آبانِ قهرمان، شروع انقلاب بود!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

۲۴ام سالگرد آبانِ خونين است. سه سال پيش حاکميت جهل و سرمايه در يک اقدام ناگهاني قيمت بنزين را افزايش داد و فرداي همان روز بلافاصله کارگران و زحمتکشان در اعتراض به اين دزدي آشکار از سفره‌هاي کوچکشان و در اعتراض به هزار نوع ستم و‌ تبعيض ديگر به خيابان‌ها آمدند. خيزش توده‌اي در آبان 98 مبارزه‌ي طبقاتي را عريان‌تر کرد و شدت بخشيد، هر گونه خوش‌باوري و‌ اميد به جناح‌هاي رنگارنگ حاکميت را به باد داد و‌ افسانه‌ي مبارزه‌ي مسالمت‌آميز با ديکتاتوري حاکم را نقش بر آب کرد. آبانِ قهرمان، شروع انقلاب ما بود.

رژيم با کمک نيروي سرکوب سازمان‌يافته قيام توده‌ها را به خاک و خون کشيد. در عرض چند روز بيش از هزار و پانصد نفر را به قتل رساند، هزاران نفر را بازداشت کرد و طناب‌هاي دار را برپا کرد. اما اراده‌ي مردمِ انقلابي هرگز درهم نشکست و توده‌هاي خشمگين همچنان در ميان آتش و خون به پيش مي‌روند. کشتار صدها و هزاران انسان و بازداشت دهها هزار تن از معترضان، جمعيتي صدها هزار نفره و ميليوني از همرزمان و خانواده‌هاي اين عزيزان را به خيل عظيمِ دشمنان قسم خورده‌ي رژيم اسلامي اضافه کرده است. جمهوري اسلامي با ارتکاب اين جنايات گور خود را عميق‌تر کردهِ و روز نابودي‌اش را جلوتر انداخته است. در اين دو ماه خيزش سراسري ژينا شاهد بوديم که چگونه قهر انقلابي توده‌ها ترس بر اندام آخوند و سپاهي و بسيجي و سران حکومت انداخت و مراکز حکومتي، پايگاههاي سرکوب، بانکها و فروشگاههاي سپاه در آتش خشم برحقِ جوانان انقلابي خاکستر شد.
در فاصله‌ي آبانِ 98 تا خيزش ژينا، مبارزه‌ي طبقاتي همچنان تدوام داشت. بازنشستگان يکشنبه‌هاي اعتراضي را سازمان دادند، معلمان با اعتصاب و تجمع‌ از حقوق خودشان و دانش‌آموزان دفاع کردند، کارگران پيماني نفت، هپکو، آذرآب، فولاد اهواز و هفت تپه چرخ کار را از حرکت انداختند و کف خيابانها را به لرزه درآوردند. درس‌ها و تجارب اين مبارزات به ما نشان مي‌دهد که براي پيروزي بر نظام استبداد و ستم، اعتراض و فداکاري کافي نيست. لازم است افق و مطالباتمان را فرموله و روشن کنيم، اردوي کار را متحدتر کنيم و سازمان بيابيم. در يک کلام با ايجاد يک رهبري کارگري- توده‌اي از پايين، به جامعه اين دلگرمي و اطمينان را بدهيم که هيچ نيرويي نمي‌تواند انقلاب مردم را به بيراهه ببرد.
قسم به خون ياران، ايستاده‌ايم تا پايان

جوانان انقلابي محلات مريوان
(23 آبان ماه سال 1401)
@JavananeEnghlabe
https://t.me/ShorayEnghlabyMahalay
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید