فراخوان به اعتصاب عمومی در کردستان: شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

مردم آزاده و مبارز کردستان: بار دیگر جمهوری اسلام دست به جنایت وحشیانه ای زد و مقر و اردوگاه چند حزب اپوزیسیون در کردستان عراق را بمباران کرد، تعدادی را به قتل رساند و تعداد بیشتری را مجروح کرد. این عمل جنایتکارانه باید پاسخ محکمی بگیرد.اعتصاب قدرتمند و سراسری شما در ۲۸ شهریور پاسخ کوبنده‌ای به قتل مهسا بود. شما نشان دادید که میتوانید در سراسر کردستان دست به اقدام متحد و یکپارچه بزنید. این اعتصاب تاثیر بسزایی در شعله‌ورتر شدن اعتراضات در شهرهای کردستان داشت که با قتل مهسا، و قبل از آن، با جانباختن شیلر شروع شده بود. اعتصاب شما در سطح کشور نیز تحسین مردم را برانگیخت و همبستگی وسیعی را دامن زد.

اکنون نزدیک به دو هفته است خیزشی مهم و شورانگیز در شهرهای کردستان و در سراسر کشور براه افتاده است. دانشجویان نزدیک به پنجاه دانشگاه دست به اعتصاب زده و تجمعات خود را در شهرهای مختلف شروع کرده اند و اعتصاب عمومی سراسری در کشور به گفتمان غالب تبدیل شده است. بی سابقه ترین تظاهرات‌های ایرانیان در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا به جریان افتاده است. همبستگی بین‌المللی با زنان و مردم آزاده ایران که در کشورهای مختلف شروع شده بسرعت در حال اوج گیری است. همه اینها رژیم را درمانده‌تر و مستاصل‌تر کرده، ضربات محکمی بر پیکر فرتوت حکومت‌زده و نیروهای سرکوب را بشدت بی روحیه و بی انگیزه کرده است.

جمهوری اسلامی هر چند مستاصلانه اما طبق معمول همیشگی دست به سرکوب زده و دهها نفر را در سراسر کشور از جمله کردستان به قتل رسانده و تعداد زیادی را روانه زندان کرده است.

ما در پاسخ به این جنایات، در پاسخ به بمباران اردوگاه احزاب اپوزیسیون و در اعتراض به جنایات حکومت علیه اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان و در سراسر ایران، و در همبستگی با مبارزات شکوهمندی که در سراسر کشور شروع شده است شما را به اعتصاب عمومی در روز شنبه ۹ شهریور فرامی خوانیم. همه شما مردم، کارگران و معلمان، کارکنان ادارات، دانشجویان و دانش‌آموزان و مغازه‌داران را فرامی خوانیم کار را تعطیل کنید و دست به اعتصاب عمومی بزنید. جنایتکاران باید بدانند که مردم کردستان این جنایات را بی‌پاسخ نمی گذارند و پاسخ دندان‌شکنی به مسببین سرکوب و جنایت خواهند داد.

ما مردم آزاده در سراسر کشور را نیز فرامیخوانیم که به هر شکل که میتوانند از اعتصاب عمومی در کردستان حمایت کنند و پرچم اعتصاب عمومی را در سراسر ایران به اهتراز درآورند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مهر ۱۴۰۱ (۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲)

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۸
اعتراضات و تظاهرات خیابانی درتهران و شهرستانها ادامه دارد

با قدرت اعتراضاتمان در زندانها را باز میکنیم

اعتراضات خیابان در تهران و شهرستانها ادامه دارد و دامنه آن به محلات مختلف شهرها کشیده شده است. یک اقدام مهم مردم شعاردهی در شب علیه حکومت از پشت بامهاست. امروز در اهواز در منطقه زیتون کارمندی و مناطق کورش، کیانپارس و کیان اباد تجمع شد. در زیتون کارمندی تعداد زیادی از مردم به خیابان آمده و با کف زدن و چرخاندن روسری دست به اعتراض زدند. در زاهدان مردم پس از نماز جمعه در اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی و تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به دختر ۱۵ ساله دست به تجمع زدند. این حرکت اعتراضی با تیراندازی نیروهای انتظامی مواجه شد. با کشته و زخمی شدن ده ها تن از جوانان بلوچ، مردم با خشم به سمت کلانتری های این شهر و پایگاه های بسیج حمله کردند و کلانتری‌ شیرآباد را تسخیر و به کلانتری‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۶ زاهدان حمله ور شدند. علیرغم حضور نیروی سرکوب، تظاهرات با شدت ادامه دارد.

