۲۸ مهر: فراخوان معلمان به دو روز اعتصاب سراسری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۹: در ادامه تاکید مستمر معلمان بر اعتراض علیه سرکوبگریهای حکومت و بیانیه های اعتراضی تشکلهای صنفی معلمان و اعتراضات درخشان دانش آموزان در کف خیابان با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد زن، زندگی، آزادی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان روز گذشته طی بیانیه ای برای روز یکشنبه ۱ و دوشنبه‌ ۲ آبان فراخوان به تحصن داده است. این تحصن در اعتراض به سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش آموزان و مردم اعلام شده است. این یک فراخوان مهم است و باید از آن استقبال کرد.

اعتصاب و تحصن تاثیر مستقیمی بر قدرت گرفتن خیزش انقلابی مردم و اعتصابات سراسری کارگری خواهد داشت. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت و پشتیبانی از فراخوان به اعتصاب دو روزه سراسری اعلام شده شورای هماهنگی بر پیوستن وسیع همه معلمان در تمام شهرها و مدارس و حمایت وسیع مردمی از این اعتصاب فرا میخواند. حزب کمونیست کارگری بر تداوم اعتصاب معلمان و اعتصابات سراسری کارگری و فلج کردن اقتصاد و کنترل حکومت بر جامعه است.
گفتنی است که شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در کنار این فراخوان به عنوان دادخواهی علیه قتلهای صورت گرفته خصوصا قتل دانش آموزان، روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام مهر ماه را روزهای"عزای عمومی" اعلام کرده است. ما اعلام میکنیم که عزای عمومی پاسخ جنایات مردم نیست. پاسخ مردم انقلاب مردم و تبدیل مهسا امینی به نماد این انقلاب است. پاسخ مردم شعار مردم اردبیل و تبریز است که شعار دادند و فریاد زدند "حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم". امیدواریم شورای هماهنگی نیز بجای عزای عمومی و امثال اینها، خود را با این شعارها و فریادها بیشتر هماهنگ کند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462

 

۲۷ مهر: ادامه تظاهرات و شعار دادن شبانه علیه حکومت

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۹: امروز مثل روزهای گذشته اعتراضات مردمی از صبح در بسیاری از نقاط آغاز شد.این اعتراضات از جمله در نقاط مختلف تهران و شهرستانها بر پا گردید. از جمله مردم امروز در محلات تهرانپارس، شریعتی، جنت آباد، دربند، اتوبان همت و جاده ساوه در تهران و در شهرستانهای مختلف مثل سقز، اهواز، مهاباد، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، قهدریجان، بوکان، دهگلان، گوهردشت، اراک، کرج، و کامیاران، به خیابان آمدند و تظاهرات کردند. در هنگام شب نیز در برخی مناطق طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای تا ساعتها شنینده میشد.

