۱۴۰۱فاجعه آتش سوزی و جنایت جمهوری اسلامی در زندان اوین

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

مبارزان کمونیست: آتش سوزی شبانگاه ۲۳ مهر زندان اوین و کشتار زندانیان توسط پاسداران اسلامی در جریان آن، فاجعه‌ای است که قتل عام زندانیان سیاسی در سال۶۱ ، سناریو سازی قتل مهسا امینی، حدیث نجفی، نیکا شاکرمی، اسرا پناهی، ساختمان متروپل آبادان و آتش سوزی سینما رکس آبادان را زنده کرد و زخم غیر قابل ترمیم و دردناک دیگری را بر دلهای ما مردم در ایران گذاشت. هنوز علت این آتش سوزی، چگونگی آن، ابعاد کشتار زندانیان توسط سپاه پاسداران و تعداد زخمی‌ها معلم نیست.

هنوز مردم و خانواده و بستگان زندانی از چگونگی این ماجرا و آنچه بر سر عزیزانشان آورده‌اند بی‌خبرند. هنوز تعداد زخمی‌ها و کشته‌شدگان بر اثر گلوله، آتش‌سوزی، ضرب شتم زندانیان و پرتاب گاز اشک‌آور توسط نیروهای مسلح دولتی مشخص نیست. بی خبر گذاشتن خانواده‌ زندانیان و جامعه مانند تعلل عامدانه در خاموش کردن آتش برای گرفتن تلفات بیشتر از زندانیان بخشی از برنامه‌ریزی و توطئه رژیم برای کشتار زندانیان توسط جانیان اسلامی است.
قوه قضائیه در ۲۴ مهر اعلام کرد که بر اثر استنشاق دود و آتش ۴ نفر از زندانیان جانشان را از دست داده‌اند. به گفته آنها آتش سوزی در یک کارگاه بوده و مهار شده است. بطور سر بسته از نزاع بین زندانیان سخن گفتند. سپس اعلام کردند ۶۱ نفر مجروح شده‌اند. دیروز ۲۵ مهر مسئولین رژیم اعلام نمودند ۴ نفر دیگر از زندانیان جان خود را از دست داده‌ا‌‌ند. به این ترتیب تا حالا خبر جانباختن ۸ نفر را اعلام کرده‌اند. اشتهای آدمکشی این رژیم و شواهد نشان میدهد که ابعاد این فاجعه بسیار فراتر از اینها است. چرا تمام جاده‌ها و خیابان‌های منتهی به زندان را بستند؟ برای چه کاری آن همه نیروی پاسدار را در دوروبر زندان و بالای پشت بام ساختمان‌ها و تپه‌های اطراف زندان مستقر کردند؟ چرا تعدادی از اوباشان مسلح اسلامی بداخل زندان هجوم بردند؟ به چه کسانی غیر از زندانیان تیراندازی کردند؟ چرا زندانیان را زیر باران گاز اشک آورد گرفتند؟ آن ۸ نفر با چه وسیله‌ای کشته شده‌اند و چرا اسامی آنها را منتشر نمی کنند؟ معلوم نیست این ۶۱ نفر بر اثر آتش سوزی زخمی شده‌اند یا بر اثر گلوله، کسی نمیداند. معلم نیست وضعیت زخمی‌ها چگونه است؟ ملاقات با زندانیان و ارتباط تلفنی با آنها را قطع کرده‌اند. کسی نمیداند ماجرا دقیقا چه بود و در زندان چه گذشته است. تعداد واقعی کشته و زخمی‌ها را از مردم مخفی نگهداشته‌اند و دنیا از آن بی خبر است. پخش خبرها بطور ناقص و قطره چکانی و خُرد خُرد نشانه خبرهای فاجعه بار و دردناکی است.
مردم مبارز! فجایعی چون آتش سوزی زندان اوین و یورش پاسداران به آنها به جای انتقال زندانیان به مکان امنی یادآور و تکرار ده‌ها مورد دیگر از آدمکشی و قساوت نیروهای اسلامی در تاریخ ایران است. امروز زندانیان و خانواده آنها بیش از هر وقت دیگری به حمایت مردم احتیاج دارند و با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد و بهر طریق ممکن به کمک آنها بشتابیم.
مبارزان کمونیست به خانواده عزیزانی که در این فاجعه جان خود را از دستت داده اند و به مردم آزادیخواه و مبارز تسلیت می گوید و امیدواریم عزیزانی که در این فاجعه زخمی شده اند بهبودی خود را باز یابند.
مبارزان کمونیست
۲۶ مهر ۱۴۰۱