ماهیت ضد مردمی جمهوری اسلامی در ورای زلزله خوی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

زلزله ای که روز شنبه هشتم بهمن در خوی اتفاق افتاد بار دیگر ماهیت ضد مردمی جمهوری اسلامی را در مقابل چشم همگان به نمایش گذاشت. به رغم گذشت چند روز از این رویداد دردناک، مقامات حکومتی به جای امداد رسانی به قربانیان این زلزله و رفع نیازهای اولیه آنها با رذالت تمام نه تنها خود اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند بلکه حتی از رسیدن کمک های مردمی به زلزله زدگان هم جلوگیری می‌کنند. این، در شرایطی است که مردم زلزله زده در سرمای زمستان در میان برف و کولاک و هوای منهای 3 درجه سانتیگراد گیر کرده و چنین اوضاعی همچون خود زلزله زندگی آنها را به خطر انداخته است.

در همان روز اول، مردم مصیبت دیده خوی به طور طبیعی در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند تا از مقامات دولتی خواهان رسیدگی به وضع خود بشوند. اما بنا به فیلم هائی که از اوضاع زلزله زده خوی در شبکه های مجازی منتشر شده است رژیم جمهوری اسلامی که همه ثروت های ملی ایران را در جهت پیشبرد سیاست های خارجی امپریالیسم آمریکا و شرکا در خاورمیانه خرج می کند، در پاسخ به نیازهای مردم طبق معمول نیرو های سرکوب دولتی را به سوی آنها گسیل کرد. نیروهای سرکوب نیز در سرمای زمستان با آبپاش اقدام به پاشیدن آب به روی مردم زلزله زده نمودند تا آنها را متفرق کنند. البته، اقدام به چنین کاری، یک بار دیگر ضدیت نیروهای نظامی با مردم ایران را به نمایش گذاشت.

دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی از قول وزیر کشور دولت رئیسی مدعی است که بیش از ۲۰ هزار چادر برای زلزله زدگان ارسال شده و ۴۵ کمپ برای اسکان آنها ساماندهی شده است. اما دروغین بودن این ادعا را زلزله زدگان خوی افشاء نمودند که با خشم و نفرت فریاد می زنند که هنوز حتی چادر برای اسکان هم در اختیار آنها قرار داده نشده است. آنها فریاد می زنند که به لوازم ضروری از جمله غذا، لباس گرم و پتو هم دسترسی ندارند. نفرت انگیز تر این که در چنین شرایطی فرماندار خوی در پاسخ به اعتراض مردم از خود سلب مسئولیت نموه و گفته است "این مشکلات به او ربط ندارد". در همین رابطه توده های آگاه خوی در مورد امام جمعه شهر نیز می گویند: ما در خوی "توی سرما هستیم" و "امام جمعه در سوراخ موش قایم شده"است.

چگونگی برخورد جمهوری اسلامی با مردم زلزله زده خوی یک بار دیگر ماهیت ضد مردمی جمهوری اسلامی را در مقابل چشم مردم گذاشت. این رژیم همانطور که در برخورد با همه بلایای طبیعی دیگر به مردم ایران نشان داده بود این بار نیز ثابت کرده که نه تنها گامی در جهت حل معضلات مردم بر نداشته بلکه حتی موانعی هم جهت کمک های مردمی ایجاد کرده است. به عنوان یک نمونه می توان در مورد اقدام یکی از فوتبالیست های شناخته شده گفت که مشغول جمع‌آوری کمک‌های نقدی و بشردوستانه برای زلزله زدگان خوی بود ولی وی اعلام کرد که حسابی که برای این منظور باز کرده بود را مسدود نموده اند. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، در واکنش به این خبر گفت که اقدام این فرد "بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان‌‌های ذیربط" صورت گرفته است و "هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مجاز به تبلیغ و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیست". این برخورد ظالمانه و سرکوبگرانه در شرایطی صورت می گیرد که در سرمای سخت زمستان شهرستان خوی به گفته وزیر کشور بیش از ده هزار واحدمسکونی تخریب شده و دولت هم تاکنون گامی واقعی برای حل واقعی مشکلات زلزله زدگان برنداشته است. مردم ستمدیده خوی با زلزله ای 9/5 ریشتری مواجه شدند که موجب کشتار و خسارات زیادی به این مردم گشته است. با این حال در حالی که رژیم تعداد کشته شده ها را 3 نفر و مصدومین را 816 نفر اعلام کرده است برای سرپوش گذاشتن بر بی مسئولیتی خود در قبال مردم مصیبت دیده، به دروغ متوسل شده و حال از پایان مرحله "امدادرسانی" به زلزله‌زدگان شهر "خوی" و "حل شدن" مشکل برق، گاز و آب در" همه مناطق" خبر داده‌اند. آنها به واقع پایان اقداماتی را اعلام کرده اند که حتی شروع هم نشده است!

واقعیت این است که در شرایط حاکمیت رژیم دیکتاتور و ضد مردمی جمهوری اسلامی ، مردم در هر جائی که هستند و به خصوص در شهرهای مجاور، خود باید به هر طریق ممکن به یاری هموطنان در شهر خوی بشتابند. چریکهای فدائی خلق ایران ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده خوی، با تکیه بر این واقعیت که تنها خود مردم در ایران قادر به کمک به مردم مصیبت دیده این شهر می باشند، بر ضرورت گسترش اقدامات مردمی از هر راهی برای تخفیف آلام مردم زلزله زده خوی تاکید می کنند.

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

چریکهای فدائی خلق ایران
12 بهمن 1402 برابر با اول فوریه 2023