۲۵ مهر: دانشگاهها کانون داغ تظاهرات و اعتراضات

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۳: زندانی سیاسی آزاد باید گردد! دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه همچنان در اعتصابند . همزمان تظاهرات و راهپیمایی دانشجویان در بسیاری دانشگاهها جریان دارد. شماری از دانشگاهها که تا این لحظه گزارش تظاهرات امروز آنها دریافت شده عبارتند از:تظاهرات دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد با شعار "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه"تظاهرات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور در حیاط این دانشگاه با شعار "زن زندگی آزادی"

تظاهرات دانشجویان دانشگاه آزاد پردیس کرج با شعار "دانشجوی با غیرت اعتصاب اعتصاب"

- دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر با شعار "دانشجو کارگر اتحاد اعتصاب" و "هی کشتن و تیر زدن، اوین رو آتیش زدن" تظاهرات کردند

تظاهرات دانشجویان دانشگاه مازندارن با شعار "استاد باشرافت، حمایت حمایت"

تظاهرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با شعار "بسیجی! برو بیرون"

تظاهرات دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد با شعار "تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه"

تظاهرات دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با شعارهای "ژن ژیان ئازادی"،"دانشجو دانشجو اتحاد اعصاب".

همزمان در بسیاری از شهرها تظاهرات و تجمعات ادامه دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۲

۲۵ مهر: انقلاب مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه دارد
زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرکوبگری های حکومت در زندان و در کف خیابان و بازداشتها و حمله به مدارس و دستگیری دانش آموزان موضوعاتی است که خشم مردم را صد چندان کرده است. همه نگران زندانیان و بازداشت شدگان هستند. خیابانها و دانشگاهها صحنه درگیری مردم با سرکوبگران است. امروز دانشجویان در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه آزاد واحد پردیس، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهرانُ، دانشگاه نبی‌اکرم تبریز، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، و دانشگاه آزاد شهر کرد و دانشگاههای دیگری، دست به تظاهرات و شعار دادن علیه حکومت منفور اسلامی زدند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی بیانیه ای اعلام کرده اند تا روشن شدن همه ابعاد حوادث اخیر در اعتصاب خواهند بود. هم اکنون ۱۱۰ دانشگاه در سطح سراسری در اعتصابند. در خبری گفته میشود که لباس شخصی ها به بیمارستان خمینی حمله برده اند و دانشجویان تجمع کرده و علیه آنها شعار میدهند.

دانشجویان شعار میدهند:"آزادی، آزادی"، "زن، زندگی، آزادی"، "بسیجی برو گمشو"، و "تهران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه".

اعتراضات در کف خیابان نیز در جریان است. گزارشهایی از یزد، مشهد و مهاباد از تجمعات و اعتراضات و شعار دادن منتشر شده است. در یزد مردم با نیروهای سرکب درگیرند. در مشهد مردم یک کانکس نیروی انتظامی را آتش زدند. طبق گزارشات اغلب مغازه‌های پاساژ سعدی در این شهرتعطیل‌ هستند. در مهاباد نیز مردم در اعتراض به سرکوبها حوضچه پارک ملت را به رنگ خون در آوردند.

دانش آموزان یک بخش رزمنده انقلابند. امروز ۲۵ مهر دانش آموزان مدرسه ای در بندر کنگ دست به اعتراض زده و شعار ؛توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه" را سر دادند.

اخبار زندانها همچنان نگرانی عمومی را برانگیخته است. ‌علی شریف زاده، وکیل یاشار تبریزی شریف از انتقال ۴۰ نفر از زندانیان بند ۸ اوین به زندان رجایی شهر خبر داده و میگوید:"موکلم یاشار تبریزی از ناحیه پا و سر دچار شکستگی شده است ". یاشار تبریزی از جمله زندانیان بند هشت است که به زندان رجایی شهر انتقال داده شده است. گفته می‌شود بسیاری از زندانیان بند هشت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در بین آن‌ها تعدادی دچار شکستگی از ناحیه پا و سر شده‌اند.

خبرها گویای اینست که در زندان قزلحصار کرج زندانیان در هواخوری این زندان با صدای بلند دسته جمعی شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر داده اند. نیروهای گارد به زندانیان حمله کرده اند و زندانیان مقاومت کردند.

بنا بر گزارش دیگری سینا یوسفی وکیل دادگستری در استان آذربایجان شرقی یک روز پس از انتشار توییتی درباره تشکیل کمیته دفاع از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط وکلای تبریز، بازداشت شد. او در توییت خود از بازداشت ۱۷۰۰ نفر توسط نیروهای امنیتی در استان آذربایجان خبر داده بود.

محسنی اژه ای جلاد و رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اظهاراتی مدعی شده که اتفاقات پیش آمده در زندان اوین کار "عوامل دشمن" بوده است. این گفته مردم را بیش از بیش به خشم آورده است.

آزادی بدون قید و شرط و فوری تمامی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی امر فوری مردم است. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوان در زندانها را گشود.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