گزارشی از مراسم هفته حكمت در یوتبوری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز چهارشنبه ۶ جون مراسمی به مناسب هفته منصور حكمت در شهر یوتبوری با شركت جمعی از انقلابیون، كمونیستها و دوستداران منصور حكمت برگزار شد. مراسم با سخنان رفیق آروین مرادی عضو كمیته یوتبوری حزب حكمتیست خط رسمی، خوشامد گویی از مهمانان، معرفی برنامه ها و بعلاوه تاكیدی بر اهمیت شناساندن منصورحكمت و افكار، تئوری و سیاستهای او، شروع شد. بدنبال اسلایدی از چند سخنرانی منصور حكمت كه از قبل آماده شده بود، پخش شد.

بعد از پخش ویدو كلیپ رفیق دیلان عبدالی در مورد "منصور حكمت و انقلاب زنانه در ایران" سخنرانی كرد. رفیق دیلان در این مبحث به نقش زنان در انقلاب ایران، جایگه آنان در تحولات سیاسی جامعه و چرایی آن از دیدگاه منصور حكمت پرداختند. رفیق دیلان عبدالی در بخشی از سخنان خود به تحولات این دوره و نقش دختران و زنان و اثبات عملی مباحثات حكمت پرداخت.

رفیق خالد حاج محمدی دبیر كمیته رهبری حزب حكمتیست( خط رسمی) سخنران بعدی هفته حكمت بود. رفیق خالد به معرفی بحثهای حكمت و دیدگاه و متد او زیر عنوان "منصور حكمت، ملت و ناسیونالیسم" پرداخت. رفیق خالد حاج محمدی در این مبحث به پدیده ملت و ملیت از دیدگاه ماركسیستی، به تقابل تاریخی كمونیسم طبقه كارگر با ناسیونالیسم به عنوان ایدئولوژی بورژوایی، و به ناسیونالیسم قومی در دوران اخیر به عنوان ارتجاع كامل پرداخت. او به مسئله كرد در ایران و جواب كمونیسم كارگری به آن بعنوان یك معضل واقعی و راه حل ما و بعلاوه به پدیده هایی مانند خلقها و تقسیم بندی های ناسیونالیستی از جانب جریانات چپ ناسیونالیست پرداخت. خالد حاج محمدی سخنان خود را با تاكید در مورد ضرورت آشنایی نسل جوان طبقه كارگر و انقلابیون و كمونیستها در جامعه ایران با تاریخ جنبش كمونیستی طبقه كارگر و نقش منصور حكمت در آن پایان داد.

ادامه مراسم با اظهار نظر مهمانان و پرسش و پاسخ آنها و سخنرانان در مورد مباحث حكمت و مضمون سخنرانی رفقا ادامه یافت.

مراسم با گرامیداشت یاد منصور حكمت این رهبر معاصر كمونیست پایان یافت. برنامه و سخنرانی های این مراسم به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

كمیته گوتنبرگ حزب حكمتیست( خط رسمی)

۶ ژوٸن ۲۰۲۳