شعاردهی شبانه در تهران، گرامیداشت یاد جانباختگان انقلاب، و همبستگی های جهانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۶: مردم در ایران به اشکال مختلف اعتراضات را به پیش میبرند. امشب در محلاتی از تهران از جمله شهرک اکباتان شعاردهی و فریاد مرگ بر خامنه ای طنین انداخته بود. شعار نویسی علیه حکومت ، پایین کشیدن پوستر حکومتیان و آتش زدن آنها و زدن کوکتل به پایگاههای بسیج و نیروهای سرکوب اشکال هر روزه اعتراض مردم است. امشب در بوشهر جوانان به پایگاه بسیج گندمزار (جم و ریز) کوکتل زدند. در بندر انزلی نیز جوانان به یک پایگاه بسیج کوکتل زدند و آنرا آتش زدند.

حرکت اعتراضی دیگر در این هفته و امروز گلباران کردن مزار جانباختگان انقلاب در اعتراض به اعدام ها و سرکوبگری های حکومت است. امروز در هفتمین روز قتل محمد مهدی کرمی و محمد حسینی مردم بسیاری به مزار آن ها رفتند آنجا را گلباران کردند. در شهرهای بسیاری از جمله در تهران، مشهد، نجف آباد، اصفهان و... مردم به این مناسبت در جاهایی شمع روشن کردند و گل گذاشتند و یاد این عزیزان را گرامی داشتند. در نجف آباد جمعی از زنان در خیابان ایستاده و نوشته هایی به یاد محمد مهدی کرمی و محمد حسینی بدست گرفتند و یادشان را گرامی داشتند. و در ایذه خانواده حامد سلحشور، از جانباختگان انقلاب قاب تصاویر سربداران محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی را بر مزار فرزند خود که او نیز بدست حکومت به قتل رسیده است، قرار دادند. پدرمحمدمهدی کرمی میگوید: «اسمش رو عوض کردیم، خودش گفته بود اسمم رو عوض کنید. [بزارید] آزادی کرمی ، آزادی از طناب و چوبه دار نترسید، گفت بی‌گناهم، آزادی نمرده".
در سنندج و تهران نیز مردم امروز بر مزار جانباختگان گل گذاشتند. از جمله در تهران مزار محسن شکاری، علیرضا خوشکار بیاتی و سیاوش محمودی گلباران شد.
یک اقدام اعتراضی جالب دیگر در فرانسه بود و ایرانیان ساکن فرانسه در قدردانی از نشریه شارلی ابدو و همراهی آن با انقلاب ایران مقابل دفتر این نشریه را گلباران کردند.
آخرین خبر اینکه دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی امروز حکم زندان رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو سندیکای شرکت واحد را تایید کرد. بر اساس گزارش این سندیکا دادگاه بدوی رضا شهابی و حسن سعیدی را به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور"، بدون حضور خودشان محاکمه کرده و هر یک را به مجموعاً ۶ سال حبس که ۵ سال آن قابل اجراست و نیز دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و شبکه‌های اجتماعی و نیز منع اقامت در تهران و استان‌های مجاور محکوم کرده بود.
همبستگی های جهانی با انقلاب ایران هر روز گسترده تر میشود. از جمله ۷۰۰ شخصیت ادبی و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان روز پنج‌شنبه ۲۲ دی با امضای یک بیانیه مشترک خواستار توقف فوری اعدام ها توسط جمهوری اسلامی شدند. در این بیانیه از جهانیان خواسته شده است که “به قتل‌های حکومتی در ایران اعتراض کنند.” در میان امضا کنندگان این متن مشترک نام نویسندگان مشهور آمریکایی همچون پل آستر، سیری هاستوت و چارلز برنستین دیده می‌شود.این بیانیه همچنین از سوی نویسندگان عضو شعبه‌های انجمن جهانی قلم (پن) آلمان، فرانسه، دانمارک، نروژ و فنلاند و نیز شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایرانی امضاء شده است. ناصر تقوایی، کارگردان سینما، محمدعلی طالبی، کارگردان سینما، حمید دباشی، استاد دانشگاه، شهرنوش پارسی پور، نویسنده، فرامرز اصلانی، خواننده و آهنگساز، بابک امینی، موسیقی‌دان، پرتو نوری علا، شاعر، فرزان سجودی، زبان‌شناس و استاد دانشگاه، شهره صولتی خواننده و منصوره بهکیش، فعال مدنی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند. امضا کنندگان این بیانیه از نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی و چهره‌های فرهنگی سراسر جهان خواسته اند که مانع از ادامه اعدام معترضان در ایران شوند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:00447435562462