دست "رهبر تراشی غیبی" از مبارزات مردم کوتاه!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

جریان راست در اپوزیسیون جمهوری اسلامی، در غیبت یک موجودیت متعین در داخل ایران، به سرهم بندی کردن نهادی مجازی برای "رهبری" مبارزات جاری دست زده است. فراخوان های بدون هویت یا با هویت های نامعلوم، به نام جوانان یا شهروندان و ....، فراخوان به حمله به مراکز دولتی، پخش اخبار جعلی در رابطه با "پیوستن نیروهای نظامی" به مردم یا "تسلیم انقلابیون شدن" و .... همه و همه گوشه هایی از این "رهبر تراشی" در محل و "شعله ور تر کردن انقلاب" است.

از نظر اینها، اگر در شهرهایی از کردستان که کمیته های جوانان محل یا شهر موجودیتی زمینی و شناخته شده برای مردم محل است، لابد می توان در دنیای مجازی و میدیایی یک شبه و بدون پشتوانه سیاسی، "جمع های رهبری" را در شهرهای مختلف تشکیل داد!

سیاست راست برای کسب قدرت، جلب حمایت و قول مداخله قدرت های غربی، در متن یک "شلوغی" خیابانی است. الگوی این نیروها، همانا انقلاب مخملی یا کودتای ۲۰۱۴ اوکراین، برای دست بدست کردن قدرت از بالای سر مردم است. "هیجان" و آژیتاسیون های سطحی این نیروها برای در خیابان نگاه داشتن مردم تا قانع شدن بایدن و شرکا به حمایت از نیروهای راست، رضا پهلوی یا فرشگرد و...، و متحقق کردن سناریوی "رژیم چینج" همگی بخشی از این سیاست ارتجاعی و ضد انقلابی است. رویای آنها، تکرار همان پروژه توافقات گودالوپ است. فریاد هوادران شان در امریکا که مردم ایران خواهان "رژیم چینج" اند، به حق با موجی از خشم و نفرت انسان های شرافتمند و آزاده و درگیر در مبارزات جاری روبرو شد.

از نظر این راست، "خطر" گسترش شکلگیری تشکیلات های توده ای و قدرت اعمال اراده مستقیم مردم، تمام نقشه های پوشالی شان را باطل می کند. عزم این نیرو برای تخطئه این تشکیلات ها و اغتشاش در واقعی یا غیر واقعی بودن آنها بخشی از پروژه به شکست کشاندن قدرت متحد و سازمان یافته و جلوگیری از امکان اعمال اراده مستقیم مردم است.

این تلاش ها تا این لحظه، علیرغم دوره ای اغتشاش و ناروشنی ها، به همت جوانان و دانشجویان آزادیخواه و نیروهای رادیکال و چپ بی ثمر شده است.

مردم آزادیخواه و بویژه جوانان با پیشبرد اعتراض خود با رهبری شناخته شده و محلی خویش طرح رهبر تراشی غیبی و از بالا و میدیایی، را خنثی کرده اند. برای پیشبرد همین جنگ علیه جمهوری اسلامی و هم برای اعمال قدرت مستقیم خود باید تشکل های واقعی و مردمی، کمیته های محلات، شوراهای محلات و...، را وسیعا در همه جا سازمان داد. پیشبرد این امر مهمترین ابزار ما در تثبیت دستآوردهای تا به امروزمان، پیشروی و تضمین پیروزی های بعدی مان است.
حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲۵ مهر ۱۴۰۱
۱۷ اکتبر ۲۰۲۲