برای تجمعات و اعتراضات سراسری برای ۲۷ بهمن در چهلمین روز قتل محمد مهدی کرمی و محمد حسینی داده شده است. حزب کمونیست کارگری همگان را به شرکت وسیع در این روز اعتراض سراسری فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱ فوریه ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۴
از خواستها و فراخوان تجمع سراسری بازنشستگان حمایت میکنیم
بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و وخیم شدن هر روز بیشتر آن برای فردا یکشنبه ۲۳ بهمن فراخوان به تجمع سراسری داده اند. در فراخوان تجمع بازنشستگان از جمله چنین آمده است:"با توجه به عدم اجرای وعده های داده شده و فریبکاری مجلس و دولت در مورد حقوق بازنشستگان و بیش از یکسال اذیت و آزار روحی و روانی و زندانی کردنها، تجمع بزرگ بازنشستگان سراسر کشور برگزار می‌شود. با حضور تمامی بازنشستگان و صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی و سهامداران واقعی صندوق تامین اجتماعی . با شعار:فقط کف خیابون بدست میاد حقمون.."
بازنشستگان یک بخش بسیار معترض جامعه هستند که حقوق اولیه آنها توسط حکومت مافیای اسلامی مدام پایمال میشود و معیشت آنها چپاول میشود. بازنشستگان با اعتراضات خود نقش مهمی در فضای اعتراضی جامعه دارند و با پیش آوردن خواستهای سراسری در کل جامعه نقش داشته اند. امروز بازنشستگان بار دیگر در بر آمد انقلاب زن، زندگی، آزادی، برای داشتن یک معیشت انسانی باز به میدان می آیند. اجرای همسان سازی ها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی بازداشت شدگان اخیر و همه زندانیان در بند، داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض از جمله خواستهایی بوده است که بازنشستگان همواره در اعتراضاتشان بر آنها تاکید کرده اند.
حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات بازنشستگان قاطعانه حمایت کرده و از همه مردم میخواهد که از این مبارزات فعالانه پشتیبانی کنند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ بهم

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۵
شعار دهی شبانه در شهرهای مختلف، آزادی زندانیان و فراخوان معلمان استان فارس به تجمع
امشب ۲۲ بهمن در محلات متعددی از تهران همچون تهرانپارس منطقه شهران، تهرانپارس، آذری، اکباتان، پونک و شهرهای دیگر همچون کرج، مشهد، شهریار، بندرعباس جریان یافت. در این اعتراضات مردم شعار می دادند:"مرگ بر جمهوری اعدامی"، "جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خواهیم"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر خامنه‌ای قاتل"، " مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر خامنه ای"، "جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم".
در کنار اعتراضات خیابانی بخش های مختلف جامعه نظیر بازنشستگان و معلمان در تدارک اعتراضات خود برای پیگیری خواستهایشان هستند. بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع زندگی خود برای فردا ۲۳ بهمن به تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی و ادارات مختلف آن فراخوان به تجمع داده اند. انجمن صنفی معلمان فارس در ادامه اعتراضات با شکوه معلمان در سال گذشته همکاران خود در این استان را در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواستهایشان و سرکوبگری های حکومت برای ساعت ۱۲ ظهر روز سوم اسفند به تجمع در مقابل اداره آموزش و پرورش فراخوان داده است. در بیانیه این معلمان برخواستهای فوری زیر تاکید شده است: اجرای کامل رتبه بندی، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان، تطابق افزایش سالانه حقوق و دستمزد با رشد نرخ تورم سالانه بانک مرکزی، عدم احضار همکاران شاغل به هیئت تخلفات اداری، توقف احضار فعالان صنفی و منع تعقیب پرونده‌های آن‌‌ها و لغو احکام صادره، آموزش رایگان، اتمام پادگانی شدن مدارس و عدم فروش اموال دولتی و آغاز آن از آموزش و پرورش.
امروز ۲۲ بهمن همچنین شمار دیگری از دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی آزاد شدند. از جمله در ادامه امیرعباس آزرم‌وند، یاشار و کاوه دارالشفاء و میثم محمدی از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شدند. در این روز همچنین خسرو صادقی بروجنی روزنامه نگار و پژوهشگر پس از گذراندن حدود دو سال و نیم از محکومیت ۵ساله خود از زندان اوین، آزاد شد. صهبا فرنوش، هاله غلامی و افسانه امامی سه شهروند بهایی هستند که روز گذشته ۲۱ بهمن از زندان اوین و فهیمه سلطانی دانشجوی رشته حقوق در اصفهان آزاد شدند. صهبا فرنوش روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت، هاله غلامی در ۲۵ تیر و افسانه امامی در ۱۰ مرداد هر کدام با دو سال حبس راهی زندان اوین شده بودند. سارا ثابت راسخ یکی دیگر از شهروندان بهایی است که در روز گذشته از زندان اصفهان آزاد شد. عسل مسکین نواز نوجوان ۱۷ ساله نیز در روز بیستم بهمن با قرار وثیقه از کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شد. همچنین زهره داوری در روز نوزدهم بهمن از زندان اوین آزاد شد. در هفدهم بهمن نیز ژاسمین حاج میرزامحمدی و فاطمه حربی از زندان کچوئی کرج آزاد شدند. این آزاد کردنها نتیجه مستقیم قدرت انقلاب و همبستگی جهانی با مبارزات مردم در ایران است.
جمهوری اسلامی در عین حال همچنان تلاش میکند با اعدام و سرکوب اعتراضات مردم را سد کند. از جمله عفو بین‌الملل طی بیانیه ای از خطر اعدام ۱۴ معترض در ایران هشدار داده و بر اقدام فوری علیه این احکام تاکید کرده است.
سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ (هفتم فوریه۲۰۲۳) در بیانیه خود در مورد خطر جدی اعدام ۱۴ معترض بازداشت‌شده در ایران هشدار داد. در این بیانیه عفو بین المللی ضمن اشاره بر اعتراف گیری های اجباری توسط جنایتکاران حکومت در زیر شکنجه و آزار زندانیان و بکارگیری روش هایی چون شلاق، شوک برقی، تهدید به مرگ و تجاوز و آزار جنسی به اقدامی فوری علیه این جنایات فراخوان داده است. اسامی افراد زیر خطر اعدام به شرح زیر است:" عرشیا تکدستان، جواد روحی، ابراهیم نارویی، کامبیز خروت، مجید کاظمی، منوچهر مهمان‌نواز، منصور دهمرده، مهدی بهمن، محمد بروغنی، مهدی محمدی‌فرد، محمد قبادلو، صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و شعیب میربلوچ‌زهی ریگی معرفی کرده است.". فراخوان به اعتراض سراسری برای روز ۲۷ بهمن در چهلمین روز قتل حکومتی اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی پاسخی از سوی جامعه به سرکوبگریهای و حکومت و جنایاتش است.
بنا بر خبرهای دیگر صلاح آزادی، معلم و از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شهرستان مریوان به اتهام "تبلیغ علیه نظام " به یک سال زندان محکوم شد. جلسه دادگاهی او در تاریخ ١١/ ٣/ ١٤٠١ در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان مریوان برگزار شده بود. همچنین الهه محمدی که روز سه‌شنبه هفته گذشته از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده بود، و روز ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ مجددا به زندان قرچک ورامین منتقل شد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱ فوریه ۲۰۲۳