عباس دریس کارگر زندانی در خطر فوری اعدام قرار دارد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

عباس دریس کارگری زندانی و از بازداشت شدگان سال ۹۸ است و خطر مرگ او را تهدید میکند. او شاهد زنده کشتار وحشیانه معترضین در نیزارهای ماهشهر و به رگبار بستن معترضین در آنجا در سال ۹۸ توسط نیروهای جنایتکار حکومت بوده است. او در جریان این درگیری بهمراه برادرش محسن و شماری از معترضین دیگر ماهشهر وحشیانه تعرض قرار گرفته و دستگیر شدند. عباس با یک پرونده سازی کاذب با اتهاماتی همچون "محاربه، اخلال در نظم و مشارکت در قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی موسوم به نوپو" به اعدام محکوم گردید. اکنون دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم ظالمانه اعدام عباس را تأیید کرده است.

و این بدان معناست که جمهوری اسلامی مصمم است او را اعدام کند. باید به نجات جان او شتافت. در این رابطه علی دریس فرزند بزرگ و شانزده ساله عباس دریس در نامه ای خطاب به جهانیان خواستار حمایت و پشتیبانی برای نجات جان پدرش شده است. علی دریس مینویسد:" مردم مهربان دنیا! من علی دریس بزرگترین فرزند عباس و کفایه هستم. متاسفانه مادرم با شنیدن خبر احتمال محکوم شدن پدرم به اعدام، سکته کرد و ما را تنها گذاشت. اکنون پدرم در خطر اعدام شدن هست، من و برادرانم مهدی دوازده ساله و محمد که هشت سال دارد، می‌پرسیم آیا این دنیا آنقدر بیرحم است که نگاه کند ما پدرمان را هم از دست بدهیم؟ ما سه کودک از همه سازمانها، دولت‌ها و مردم مهربان دنیا و حتی کودکان در دنیا می‌خواهیم کمک کنند پدرم اعدام نشود. این خیلی وحشتناک است، کمک کنید پدرم به خانه برگردد. علی دریس ١٦ ساله". ما موظفیم به تقاضای این کودک پاسخ دهیم. بیایید فعالانه صدای عباس دریس و خانواده اش در سطح جهان شویم.
بعد ا زاین نامه علی دریس از اینکه نامه او پخش و صدایش شنیده شد، ابراز تشکر میکند و از وضع خودش و خانواده اش میگوید. از این میگوید که بخاطر نیاز خانواده ناگزیر در کلاس یازده تحصیل را رها کرده و دو برادر کوچکترش نیز نتوانسته اند به مدرسه بروند و مادر بزرگش نیز پیر و نابینا است. او مینویسد که یکسال است به سر خاک مادرشان نرفته اند بخاطر اینکه مادرشان در اهواز به خاک سپرده شده است و به ملاقات پدرشان نیز نرفته اند. چون پدر قبول نکرده و گفته که اینجا جای خوبی نیست. نامه های علی دریس و سرنوشت خانواده عباس دریس یک تراژدی آشکار و گوشه ای از جنایات وحشیانه حکومت اسلامی در حق مردم این کشور است. با تمام قوا به نجات جان عباس دریس بشتابیم. عباس دریس حلقه اتصال خیزش آبان ۹۸ به انقلاب زن زندگی آزادی است. در سطح سراسری و با کارزاری قدرتمند جلوی این جنایت را باید گرفت.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی سیاسی از تمام اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سطح جهان انتظار دارد که وسیعا از این کارزار حمایت کنند و بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا عباس دریس بدون قید و شرط آزاد شود.
