دستگیری هشت نفر در ارتباط با اعتصابات کارگران منطقه پارس جنوبی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر از دستگیری هشت نفر در ارتباط با اعتصابات کارگران منطقه پارس جنوبی خبر داد. اکبر پورات روز یکشنبه مدعی شد که این افراد «هدایت‌کننده» اعتصاب‌ها در منطقه پارس جنوبی بودند و «از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری» تلاش می‌کردند.او همچنین بدون ارائه مدرکی این ادعا را مطرح کرد که «اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود».

در حالی که اعتراضات کارگری در ایران همچنان ادامه دارد، این مقام امنیتی استان بوشهر مدعی شد «اکنون اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی شکسته شده» و «کارگران و کارکنان شرکت‌های مختلف در پارس جنوبی به محل کار خود بازگشته‌اند».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ده روز پیش، رسانه‌های ایران از بازداشت تعدادی از پیمانکاران در منطقه اقتصادی پارس جنوبی به دلیل همراهی با اعتصاب‌های کارگران خبر دادند.

فشار بر اعتصاب‌کنندگان در منطقه پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کارگرانی را که در بخش‌های مختلف این منطقه دست به اعتصاب زده‌اند، تهدید کرده بود.

او گفت که این کارگران با دست‌کم «چهار هزار کارگر جدید جایگزین می‌شوند» و این جایگزینی از روز پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران دست‌کم ۶۰ شرکت پیمانکار در صنایع مختلف در هفته‌های اخیر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و به ویژه افزایش کم حقوق‌هایشان در سال جدید دست به اعتصاب زده‌اند.

جمهوری اسلامی هرگز اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در بخش‌های مختلف کشور را به رسمیت نشناخته و همواره این اعتراض‌ها را به «دشمنان» خود مربوط دانسته است.

رادیو فردا