در اصفهان گروهی از دختران معترض به خیابان آمدند و شعار "زن زندگی آزادی" سردادند. در مهاباد بازار از صبح در حال اعتصاب و تعطیل بود و شبانه مردم با راهبندان و بوق‌های ممتد دست به اعتراض زدند. در جوانشیرکرمانشاه مردم با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه‌ای" به خیابان آمدند و تظاهرات کردند. در مهاباد وبوکان نیز بازار یکپارچه در اعتصاب بود. در خیابان کورش اهواز مردم با شعار "میجنگیم میمیریم ایران رو پس میگیریم" به خیابان آمدند. در دره شهر ایلام مردم به خیابان و آمده و شعار "مرگ بر دیکتاتور" را فریاد زدند و بنر "سلام فرمانده" را آتش زدند. در اتوبان همت در تهران نیز مردم با ایجاد راهبندان و بوق ممتد دست به اعتراض زدند.
"جوانان محلات تهران" و جوانانی از محلات دیگر شهرها با صدور اطلاعیه هایی ضمن حمایت از تظاهرات ۳۰ مهرماه در برلین، از همه مردم در تهران و تمام شهرها خواستار شدند که در روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح در محلات اطراف بازار و دانشگاه‌ها و از ساعت ۱۵ در محلات مختلف کشور تجمع کنند.
در کنار اعتراضات مردمی در کف خیابان کارگران وارد اعتصاب میشوند. امروز کارگران نیشکر هفت تپه برای دومین روز دست از کار کشیدند و برای پیگیری مطالباتشان از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی و اجرای همسان سازی حقوق و بستن قرارداد مشخص با هزار کارگر فصلی و اختصاص بن وسایل نوشت افزار در اختیار فرزندان کارگران تجمع کردند. کارگران سوخت رسانی آبادان نیز از دیروز وارد اعتصاب شده اند. در برخی شرکت ها در عسلویه بخشی از کارگران در اعتصابند و بعضا پیمانکاران از ترس اعتصاب خود شرکت ها را بسته اند. کیان تایر نیز یک هفته است در اعتصاب است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری به عنوان یک حلقه مهم برای قدرت بخشیدن به اعتراضات خیابانی و پیشروی انقلاب تاکید دارد. ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام محیط های کار و محلات و شهرها یک قدم مهم در تقویت اعتراضات است. این شوراها را باید در همه جا شکل داد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۸
۲۷ مهر: اعتراضات و تجمعات در سی و چهارمین روز خیزش مردمی
بامداد امروز ۲۷ مهر صدها نفر از مردم به فرودگاه مهرآباد رفتند و با استقبال گرم خود از الناز رکابی با فریاد "قهرمان، الناز" او را به خاطر برداشتن حجاب هنگام سنگ نوردی در کره جنوبی و ابراز همراهی با خیزش مردمی مورد ستایش قرار دادند. این تجمع و اعتراضات در عین حال پاسخی به سناریوسازیها و سخنانی از نوع اعترافات اجباری بود که الناز در اینستاگرامش و همچنین پس از بازگشت به ایران آشکارا زیر فشار مجبور به بیان آنها شد. اقدام جسورانه الناز در زدن زیر حجاب اجباری مورد استقبال وسیعی در ایران و جهان قرار گرفت. مردم او را "قهرمان شجاع" لقب دادند. استقبال گرم از الناز رکابی در فرودگاهی که نیروهای امنیتی رژیم شبانه روز و چهارچشمی زیر نظر دارند، لحظاتی زیبا از تعرض انقلاب علیه حکومت را نشان میدهد. ‌‌الناز در مصاحبه کوتاهی در فرودگاه همان جملات منتشر شده در استوری اینستاگرامش را تکرار کرده و افتادن حجاب از روی سرش را در هنگام مسابقه "سهوی" خوانده است.
امروز ۲۷ مهر اعتراضات خیابانی ادامه یافت و از جمله مردم در خیابان علی ابن حمزه و در جنت آباد در تهران به خیابان آمده و با نیروی سرکوب حکومت درگیر شدند. در شهرک نایسر سنندج نیز تظاهرات و درگیری جریان دارد. در این روز همچنین دانشجویان در دانشگاههای مازندران، رازی کرمانشاه، و پزشکی زاهدان، دست به تجمع و اعتراض زدند. یکی از کارزارهای دانشجویان اعتراض به تفکیک جنسیتی و حضور دختر و پسر با هم در سلف سرویس هاست. در ادامه این کارزار امروز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام به حضور در سلف بدون تفکیک جنسیتی نموده و بخاطر ممانعت مسئولین، غذای خود را به صحن دانشگاه بردند و با شعار آزادی، آزادی، آزادی در کنار یکدیگر غذا خوردند. شکستن دیوارهای آپارتاید جنسی و جداسازیهای جنسیتی یک محور مبارزه دانشجویان است.
دانش آموزان همچنان یک نیروی رزمنده انقلابند. امروز در سنندج مثل روزهای گذشته دانش آموزان با شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور"، "نترسید نترسید ما همه با هم هستیم"، و "ننگ ما، ننگ ما، پلیس الدنگ ما"، دست به تجمع و تظاهرات زدند. امروز شمار قابل توجهی از دانش آموزان پسر در نارمک نیز دست به راهپیمایی زدند و خودرو ها با زدن بوق ممتد آنها را مورد حمایت قرار میدادند. همچنین گروهی از دانش آموزان در مشهد به خیابان آمده و شعار "خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله" را سر دادند.
مردم به اشکال مختلف در شهرهای مختلف اعتراض خود را فریاد میزنند. شعارنویسی علیه حکومت به امری روزانه در تمام شهرها تبدیل شده است. امروز در پیرانشهر در اعتراض به سرکوبهای حکومت حوض میدان جمهوری رنگ خون گرفت. همچنین خبر ها از به آتش کشیدن مجتمع آخوندها در مشهد حکایت میکند.
