هجومی وحشیانە برسرزمینی کە هنوز تداوم انقلاب درآن زندەاست

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

زمانی در سالهای دور؛ ١٣٥٩ درهمین ایام برای اولین بار نیروهای مسلح حکومت دینی اسلحە "کاتیو شا" را در مقابلە با جنبش مقاومت خلق کرد بکار برد، کاتیوشا اسلحەایست روسی کە بطور پشت سرهم تعداد بیش از بیست راکت کوتاە برد را شلیک می‌کند اصطلاحا این ابزار مرگبار را "ارگ استالین" می نامیدند . اعلامیەای پخش شد کە سر آغازی این‌چنین داشت : "ارواح پلید ماقبل سرمایەداری از آستین حکومت دینی بدر آمدە و در کردستان ارگ استالین می‌نوازد."

واکنون همین خبیثان قرون وسطائی در انطباق با پیشرفتە ترین ابزارهای آدم کشی دوران سرمایە داری نئولیبرال با غریزە طبقاتیشان ثقل نابود کببدە خودرا میشناسند ثقل مبارزات دموکراتیک تودەای، کردستان!.
از همان آغاز بەروی کار آمدن حکومت دینی منطقەای از کشور ایران، فارغ از تسلط اسلام سیاسی خار چشم حاکمان اسلامی بود (هست و خواهد بود)، در سرزمینی کە مردمانش از همان آغاز بە حکومت دینی "نە" گفتند و این را حاکمان بقدرت رسیدە چە با عریزە طبقاتیشان وچە با شناختی کە با زندگی بەظاهر تبعید در کردستان (سال های ١٣٤٠و٥٠) بە شرایط سیاسی آن اشنائی داشتند.[عزت اللە سحابی در مصاحبەای با مجلە چشم انداز ایران میگوید :" ما در همان سفر اول(١٣٥٧) متوخە شدیم کە در کل کردستان از لحاظ اجتماعی، انالاب اسلامی اصلا وارد نشدە است.]
با علم بە آن ازهمان آغاز کمر قتل مردمان این دیار را بستند و از نوروز خونین سنندج آغازیدند وتا ٢٨ مرداد ١٣٥٨ و حملە مجدد١٣٥٩ تاکنون این روند بە شیوەهای گونە گون ادامە دارد.
در آن سالها جنبش آزادیخواهانە دموکراتیکی کە تازە از زیر یوغ نکبت‌بار سلطنت بدرآمدە بود و هنوز جوانەهایش نشکفتە بود، از شناختن تداوم انقلاب در کردستان عاجز بود و نتوانست آنچنانکە باید با آن و تداوم انقلاب هم‌راە باشد. اما کنون یوغ شریعت و اسلام سیاسی دارد شرش از سر مردم ایران بر می‌افتد و هنگام آن است کە مبارزە در فضای پر شکوە لائیک همانند کردستان بدور از تسلط اسلام سیاسی در سراسر ایران شکوفا شود و قانون نا نوشتە ای را آشکار سازد کە پیوند مبارزاتی انسانها ضامن وحدت آدمیان خواهد بود، خیزش این‌بار : "رزمندەاست، پر شکوە است، زیباست، شاد است، انسانیست، دریک کلام "زنانە" است!" وجای شگفت نیست کە از کردستان سر بر اورد . ژن ، ژیان، آزادی – زن ،زندگی، آزادی.
پرشکوه باد تداوم چنین رزمی تا برافکندن نظام جهل و جنایت اسلامی ایران. چنانکە اشارە شد حکومت جهل و جنایت اسلامی بەرغم تمام موازین بین المللی و نادیدە گرفتن مرزها بە اماکن احزاب کُرد کە با میسر بودن امکانات قانونی حاکم بر روابط بین‌المللی از جبر و خشونت حکومت جهل و جنایت اجبارا در اردوگاههائی واقع در اقلیم کردستان عراق مسکن گزیدەاند را مورد حملە پهباد و راکتهای دوربرد قرار دادە و بە غیر از ویرانیها سبب کشتە شدن بیش از ١٣ تن از پیشمرگان احزاب و چند تن از افراد بێ سلاح شدە است. از جملە ریحانە کنعانی اهل سنندج و(بار دار).
از تمام آزادی‌خواهان و آنان کە دستی بر آتش گرم دوستی ملتها دارند و گرمای برآمد (ژن، ژیان، ئازادی - زن زندگی – آزادی) را احساس می کنند می‌خواهیم در مقابل این هجوم وحشیانە بە هر صورت ممکن در محکوم کردن و رسوا کردن این هجوم اقدامات عملی بنمایند .
جمعیت کردهای مقیم فرانسە --- یوسف اردلان٢٩/٩/٢٠٢٢ هفتم مهر ماە ١٤٠١