همچنین در شب گذشته نیز فریاد مرگ بر دیکتاتور در محلات زیادی از جمله در غرب تهران و نیز در مناطق ولیعصر، زیبا شهر، نیاوران، پارک وی، علی آباد خزانه، تجریش، هفده شهریور طنین انداخته بود. همچنین مردم در شهرهای بسیاری به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور و شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند. این تجمعات از جمله در این شهرها برپا شد: مشهد، تهران، نجف آباد، مسجدسلیمان، گوهردشت، شیراز، قلعه حسن خان، بندرعباس، ورامین، کرمان، سنندج، آبادان، قشم، چابهار، بجنورد، قزوین، رشت، شیروان، کرمانشاه، قیر و کارزین در استان فارس، یزد، قم، نوشهر، زاهدان، اصفهان، تربت جام، تبریز، لاهیجان، و آمل.

شعارنویسی علیه حکومت در خیابانهای شهرها و در محلات مختلف بسیار است و دیوار تمام شهر ها با شعارهای ضد حکومتی رنگ انقلاب به خود گرفته است. از جمله بنا بر خبر شعار مرگ بر خامنه‌ای بر روی دیوار زندان رجایی‌ شهر نوشته شده است. یک اتفاق مهم که بازتاب همبستگی مردم جهان با اعتراضات در ایران است هشتگ مهسا امینی است که در توئیتر از مرز ۱۵۰ میلیون نیز گذشت.

خبر استفاده از کودکان در سرکوب مردم خشم جامعه را بیش از پیش برانگیخته و این اقدام جنایتکارانه انعکاس وسیع اجتماعی داشته و در اخبار جهانی انعکاس داشته است. هشتصد فعال هنر و ادبیات کودک و نوجوان در رابطه با این موضوع بیانیه داده و آنرا محکوم کرده اند.

بنا بر گزارشات بازداشتها و دستگیریها وسیع است و ادامه دارد. در کنار دستگیریهای خیابانی چهار معلم در شهر کامیاران بازداشت شده اند که دو نفر آنها به اسامی فرزین موفقی و خبات مظفری کماکان در زندانند. همچنین داوود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای واحد در پنجم مهرماه بازداشت شده است. این در حالیست که رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو هیات مدیره این سندیکا از اردیبهشت ماه در زندانند.

گسترش اعتراضات و درگیر شدن تمامی محلات در تمامی شهرها با اعتراض و شعار دادن و شعاردهی های شبانه با فریاد مرگ بر دیکتاتور، شعارنویسی ها بر در و دیوار و در آوردن رنگ خیابان ها به رنگ انقلاب و آزادیخواهی، در کنار اعتصابات سراسری قدرت بخش انقلاب مردم علیه بساط جهنمی جمهوری اسلامی است. . با قدرت اعتراضاتمان میتوانیم در زندانها را باز کنیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مهر ۱۴۰۱، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462

#مهساسولیداریتی
برای پایان دادن به آپارتاید جنسیتی در ایران همراه شوید!
مردم آزاده جهان
زنان و مردم ایران بپاخاسته اند تا حکومت آپارتاید جنسیتی در ایران را مانند رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی پایان دهند. شما مردم آزاده جهان در دهه هشتاد میلادی خیابان های شهرهای بسیاری در اروپا، آمریکا و دیگر شهرهای جهان را تصرف کردید، راهپیمایی ها، میتینگ ها و تظاهرات های بزرگی در حمایت از مبارزه مردم آفریقای جنوبی براه انداختید و نقش برجسته ای در پایان دادن به یک لکه ننگ تاریخ بشر ایفا کردید. امروز وقت آن است که نقش خود را در همبستگی با زنان و مردم بپاخاسته در ایران برای پایان دادن به لکه ننگ دیگری یعنی حکومت آپارتاید جنسیتی ایفا کنید.
مردم ایران در اعتراض به قتل مهسا و علیه حکومت زن ستیز جمهوری اسلامی به میدان آمده اند. وقت آن است که شما مردم آزاده جهان نیز به حمایت از مردم ایران بر خیزید و با سازماندهی میتینگ ها، تجمعات و راهپیمایی های هزاران نفره در خیابان های شهرهای اروپا و آمریکا و سایر کشورها از مبارزه زنان و مردم ایران برای رهایی از شر یکی از خونخوارترین دیکتاتوری های جهان فعالانه حمایت کنید. جنبش جهانی همبستگی با مردم ایران پشتوانه مهمی برای مردم ایران خواهد بود و دولت ها را نیز وادار به بایکوت حکومت زن ستیز اسلامی خواهد کرد. جنبش جهانی همبستگی نقش مهمی در پایان حکومت آپارتاید جنسی در ایران خواهد داشت.
زنان ایران ۴۳ سال تحت فشارهای غیر قابل توصیف بوده اند و قهرمانانه با حکومت آپارتاید جنسی در ایران مقابله کرده اند و اکنون از شما مردم جهان انتظار دارند که همانند جنبش همبستگی با مردم آفریقای جنوبی، به حمایت از خیزش مردم ایران برخیزید تا دست در دست هم حکومت آپارتاید جنسیتی در ایران را نیز به زباله دان تاریخ بسپاریم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۷