بنا بر خبرها حکومت به سرکوب دانشجویان شدت داده و روز گذشته در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران و حضور فرماندار بابلسر جهت پاسخگویی راجع به دانشجویان بازداشتی، فرماندار این دانشجویان را مجرم و دزد خواند. دانشجویان نیز با شعارهای "بی‌شرف" و "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد" سخنرانی وی را ترک کردند. ۱۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه در لیست بازداشت شدگان هستند.
طبق گزارش دیگری در آبدانان ایلام بدنبال اعتراضات خیابانی مردم، سرکوبگران به منزل شماری از معترضین هجوم برده و حدود ۲۰ نفر دستگیر کردند. دستگیریها بسیار وسیع است و یک خواست فوری مردم آزادی همه دستگیر شدگان است.
آتش سوزی در اوین و کشتار زندانیان به نگرانی جدی مردم از وضع بازداشت شدگان در زندانها تبدیل شده است. از شمار دقیق قربانیان این جنایت هنوز آمار دقیقی نیست و به هیچ وجه نمیشود به آمار ۸ نفر کشته در اوین اعتماد کرد. شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" را باید همه جا سر داد و با تجمعات گسترده مقابل زندانها فشار آورد که زندانیان آزاد شوند. از سوی دیگر طی اعتراضات مردمی در بیش از یکماه شماری از مردم بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند که حداقل ۲۳ نفر از آنان کودکان هستند. راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با اعلام اینکه طبق گزارشات آنان در اعتراضات مردمی در ایران ۲۳ کودک کشته شده و بسیاری زخمی و ابراز نگرانی عمیق از برخورد خشونت‌آمیز ماموران امنیتی ایران با معترضان، خواستار پایان بخشیدن به خشونت دولتی به‌ویژه علیه کودکان و نوجوانان ایران شد. دینا را باید به پای بایکوت بین المللی این حکومت جنایت و سرکوب بکشانیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۷
۲۶ مهر: اعتراضات خیابانی در شهرها و مناطق مختلف در جریان است
امروز نیز همچون روزهای دیگر شاهد تجمعات دانشجویان در دانشگاههای مختلف و دانش آموزان در کف خیابان بودیم. شماری از دانشگاههای در حال اعتراض و جوشش عبارتند از: دانشکده هنر، دانشگاه مازندران، دانشگاه حقوق علامه، دانشگاه تبریز، دانشگاه بهشتی، علامه طباطبایی، دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، هنر تبریز، دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان، علوم اجتماعی دانشگاه تهران، و فیزیک دانشگاه تهران.
در دانشگاه علامه دانشجویان همزمان با حضور سخنگوی دولت مقابل دانشکده حقوق تجمع کردند و شعار دادند:"توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد"، "به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد"، "علف هرز تویی، زن آزاده منم"، "علف هرز نمی‌خوایم، مهمون قاتل نمی‌خوایم". دردانشگاه هنر تهران دانشجویان دختر و پسر در دست هم همراه با پخش سرود وکوبیدن پا صحنه زیبایی از اعتراض را به نمایش گذاشتند. دانشجویان دانشگاه کیلان با شعار "نه روسری نه توسری آزادی و برابری" علیه حاکمین تظاهرات کردند. در دانشگاه علامه طباطبایی داشنجویان شعار میدادند: "مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر".
دانش آموزان در مدرسه ای در تهران شعار میدادند: "بوق نزن بوق نزن، شعار و فریاد بزن" . و در مدرسه ای دیگر در این شهر دانش آموزان در کلاس درس سرود بلا چاو را خواندند.
تجمعات اعتراضی خیابانی و در گیرشدن با سرکوبگران حکومت و پایین کشیدن نمادهای حکومتی در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز و در ادامه اعتراضات، در شبانگاه مردم به خیابان آمدند و در جاهای مختلف شعارهای شبانه سر دادند. این اعتراض در تهران در محلاتی چون اکباتان، سعادت آباد و گیشا و در شهرهایی همچون ، نهاوند، گلشهر کرج، آبدانان ایلام، سقز، گوگ تپه از توابع مهاباد، شیراز و سنندج انجام گرفت. در نهاوند مردم مجسمه قاسم سلیمانی جنایتکار را تماما به آتش کشیدند. دیشب نیز در میدان اصلی آبدانان ایلام مردم مجسمه بسیح در میدان اصلی شهر را به آتش کشیدند و امروز مردم به خاطر دستگیری فرزندانشان در تظاهرات دیشب مقابل درب کلانتری تجمع کردند. در سقز جوانان شبانگاه به خیابان آمدند و شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند و در گوگ تپه جوانان دو پایگاه بسیج را آتش زدند.
گفتنی است که روز گذشته مراسم یادبود اسرا پناهی دانش آموزی که بدست جانیان اسلامی در مدرسه شاهد اردبیل به قتل رسید بود. مردم اردبیل با شعار حکومت کودکش کش نمیخوایم،‌ نمیخوایم تظاهرات کردند. در شهرهای دیگری نیز همین شعار سر داده شد. همراه با اعتراضات خیابانی اعتصابات کارگری گسترش می یابد. ادامه اعتصاب در مراکزی از نفت ، اعتصاب رانندگان تانکر های سوخت آبادان، تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، یک هفته اعتصاب و اعتراض در کیان تایر آخرین اخبار از اعتصابات کارگری است. حزب بر گسترده دامنه اعتصابات کارگری به عنوان یک محور مهم تقویت و تداوم اعتراضات خیابانی و پیشروی انقلاب مردمی تاکید دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462
tel:00447435562462