اطلاعیه خبری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تجمع کارگران متروی تهران و کارگران شهرداری کوت عبدالله و اهواز: - روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور جمعی از کارگران پیمانی پله برقی خط یک، دو، چهار و پنج مترو تهران در اعتراض به تعویق سه ماه دستمزد خود در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند. این کارگران سنوات و عیدی سال ۹۹ را نیز دریافت نکرده اند. بعلاوه از خرداد ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است. - روز ۳۰ شهریور کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به‌ عدم پرداخت ۴ ماه مزد و حق بیمه خود مقابل شورای شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران برای پیگیری مطالباتشان روزهای گذشته تجمعات اعتراضی متعددی برپا کرده اند. ار جمله در روز ۲۷ شهریور جمعی از آنها در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. این کارگران حقوق آذر و دی ۹۹ خود را نیز طلب دارند. بنا بر خبرها بدنبال شکایت شهرداری، قوه قضائیه حکومت اسلامی ۱۳ نفر از کارگران تجمع‌کننده را به بهانه های مختلف اما در واقع بجرم شرکت در تجمعات اعتراضی بازداشت کرده است. این بازداشت ها بر فضای اعتراض در میان این کارگران شدت داده است و اعتراضات آنها ادامه دارد. کارگران با تاکید بر اینکه مشکلات شهرداری به ما مربوط نمی‌شود و با طرح این سوال از شهرداری و مدیران که آیا خودشان می‌توانند چهار ماه بدون حقوق زندگی کنند؟ اعلام کرده اند که از خواسته خود کوتاه نمی آیند و با شعار مشکل ما حل نشه، هر روزه همین بساطه به اعتراضشان ادامه میدهند. شمار این کارگران ۴۰۰ نفر است.
- روز ۲۹ شهریور کارگران اخراجی شهرداری اهواز با خواست بازگشت به کار تجمع کردند.
اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. پرداخت بموقع دستمزدها و افزایش سطح آن، پرداخت بموقع حق بیمه، دائمی شدن قراردادهای کاری و کوتاه شدن دست پیمانکاران، و واکسیناسیون همگانی و رایگان از جمله خواستهای اعلام شده آنها در مبارزاتشان است. این خواستهای مشترک میتواند مبنای خوبی برای اعتراضات سراسری آنها باشد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ شهریور۱۴۰۰ ، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱

برپایی تجمعات بزرگ معلمان در شهرهای مختلف
مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل میشه
ساعت ده صبح امروز ۳۰ شهریور معلمان شاغل و بازنشسته برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلفی از جمله تهرانُ ایذه، آبادان، مشهد، خرم آباد، سنندج، الیگودرز و کرمانشاه تجمع کردند. این تجمعات بنا به فراخوانی از قبل اعلام شده انجام شد و شمار زیادی از معلمان در آن شرکت داشتند. در این فراخوان با تاکید بر خواستهای فوری ای مانند اجرای کامل رتبه بندی همتراز ۸۰ در صد حقوق هیات علمی دانشگاه‌ها، اجرای فوق العاده ویژه با ضریب ۵۰٪ سایر کارکنان دولت، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین و پرداخت فوری پاداش پایان خدمت بازنشستگان تاکید شده و محل تجمعات در تهران مقابل وزارت آموزش و پرورش و در شهرستانها مقابل ادارات آن قید شده بود. یکی از شعارهای این تجمعات شعار رتبه ۸۰ درصد اجرا باید گردد! بود. در تجمعات این روز معلمان با در دست داشتن بنرهایی که مطالباتشان را بر آنها نوشته بودند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند. معلمان در تهران با شعار حقوق ما سه میلیون هیات علمی سی میلیون اعتراض خود را به زندگی زیر خط فقر و تبعیض ها و نابرابری ها اعلام داشتند.
یکی از شعارهای قابل توجه در تجمع معلمان در اهواز نیز شعار گوشی و تبلت ما حریم شخصی ماست بود که اعتراض آن به امنیتی کردن و پیگرد معلمان معترض بود. در این تجمعات معلمان همچنین با شعار صدای ما بی صداست، صدا و سیما کجاست بر عدم انعکاس اعتراضاتشان در رسانه های حکومتی و سانسور آن اعتراض خود را اعلام کردند. در این تجمعات معلمان معترض با شعار مشکل ما حل نشه مدرسه تعطیل میشه، در مورد عدم پاسخ به خواستهایشان اولتیماتوم داده و از ادامه اعتصابات سراسری خود خبر میدادند.
در این روز معلمان کارنامه سبز ( قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و‌ پرورش) نیز برای هجدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع داشتند. بخشی از این معلمان از شهرهای دیگر به تهران آمده‌اند و شبانه در مقابل آموزش و پرورش تحصن و شب را در آنجا سپری میکنند. خواست فوری آنها استخدام در آموزش و پرورش است.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان همانطور که قبلا اولتیماتوم داده بود، با بی جواب ماندن مطالبات معلمان و جهت پیگیری آنها برای ساعت ده صبح روز سوم مهرماه به تجمع بزرگ سراسری فراخوان داده است که قرار است در مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران و ادارات آن در شهرستانها برگزار شود. بعلاوه فراخوانی نیز به تجمع درمقابل ادارات کل آموزش و پرورش برای روز اول مهر ماه داده شده است.
اجرای نظام رتبه بندی، اجرای نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان، تهیه ی گوشی، سیم کارت و اینترنت رایگان برای همه ی معلمان ودانش آموزان کشور از جمله خواستهای فوری اعلام شده معلمان است. ضمن اینکه واکسیناسیون رایگان همه معلمان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال و تهیه واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، اختصاص هر نیمکت فقط به یک دانش آموز و گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار همه دانش آموزان از شروط اولیه رفتن معلمان برای آموزش در مدارس است. معلمان در اعتراضاتشان بارها بر خواستهایی چون اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون، تحصیل و درمان رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به کالایی کردن آموزش و تحصیل رایگان و ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش دانش آموزان از طریق مجازی تاکید کرده اند. بعلاوه پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی یک خواست فوری آنهاست. از خواستها و مبارزات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ شهریور۱۴۰۰ ، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱
tel:00447435562462
tel:00447435562462