دانشجویان در بیش از ۹۰ دانشگاه وارد اعتصاب شده اند

اعتراضات خیابانی ادامه دارد

اعتراضات مردمی در کف خیابانها در شهرهای مختلف ادامه دارد. در کنار آن گفتمان اعتصابات سراسری در سطح جامعه قدرت بیشتری پیدا کرده است. در دانشگاه ها فی الحال اعتصابات سراسری شده و بیش از ۹۰ دانشگاه در اعتراض به سرکوبگریها و ادامه بازداشتها و پادگانی شدن دانشگاهها، وارد اعتصاب شده و کلاسهای آنلاینی را تحریم کرده اند. دانشجویان اعلام کرده اند که اگر بازداشت شدگان آزاد نشوند و به سرکوب ها خاتمه داده نشود به اعتراض خود بصورت گسترده تر ادامه میدهند.

در کردستان توسط حزب کمونیست کارگری و دیگر احزاب برای روز شنبه نهم شهریوربار دیگر فراخوان به اعتصاب عمومی داده شده است. این اعتصاب در پاسخ به بمباران اردوگاه احزاب اپوزیسیون و در اعتراض به جنایات حکومت علیه اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان و در سراسر ایران، و در همبستگی با مبارزات در سراسر کشور فراخوان داده شده است. اعتصاب عمومی قبلی در کردستان در ۲۸ شهریور انجام شد و یک اعتصاب سراسری در اعتراض به قتل مهسا امینی بود و نقش مهمی در گسترش فضای اعتراضی در شهرهای کردستان داشت. از سوی دیگر معلمان، کارگران پروژه ای نفت، و کارگران رسمی شاغل در بخش عملیاتی نفت نیز در اعتراض به سرکوبگریها و بازداشتها اولتیماتم به اعتصاب داده اند و زمزمه های برپایی اعتصاب در میان کامیونداران و کارگران راه آهن نیز شنیده میشود. برپایی اعتصابات سراسری را را باید به گفتمان کل جامعه تبدیل کرد.

روز گذشته اعتراضات خیابانی در تهران از جمله در خیابانهای توحید، چیتگر، صادقیه، ستارخان، آریاشهر، بلوار کشاورز، نارمک، آزادی، خانی آباد، نازی آباد، نظام آباد، خیابان دماوند، جنت آباد، میدان امام حسین، دارآباد، شهرک فرهنگیان جریان یافت. خبری از تهران حاکی از این است که در میدان امام حسین مردم پایگاه بسیج را آتش زدند. همچنین مردم در شهرهای شیراز، مشهد، سنندج، بندرعباس، نجف آباد، گرمدره البرز، گوهردشت، یزد، سبزوار، کرج، ایلام، قروه، اصفهان به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. بعلاوه شعاردهی شبانه در پشت بامها و خانه ها گسترش یافته است. در تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» در کوچه‌ها و خیابان‌ها طنین انداز است.

روز گذشته تجمع و راهپیمایی دانشجویان موسسه آموزش عالی سپهر دانشگاه اصفهان با شعار های «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» را شاهد بودیم. همچنین در این روز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در اعتراض به سرکوب و بازداشت فراگیر تجمع داشتند.

در سنندج در سیزدهمین شب اعتراضات علی رغم تشدید فضای سرکوب، اتومبیلها با بوق زدن ممتد اعتراض خود را فریاد میزدند و شب هنگام مردم در خیابان بودند و شعارهای ضد حکومتی از جمله مرگ بر خامنه ای سر دادند. دردارآباد مردم از پشت بامها و خانه های خود فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در آریاشهر مردم در خیابان‌های صادقیه با بوق زدن و راهبندان مانع ورود سرکوبگران شدند و دست به اعتراض زدند. در گوهردشت جوانان مثل شب های دیگر فعالانه تجمع و اعتراض داشتند. در مشهد مردم با بستن خیابان و شعار مرگ بر خامنه ای تجمع کردند و خودروی ماموران رژیم را واژگون نمودند. در نجف‌آباد گزارش میشود که مردم به خیابان آمده و در حد فاصل خیابان‌های امام و میرداماد با ماموران سرکوب درگیر شده‌اند و صدای تیزاندازی در سراسر شهر به گوش میرسید.