گفتنی است که در سال گذشته در جریان جنبش کفالت زندانیان سیاسی از سوی شخصیت های سیاسی جهانی، لوکاس هامر عضو پارلمان اتریش کفالت عباس دریس را برعهد ه گرفته بود. کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش کرد که با تایید حکم اعدام دریس خبر آنرا به تمامی نهادهای کارگری و انساندوست برساند. از جمله طی نامه ای لوکاس هامر وکیل سیاسی او را مطلع ساخت. در اعتراض به تایید حکم اعدام عباس دریس، لوکاس هامر با نصب عکس عباس دریس بر در سفارت جمهوری اسلامی در اتریش و بدست گرفتن عکس او، بر لغو حکم اعدام این کارگر زندانی تاکید کرد. کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش میکند این کارزار را با قدرت در سطح جهان به جلو ببرد. عباریس دریس و همه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
https://free-them-now.com/

تشدید دستگیری ها را شدیدا محکوم میکنیم
- کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا ( (European trade unions confederation که ۴۵ میلیون کارگر را در ۸۹ کنفدراسیون اتحادیه ای و ۱۰ فدراسیون در ۳۹ کشور اروپا نمایندگی میکند، طی دو پیام جداگانه حمایت خود را از نسرین جوادی کارگر بازنشسته و جعفر ابراهیمی از معلمان زندانی اعلام کرد. در پیام این کنفدراسیون در رابطه با نسرین جوادی چنین آمده است: "نسرین جوادی این زن مدافع حقوق انسانی، در زمینه حقوق کارگری و بازنشستگان فعالیت می کند. او در حال تحمل حکم ۵ سال حبس در زندان اوین است. نسرین با بیماری های متعددی دست و پنجه نرم می کند اما از درمان پزشکی در بیمارستان محروم شده است. ما خواستار آزادی و مرخصی درمانی او هستیم".
این کنفدراسیون در پیام خود در رابطه با جعفر ابراهیمی مینویسند:" جعفر ابراهیمی معلم، مدافع حقوق بشر و بازرس کانون صنفی معلمان است. جعفر در جریان یورش به منزلش با خشونت دستگیر شد. اتهام او "تبلیغ علیه نظام" عنوان شده و به بیش از ۴ سال زندان محکوم شده است. او باید فورا آزاد شود".
- بامداد روز چهارشنبه ۲۱ تیر ریبوار عبداللهی فعال کارگری در نزدیکی "حسین‌آباد" از توابع دیواندره توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شد. صدیق ریحانی کارگر نانوایی و یکی دیگر از فعالین کارگری در شهر سنندج است که او نیز از هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده و اطلاعی از او در دست نیست. کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) این آدم ربایی آشکار را محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط ریبوار عبداللهی و صدیق ریحانی تاکید میکند. در آستانه سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی جمهوری اسلامی در وحشت از برآمد دوباره خیزشها آنهم در شهر سنندج که یک کانون داغ اعتراضات مردمی است، بر احضار ها و دستگیری هایش در این شهر و در کردستان شدت داده است.
- بنا بر خبرهای منتشر شده جلسه دادگاه رفیق سلیمی از فعالین کارگری سنندج روز یکشنبه ۲۵ تیر برگزار میشود. او از هفتم آذرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و در زندان مرکزی سنندج زندانی است. رفیق سلیمی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ به دادگاه احضار شد و توسط دادستان حکومتی بنام نقی زاده به اتهام "ایجاد گروه های غیر قانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور" به مفسد فی الارض تفهیم اتهام شد. تمامی اتهامات ذکر شده را رفیق سلیمی رد کرده است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی پرونده سازی علیه فعالین کارگری و مردم معترض را شدیدا محکوم کرده و بر آزادی فوری رفیق سلیمی تاکید دارد.
- طبق اخبار منتشر شده هاشم خواستار معلم بازنشسته و از زندانیان سیاسی در زندان وکیل آباد مشهد، از سوی دادگاە انقلاب اسلامی مشهد بە اتهام توهین بە خامنەای و تبلیغ علیە نظام با پرونده جدیدی بە ۲ سال و ۶ ماە زندان دیگر محکوم شدە است. هاشم خواستار روز ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ بازداشت و سپس در شعبه ۴ دادگاه‌ انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۱۶ سال زندان، ۳ سال تبعید و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید گردید.
با اتحاد و همبستگی سراسری و جهانی میتوانیم حکومت زندان و شکنجه و اعدام را عقب برانیم.
https://free-them-now.com/
۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر و یک خبر دیگر
امروز یکشنبه ۲۵ تیز بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و برای پیگیری مطالبات خود مثل یکشنبه های گذشته دست به تجمع و اعتراض زدند. این تجمعات در این روز در شهرهای کرمانشاه، شوش، اهواز و شهرهای دیگری برگزار شد. در شوش بازنشستگان شوش و کرخه و هفت تپه گرد آمده بودند. بازنشستگان شعار میدادند:" فقط کف خیابان بدست میاد حقمون"، "تورم گرانی بلای جان مردم"، "خواست ما حقوق طبق تورم"، "بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن"، بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است"، "کشتی بازنشسته دیگر به گل نشسته"، "کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد"، و "بازنشسته بپاخیز، علیه فقر و تبعیض". در شوش کارگران با خواندن سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی عزم خود را برای تداوم مبارزاتشان تا رسیدن به حق و حقوق خود اعلام داشتند.
بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده اند که تا وقتی خواستهایشان پاسخ نگیرد به تجمعات شان ادامه میدهند و یکشنبه ها را به روز اعتراض هفتگی خود تبدیل کرده اند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران است. بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین به مصوبه مزدی شورای عالی کار و برنامه توسعه هفتم که تعرضی به معیشت کارگران و کل جامعه است اعتراض دارند.
در این روز همچنین بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل صندوق فولاد در این شهر تجمع کردند و خواستار اجرای هر چه سریعتر همسانسازی ، درمان رایگان و حقوق برابر با سبد معیشت و دیگر مطالبات اعلام شده خود شدند.
حرکت اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران مجتمع فولاد گیلان در پی مرگ یک کارگر در اثر ناامنی محیط کار و تبعیض علیه پرسنل انجام گرفت. کارگران اعلام کرده اند که اگر به وضعیت اسفناک معیشتی و کاری آنها رسیدگی نشود دست از کار کشیده و بسمت استانداری راهپیمایی میکنند. بنا بر خبر روز شنبه ۲۴ تیر دو کارگر شاغل در بخش عمران کارخانه فولاد گیلان حین انجام کار دچار سانحه شده و در مخزن شش متری روغن سقوط کردند. هر دو کارگر از تکنسین های با تجربه بخش عمران کارخانه بودند که حین کار با ریزش ناگهانی بتن روی سرشان از ارتفاع به داخل چاله روغن سقوط کردند و بلافاصله یکی از آنها به اسم رحمان قربان زاده جان خود را از دست داد و دیگری با وضعیت وخیم جسمی مصدوم و برای درمان به بیمارستان ‌پور سینای رشت انتقال پیدا کرد و هنوز از وضعیت جسمی‌اش خبری در دست نیست.
حزب کمونیست کارگری جانباختن رحمان قربان زاده را به خانواده وی و همکارانش تسلیت میگوید. کارگران مسببین این جنایت آشکار را می شناسند و اعتراض امروز آنها علیه این وضعیت نا بسامان محیط های کاری است که هر روزه دارد قربانی میگیرد. مراسم گرامیداشت رحمان قربان زاده را باید به صحنه دادخواهی علیه این جنایت آشکار صاحبان سرمایه و اعتراض به نا امنی محیط کار که مسبب اصلی آن حکومت است، تبدیل کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۳

محکومیت سارا سیاهپور عضو کانون صنفی معلمان به شش سال زندان
گزارشات حاکی از اینست که حکم شش سال زندان برای سارا سیاهپور، معلم و عضو کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و فعال در استان البرز از سوی دادگاه تجدید نظر اسلامی تایید شده و به شعبه یک اجرای احکام زندان ارسال گردیده است. .
سارا سیاهپور به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" به پنج سال حبس و از بابت اتهام "تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس ، محکوم شده است. او همچنین به دو سال ممنوع الخروجی از کشور، دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی، و فعالیت در فضای مجازی محکوم گردیده است. سارا سیاهپور در شهریور ۱۴۰۱ توسط نیروهای اطلاعات "سپاه ثارالله" بازداشت و سپس با قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شد. پیش‌تر اندی فیلمور، سیاستمدار و عضو پارلمان کانادا، کفالت سیاسی سارا سیاهپور را بر عهده گرفته بود. این سیاستمدار دادگاه این معلم را "یک دادگاه ساختگی" خواند. یک کارزار مهم معلمان کارزار برای آزادی همه معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است.
فری دم ناو (FTN) کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش میکند که صدای معلمان در سطح جهان باشد. حکم صادره برای سارا سیاهپور یک حکم ضد انسانی و سرکوبگرانه است و باید لغو گردد. تمامی احکام امنیتی برای فعالین سیاسی باید لغو شود. راه پایان دادن به سرکوبگریها و پرونده سازیهای امنیتی حکومت اعتراضات سراسری است. با قدرت اعتراضات خود و فشار برگرده حکومت منفور و سرکوبگر میتوانیم در زندانها را باز کنیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
https://free-them-now.com/
۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