خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۹: فضای اعتصاب در جامعه گسترش می یابد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

شارون بارو خواستار آزادی همه بازداشت شدگان شد: کسبه و مغازه داران در بازار شهرهای مختلف دارند به اعتصاب می پیوندند. خبر های امروز از پیوستن کسبه بازارهای رشت و اصفهان به اعتصاب گزارش میدهند. از قبل نیز بخش هایی از بازار تهران، اشنویه و پیرانشهر در اعتصاب بودند. در کردستان نیز فراخوان به اعتصاب همگانی برای شنبه نهم مهر ماه داده شده است. فراخوان گروهی از هنرمندان و فرهنگیان به خانواده تحت عنوان اینکه "فرزندانتان را به مدرسه نفرستید" نیز زمینه را برای اعتصابات سراسری معلمان فراهم تر میکند.

بعلاوه بخش هایی از کارگران از جمله کارگران پروژه ای پیمانی نفت و کارگران رسمی شاغل در نفت طی بیانیه هایی در حمایت از اعتراضات خیابانی و در اعتراض به سرکوبها اولتیماتوم به اعتصاب داده اند. در میان رانندگان کامیون و کامیونداران نیز بحث اعتصاب سراسری داغ است و در برخی مناطق بخش هایی از آنها وارد اعتصاب میشوند. و در مدیای اجتماعی فراخوانی هم برای اعتصاب برای روز نهم مهرماه داده شده است. اعتصاب رانندگان کامیون این بخش خدماتی نقش مهمی در فلج کردن اقتصادی جمهوری اسلامی دارد و ما همه رانندگان کامیون را که خود تجربه درخشانی از اعتصابات سراسری دارند را به اعتصاب فرامیخوانیم.

حزب کمونیست کارگری بر اعتصاب سراسری همه بخش های جامعه از جمله کارگران بخش های خدماتی همچون کارگران شهرداری ها، آتش نشانی، مخابرات، حمل و نقل، معلمان، بخش غیر اورژانس درمان و همچنین کارگران نفت تاکید دارد و اعتصاب را به عنوان یک پاسخ مهم موثیر به شرایط امروز و تداوم بخشیدن به اعتراضات خیابانی فراخوان میدهد.

انعکاس اعتراضات مردمی در سطح جهان گسترده است. از دولتها گرفته تا نهادهای مردمی و بسیاری از سلبریتی ها و چهره های شناخته جهانی از اعتراضات مردمی در ایران اعلام حمایت کرده و قتل مهسا امینی و سرکوبگری های حکومت را محکوم کرده اند. از جمله شاران بارو دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، با ۲۰۰ میلیون عضو در بیش از ۱۶۰ کشور در جهان، در توییت خود بر آزادی فوری تمامی فعالان کارگری زندانی، معلمان، دانشجویان، فعالان جنبش زنان و معترضان بازداشت شده در جریان اعتراضات گسترده اخیر در سراسر ایران تاکید کرد. در همین راستا سه اتحادیه کارگری کانادایی اتحادیه کارکنان عمومی و دولتی کانادا (NUPGE) با ۴۰۰ هزار عضو، اتحادیه کارگران خدمات عمومی بریتیش کلمبیا (BCGEU) با ۸۵ هزار عضو و کارکنان دولتی کانادا در انتاریو با 280 هزار عضو از مبارزات مردم در ایران اعلام حمایت و پشتیبانی کرده اند. این در حالیست که در ادامه تظاهرات های خیابانی پر شور در همبستگی با مردم ایران درکشورهای مختلف روز گذشته در کابل نیز تظاهراتی برپا شد و در آن سرکوبگری های حکومت اسلامی محکوم گردید. همچنین انجمن قلم (پن) ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از مبارزه‌‌ی زنان ایرانی با «تحمیل حجاب» و «دخالت در زندگی خود»، سرکوب این مبارزه به دست حکومت را محکوم کرد. همچنین جمعی از شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با «زنان» و «مردم» ایران، مبارزه را تنها راه رهایی دانستند. نویسندگان، هنرمندان و روشنفکران کردستان عراق نیز با انتشار پیامی همبستگی خود با جنبش آزادی‌خواهی مردم ایران را اعلام کردند.

حزب کمونیست کارگری برای جلب وسیعترین همبستگی های بین المللی با اعتراضات مردم و بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ مهر ۱۴۰۱، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462