گسترش دامنه اعتراضات به شهرها و محلات بیشتر نیروی حکومت را خسته کرده است. در کلیپی در مدیای اجتماعی شاهد این هستیم که شماری از بسیجیان با پاره کردن کارت بسیج خود اعلام پیوستن به مردم میکنند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲

همبستگی اتحادیه های کارگری " نوپجی" و "بی سی جی ای یو" با اعتراضات مردمی در ایران

بدنبال تلاش مسعود ارژنگ عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی دو اتحادیه کارگری کانادا، اتحادیه کارکنان عمومی و دولتی کانادا (NUPGE) با ۴۰۰ هزار عضو، اتحادیه کارگران خدمات عمومی بریتیش کلمبیا (BCGEU) با ۸۵ هزار عضو حمایت خود را از اعتراضات مردمی در ایران اعلام کرده و جمهوری اسلامی را بخاطر سرکوب خشونت آمیز اعتراضات محکوم کردند. این اتحادیه ها قبلا نیز در پاسخ به کارزار فری دم ناو بر بایکوت جمهوری اسلامی و اخراج رژیم اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید کرده بودند.

برت بلاندون رئیس اتحادیه سراسری کارکنان عمومی و دولتی کانادا (NUPGE) در پیامی انزجار خود را از قتل مهسا امینی ابراز کرد و از حقوق زنان ایران دفاع نمود. برت بلاندون در پیام خود میگوید حکومت ایران کارنامه شرم آوری در زمینه حقوق انسانی دارد و اضافه میکند "من خواست همه فعالان داخلی و بین‌المللی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران، از جمله سرکوب حقوق زنان را مورد تاکید قرار میدهم". او همچنین گفت: "این که یک زن حجاب را انتخاب کند یا خیر، باید تنها انتخاب خود او باشد. اتحادیه خدمات عمومی و دولتی قاطعانه از حق زنان بر بدون خود و حق آزادی بیان، تجمع و تشکل - حقوقی که به طور سیستماتیک در ایران نقض شده است، دفاع می کند. بلاندون گفت: "اتحادیه خدمات عمومی و دولتی کانادا نقض مداوم حقوق انسانی توسط رژیم ایران، از جمله آخرین سرکوب خشونت‌آمیز معترضان را محکوم می‌کند. جهان شما را زیر نظر دارد."

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا (BCGEU) نیز در پیامی قتل مهسا امینی را محکوم کرد و از مبارزات و اعتراضات مردمی در ایران دفاع نمود. این اتحادیه در پیام خود چنین گفته است "اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا با معترضین در ایران و در سطح جهان که خواهان عدالت در رابطه با مرگ مهسا امینی هستند ابراز همبستگی و همراهی میکند. این دختر ۲۲ ساله توسط گشت ارشاد (جمهوری اسلامی) بخاطر اینکه "حجاب مناسبی" نداشت دستگیر شد و سه روز بعد در بازداشت پلیس جان باخت. مرگ او به اعتراضات گسترده ای در ایران دامن زد و معترضین جسور علیرغم سرکوب خشن پلیسی، به تظاهرات و اعتراضات گسترده ای در دفاع از حقوق زنان دست میزنند.

هر زنی باید حق داشته باشد هرچه میخواهد بپوشد و اختیار بدن خود را داشته باشد. اتحادیه ما صدای معترضینی را که خواستار پایان دادن به سرکوب زنان در ایران هستند بازتاب میدهد و حکومت ایران را به خاطر سرکوب خشونت آمیز معترضین محکوم میکند"

همبستگی های جهانی با اعتراضات مردمی در ایران گسترده است. مهسا امینی به نامی شناخته شده در سطح جهانی تبدیل شد و نماد انقلاب زنانه در ایران است. از جمله اتحادیه کارکنان دولتی کانادا در انتاریور با ۲۸۰۰۰۰ و حزب کار و آزادی در ترکیه از اعتراضات مردمی در ایران اعلام حمایت کرده است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش میکند صدای اعتراضات مردمی در ایران را در سطح جهان بازتاب دهد و با جلب حمایتهای بین المللی روی حکومت جنایتکار اسلامی فشار بگذارد. ما کارزار بایکوت جهانی جمهوری اسلامی را فعالانه به پیش میبریم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
https://free-them-now.com/