تظاهرات بزرگ مردم زاهدان و اخباری دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۲  امروز ۱۴ بهمن همانند جمعه های گذشته مردم در شهر زاهدان وسیعا به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. مردم شعار میدادند: " این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت!"، "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیکتاتور"، " چه دار باشه چه زندان، ایستاده‌ایم تا پایان". یک دست نوشته جالب مردم در زاهدان نوشته "زیر بار ستم نمیکنم زندگی، جاان فدا میکنم در راه آزادگی " بود.سرودی که کارگران در هپکو آنرا سردادند و از سوی کارگران در دیگر مراکز کارگری نیز فریاد زده شد.

همچنین یک شعار قابل توجه در تظاهرات مردم در زاهدان شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد بود. در این شهر تعداد زیادی دستگیر شده اند. شمار بازداشت شدگان انقلاب در زاهدان و دیگر شهرها بسیار بالاست. با کارزاری قدرتمند باید تلاش کرد تمامی دستگیر شدگان آزاد شوند.
امروز در سنندج نیز مردم در اعتراض به سرکوبگری های حکومت و دستگیری دو تن از آخوندهای اهل سنت به اسامی ماموستا ابراهیم آزاد و لقمان آزاد توسط سرکوبگران حکومت تجمع و راهپیمایی کردند و شعار های اعتراضی سر دادند و خواستار آزادی همه دستگیر شدگان گردیدند.
روز گذشته کشاورزان شرق اصفهان نیز بار دیگر تجمع داشتند و پیگیر مطالبات خود از جمله حقآبه شدند. همچنین در این روز اعتصاب و تجمع کارگران شرکت فولاد سیرجان واقع در منطقه گل گهر در برابر این شرکت در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای خود وارد سومین روز خود شد.
شعارهای ضد حکومتی شبانه در محلاتی از تهران همچون تهران‌پارس، نازی‌آباد، جمالزاده، شریعتی، اکباتان و مجتمع های مسکونی شهرک باقری در غرب شهر و نیز در شهرهای دیگری چون اصفهان، رشت، مشهد، و شهرهایی از کردستان و بندرعباس شب گذشته نیز طنین انداز شده بود. تخریب بنرهای تبلیغاتی حکومت و شعار نویسی علیه رژیم از جمله اشکال دیگر اعتراضات مردمی است که گسترش یافته است.
خبر دیگر اینکه بدنبال کارزاری گسترده مسعود فرهیخته از فعالین جنبش معلمان شب چهارشنبه ۱۲ بهمن بعد از سه ماه بازداشت با تودیع وثیقه و با استقبال فعالین معلم و کارگری از زندان تهران بزرگ موقتاً آزاد شد. یک روز پس از آزادی مسعود فرهیخته جمعی از فعالان معلم و کارگری در کرج با مسعود فرهیخته دیدار کردند.
بنا بر خبری دیگر بدنبال اعتراض شبانه مردم در آبدانان درچهارشنبه ۱۲ بهمن اولین روز "دهه فجر" حکومتی و فریاد شعارهای سرنگونی و ضد حکومتی ده نفر از مردم معترض دستگیر شدند. در رابطه با این دستگیری عبدالوهاب بخشنده دادستان ایلام میگوید:" شب گذشته تعدادی قریب به ۱۰۰ نفر با تجمع درمیدان بسیج و سردادن شعارهای ناهنجار، اقدام به اغتشاش و برخی ناآرامی‌ها کردند.". او ضمن تایید زخمی شدن ۵ تن از مردم معترض در درگیری با نیروی سرکوب حکومت و سطحی خواندن زخم آنها، از تشکیل پرونده برای این بازداشت شدگان خبر داد. دادستان ایلام علت این تجمع را اعتراض به دستگیری یکی از مردم معترض به اسم سجاد مرادی وندی اعلام کرد. مردم آبدانان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط عزیزان دستگیر شده خود هستند.
بنا به یک گزارش دیگر فرهاد میثمی یکی از زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا بسر میبرد در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارد و جان او در خطر است. فرهاد میثمی در مرداد ۱۳۹۷ دستگیر شده و با شش سال حکم در زندان رجایی شهر بسر میبرد. جرمِ او مخالفت با حجابِ اجباری است. او اکنون در برابر سرکوبگریهای جنایتکارانه حکومت برای اینکه صدایش شنیده شود با اعلام سه خواست توقفِ اعدامِ معترضان، آزادیِ ۶ زندانیِ سیاسی– مدنی و توقف آزارهای مربوط به حجاب اجباری دست به اعتصاب غذا زده است. با حمایت ازاو وخواستهایش که خواستهای همه مردم است در همه جا صدای وی باشیم. با قدرت انقلاب میتوان همه زندانیان دربند را آزاد کرد و بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کرد.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۳ فوریه ۲۰۲۳