به نجات رفیق سلیمی برخیزیم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

مردم مبارز سنندج و کردستان! نهادهای انساندوست، سازمانهای سیاسی! روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه در بیدادگاه رژیم در سنندج دادگاه رفیق سلیمی برگزار می‌شود. همراه با بستگان رفیق سلیمی در محل برگزاری دادگاه او شرکت کنید. رفیق سلیمی، فعال کارگری، روز ۷ آذر ۱۴۰۱ همراه با پسرش فواد دستگیر شد و پس از مدتی شکنجه در بازداشتگاه های اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج منتقل شد و روز ۲۷ فروردین امسال به اتهام «ایجاد گروههای غیر قانونی و اقدام علیه امنیت کشور» به “افساد فی‌الارض” متهم شده است. رفیق سلیمی کلیه این اتهامات را رد کرده است.

او بیمار است و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد. و از دسترسی به وکیل و ملاقات خانواده محروم بوده است. فواد پسر رفیق سلیمی پس از مدتی اذیت و آزار با قید وثیقه آزاد شده و اکنون قرار است دادگاه دوم رفیق سلیمی در روز ۲۵ تیر برگزار شود.

رفیق سلیمی شایسته حمایت گرم همه ما است. میتوانیم و باید به نجات او برخیزیم و مانع صدور احکام سنگین و هر حکمی علیه او شویم. مردم کردستان تجارب گرانبهایی از مبارزه دردفاع از زندانیان سیاسی دارند و باید با تمام قوا به یاری رفیق سلیمی برخیزند. یکی از موثرترین اقدامات تجمع در مقابل دادگاه در روز یکشنبه ۲۵ تیر است. همراه با خانواده اش در مقابل دادگاه حاضر شویم و خواهان آزادی فوری او شویم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از همه مردم کردستان میخواهد که این وظیفه را جدی بگیرند و نشان دهند که عزیزان خود را تنها نمیگذارند. نشان دهند که در مقابل هر ظلم و جنایتی قد علم میکنند و از عزیزان خود با تمام قوا حمایت میکنند. جوانان، دانشجویان، فعالین اجتماعی و سیاسی، فعالین کارگری، خانواده های دادخواه و همه مردم معترض در سنندج و سایر شهرهای کردستان روز محاکمه رفیق سلیمی را میتوانند به روز یک مبارزه گسترده تبدیل کنند و نشان دهند که همبسته و متحد کنار هم ایستاده اند و از عزیزان زندانی خود دفاع میکنند.

از همه مردم آزاده در سراسر کشور، از کلیه تشکل ها و نهادهای کارگری، معلمان و دانشجویان و از چهره های شناخته شده و مردمی دعوت میکنیم مردم سنندج و کردستان را در مبارزه برای رهایی این فعال کارگری تنها نگذارند و به یاری او بشتابند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