سعید نویدی: در همبستگی با اعتصاب کارگران فولاد گیلان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

انتشار کانال مستقل کارگران هفت تپه: در روزهای اخیر،کارگران فولاد گیلان هم برای دست‌یابی به‌خواست‌های طبقاتی خود و در همبستگی با اعتراض‌ها دست به اعتصاب و اعتراض زدند. روز ۸ آذر به دستور کارفرما، در انتقام گیری از کارگران،‌ از ورود ۷ تن از کارگران اعتصابی به کار جلوگیری شد. این باند فاسد،‌ روزهای فروپاشی سلطنت خود را به چشم می‌بیند و به شدت نگران اعتصاب سراسری کارگران است. کارگران در برابر تعلیق رفقای خود، گفتند:

در اعتراض به عدم پاسخگویی کارفرما و برای رسیدن به حق و حقوق خود برسیم،‌ چهارشنبه هفته گذشته دست به اعتراض زدیم که در نتیجه آن کارفرما اقدام به تعلیق کار هفت نفر از همکاران‌مان (با سابقه کار ۵ تا ۱۵ سال) کرد. عوامل مسلح رسول‌زاده‌های جنایتکار، به این استدلال که این ۷ کارگر اعتراضات را هدایت می‌کنند، از ورود آن‌ها به کارخانه جلوگیری کردند: سوابق کاری کارگران تعلیقی از واحد فروش، کنترل کیفیت، خدمات، پشتیبانی، تولید و سیالات بوده و دارای دارای مدارک دیپلم، فوق دیپلم و بالاتر هستند.
به بیان یکی از کارگران مجتمع فولاد گیلان: «همه کارگران این واحد در اعتراضات دو ماه گذشته نقش کلیدی داشتند بنابراین اگر کارفرما قصد اخراج دارد باید همه کارگران را اخراج کند.» نوید سیار ثابت (دستیار مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان) با تایید تعلیق کاری هفت کارگر در این واحد تولیدی به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «این اتفاق به دنبال اعتراضات هفته گذشته کارگران در این مجتمع تولیدی رخ داد و ۷ کارگر مربوطه به‌نحوی عاملی برای توقف فعالیت خطوط تولیدی مجتمع شدند.» کارگزاران حکومتی،‌در گرداب فروپاشی،‌ بازگشت به کارگران را به تعهد کارگران شاغل برای جلوگیری از اعتصاب اعلام کرده‌اند. مجتمع فولاد گیلان یک بنگاه اقتصادی بزرگ است که حدود ۱۳۰۰ کارگر بوده و به بیان نماینده حکومتی با لاپوشانی نقش اعتصاب در به خطر افتادن امنیت و سرمایه و حاکمیت ‌آن،‌ بهانه آورده است که: «حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در کشور وابسته به تولیدات مجتمع فولاد گیلان هستند که اگر چرخ این صنعت به هر دلیلی متوقف شود امنیت شغلی و معیشتی حدود ۲۰ هزار کارگر در این واحدها تهدید خواهد شد.» عزم کارگران، ادامه اعتصاب است تا همچنان امنیت سرمایه‌‌داران را تهدید کنند و به روش شورایی، سرنوشت خود را به دست گیرند.
مجموعه فولاد گیلان در مالکیت باند دنیال‌زاده‌ها است که مالکیت هلدینگ‌ها و کارخانه‌ی دیگر در سمنان و اهواز را در اختیار دارد. پدرخوانده‌ی باند، رسول دانیال زاده نمین ،‌سلطان فولاد،‌ ابر بدهکار بانک‌های ملی و ملت و...، از شهر نمین استان اردبیل و از شرکای باندهای حکومتی، مالک از جمله برج‌های روما رزیدنس و فلورا کامرانیه نیز می‌باشد. او در سالهای ۹۰ از شعب بانک‌های ملت و ملی داخل و خارج از ایران برای پولشویی و خرید و فروش ارز و انواع دغلکاری‌ها که برا ی کارگران و تهی‌دستان فلاکت به‌بار آورده است، همدستی با اکبر طبری (معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه) با پرداخت رشوه (از جمله برج‌ فلورا کامرانیه به اکبر طبری) به مدیران بانکی و حتی حسین فریدون (برادر حسن روحانی رئیس جمهور وقت) سلطان شده است. رسول دانیال زاده دو پسر به نام‌های امید و اسرافیل و نیز دو دختر به نام‌های آرزو و آزاده دانیال زاده دارد که همگی عضو شرکت‌های اقماری باند هستند. شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان در قزوین و شرکت کارخانجات نورد سمنان و لوله گالوانیزه ماهان سمنان و مجتمع فولاد گیلان و فولاد کاویان از جمله در مالکیت این باند فاسد وابسته به قدرت حاکم ‌هستند.
نام رسول دانیال‌زاده در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از چهره‌های به شدت فاسد اقتصادی رسانه‌ای شد و در پرونده سلطان رشوه ایران و متهم به اختلاس و فساد اقتصادی در پرونده چندهزار صفحه‌ای وی بایگانی شده است.
او از قماش نعمت زاده (وزیر سابق صمت) که در حوزه پتروشیمی و دارو ،مدیریت فساد داشت، باند دانیال‌زاده نیز در عرصه فولاد، از فاسد‌های دانه‌ درشت وابسته به نهادهای فساد به شمار می‌آید. رسول دانیال زاده، ‌همقطار عباس ایروانی (سلطان قطعه سازی خودرو)، سید معین بارانی بهبهانی (سلطان پورشه و نساجی)، باقری درمنی (سلطان قیر و املاک)، مکارم شیرازی‌ها-مدلل‌ها (سلطان شکر)، خانواده‌ی اسد بیگی‌ها در نیشکر هفت تپه، وحید مظلومین (سلطان ارز و سکه)، اسداله عسگراولادی (سلطان خشکبار)، خاندان گرامی (سلطان واردات خودرو)، محسن احمدیان (سلطان پتروشیمی)، در صنعت فولاد، در صنعت ساختمان سازی و صنعت واردات تجهیزات پزشکی و صنعت سلامت (با شرکت های توسعه طب قلب و طب و توسعه تپش)، ‌از آهن تا پولاد و ارز و طلا و سکه و واکسن و داروهای چینی، سلاح و نفت شویی و پولشویی و، جنایتکاری است که پس از جنجال فرار وی در سال ۹۸ به دستور خامنه‌ای به سلطنت خویش بازگشت،‌ تا هم سهم ویژه بپردازد و هم امپراتوری باند را نزد باندهای حاکم، بیمه‌ کند. در رقابت ‌گرگ‌ها،‌ با ریاست جمهوری رئیسی به‌جای روحانی،‌ همدستان روحانی نیز باید جابجا می‌شدند، رسول دانیال زاده هرچند فراری اعلام شد،‌اما به دستور و به صلاحیت نظام، به سلطنت فولاد بازگردانده شد تا شبکه‌ی مالی،‌ صنعتی و هلدینگ‌های رنگارنگ زیر سایه‌ی باندها را مدیریت کند. او اکنون فرماندهی سلطنت فولاد گیلان را به عهده دارد،‌ با این تفاوت که فرزندش امیدرضا دانیال زاده نمین با کد ملی 0070314705 برییس هیأت مدیره و خود وی،نایب رئیس بزرگترین مجتمع فولاد و هلدینگ‌های تو در تو شده است.

 ۹ آذرماه ۱۴۰۱
انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه