حسینعلی نیری قاضی مرگ حکومت اسلامی در هانوفر آلمان باید دستگیر و محاکمه شود

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حسینعلی نیری، معروف به قاضی مرگ! یکی از اعضای اصلی هیئت مرگ منصوب روح‌الله خمینی برای کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷، که احکام اعدام هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد، به صورت محرمانه از ۲۷ ژوئن سال جاری، در کلینیک خصوصی جراحی مغز و اعصاب INI در شهر هانوفر آلمان به ریاست مجید سمیعی تحت درمان قرار گرفته است. طبق اطلاعات منتشر شده حدوداً ده روز پیش تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته است.

اولریکه بکر، سرپرست نهاد «تحقیقات انجمن آزادی خاورمیانه برلین» در تماس با دستگاه دولتی آلمان، وزارت امور‌خارجه و دادستانی آلمان با طرح شکایتی از حسینعلی نیری، خواهان دستگیری و محاکمه او شده است.
حسینعلی نیری عضو اصلی هیئت مرگ در زندانهای جمهوری اسلامی، باید به جرم جنایت علیه بشریت، دستگیر و محاکمه شود. او قاتل هزاران زندانی سیاسی که اغلب حتی زمان محکومیت آنها در زندان به پایان رسیده بود، در محاکمات چند دقیقه‌ای هیئت مرگ که او از اعضای اصلی آن بود به دست جوخه‌های اعدام سپرده شدند.
مردم آزادیخواه و شرافتمند
امروز یکشنبه ۲۳ جولای ساعت پنج عصر در مقابل محل بیمارستان دکتر سمیعی تجمع خواهیم کرد. در اعتراض به بستری شدن و معالجه جنایتکارانی چون او دست به اعتراض خواهیم زد.
کلینیک دکتر سمیعی دست در دست حکومت تروریستی اسلامی ایران، بارها سردمداران آن حکومت را، از جمله شاهرودی جنایتکار، رئیس پیشین دستگاه قوه قضائیه خونریز جمهوری اسلامی را مخفیانه بستری کرده است.

زمان و محل تجمع:
یکشنبه ۲۳ جولای ساعت پنج عصر مقابل کلینیک مجید سمیعی در آدرس
Rudolf-Pichlmayr-Straße 4,
30625 Hannover

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد آلمان
۲۳ جولای ۲۰۲۳

تجمعات پرشور بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، شوش و کرمانشاه

"پول تامین کجا رفت تو جیب دولتها رفت"

روز اول مرداد ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی بار دیگر به روال یکشنبه ها در شهرهای مختلفی تجمع کردند و علیه دست اندرکاران حکومت شعار دادند. بازنشستگان به دزدی از صندوق های بازنشستگی و حقوقهای نازل و به وضعیت بد معیشتی اعتراض دارند. این تجمعات در این روز در شهرهای شوش، اهواز، رشت و کرمانشاه برپا شد. در اهواز بازنشستگان راهپیمایی کردند و در حین راهپیمایی فضایی پرشور از اعتراض و اتحاد را به نمایش گذاشتند. بازنشستگان در این شهر با شعارهای اعتراضی کوبنده خود مستقیما دولت و کل بساط چپاول و دزدی حکومت را به چالش میکشیدند. از جمله شعار میدادند: "دولت شش کلاسه، همین روزها خلاصه"، "رئیسی دروغگو، حاصل وعده هات کو"، " اجرای همسان سازی، بدون حقه بازی"، "حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه"، "درمان رایگان حق مسلم ماست"، " دولت قانون شکن ، شرِتو را از ما بکن" و "ما به جز حق نمیخوایم، صدقه دولت نمیخوایم". یک بنر بزرگ قابل توجه در دست بازنشستگان معترض دفاع از وکیل خود فرزانه زیلابی بود که یک سال و نیم حکم زندان گرفته است. او وکالت پرونده هایی از کارگران، معلمان و بازنشستگان را بر عهده داشته است. خواست بازنشستگان لغو حکم زندان فرزانه زیلابی و آزادی فوری او و بسته شدن پرونده امنیتی اوست.

در کرمانشاه یک شعار مهم بازنشستگان "کشوری، لشکری، تامین اجتماعی اتحاد، اتحاد" بود که از اعتراضات گسترده و سراسری بخش های مختلف بازنشستگان خبر میدهد. در رشت حدود دویست نفرتجمع کردند. در این شهر پلیس و لباس شخصی ها حضور پر رنگی داشتند و چندین بار وارد جمعیت شده و شروع به فیلمبرداری کردند. اما علیرغم آن تجمع ادامه یافت. سپس یک افسر نیروی انتظامی همراه با ۵ نفر وارد جمعیت شدند و فیلم گرفتند و قصد داشتند که یکی از بازنشستگان به اسم دیانتی را دستگیر کنند که با مقاومت جانانه بازنشستگان روبرو شدند و موفق نشدند. نیروهای سرکوب تجمع کنندگان را مورد فحاشی قرار دادند و با پاشیدن اسپری سعی در متفرق کردن جمعیت نمودند. در این میان آنها دیانتی را داخل ساختمان تامین بردند که باز با مقاومت شدید بازنشستگان روبرو شدند. بازنشستگان با شعار مرگ بر ستمگر با نیروی انتظامی درگیر شدند. در آخر نیروهای سرکوب از تجمع کنندگان خواستند که محل را ترک کنند و اعلام کردند که اگر تجمع را پایان دهند دیانتی را آزاد خواهند کرد. اما بازنشستگان عقب ننشستند. بالاخره چند نماینده از بازنشستگان در محل باقی ماندند و بخش دیگر جمعیت دورتر ایستادند و منتظر آزادی دیانتی شدند.

در تجمعات امروز بنرهای بازنشستگان با شعارهایی در اعتراض به گرانی ها و سطح نازل حقوقها و با خواست درمان رایگان توجه ها را جلب میکرد. دیگر شعارهای اعتراضی بازنشستگان در این روز عبارت بودند از:" فقط کف خیابان بدست میاد حقمون"، "تورم گرانی بلای جان مردم"، "وعده و وعید کافیه، سفره ما خالیه"، "ملتو جادو کردند، پولها رو پارو کردند"، "کو مهار تورم، دروغ نگین به مردم"، "درمان رایگان حق مسلم ماست"، "تورم اسفبار حاکم شده تو بازار"، "بازنشسته، بپاخیز! علیه فقر و تبعیض!"، "حقوق نصفه نیمه سکوت کنیم همینه"، "حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون"، و "دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند".

در تجمع شوش بازنشستگان هفت تپه، و کرخه نیز شرکت داشتند. این تجمعات با وجود دمای گرمای سوزان ۵۴ درجه برپا شدند.

محورهای اصلی اعتراض بازنشستگان علیه فقر و گرانی و تعرضات معیشتی حکومت به آنها بود و این صدای اعتراض کل جامعه است که در تجمعات پی در پی بازنشستگان سر داده میشود.

همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران است. اختلاسها از صندوق بازنشستگی و ورشکستگی آنها، مصوبه مزدی شورایعالی کار و برنامه توسعه هفتم که تعرضی به معیشت همه مردم است، از دیگر موضوعات اعتراضی بازنشستگان است. با توجه به گسترش تعرضات حکومت به معیشت بازنشستگان ، بخشهای مختلف بازنشستگان در تدارک اعتراضات مشترک و سراسری خود هستند. و این اتفاقی است که در این هفته در کرمانشاه و اردبیل شاهد بودیم. اعتراضات بازنشستگان در دل شرایط ملتهب انقلابی تاثیر مستقیمی بر فضای سیاسی شهرها دارد. از این مبارزات باید وسیع حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳

اعتصاب هزار کارگر چادرملو و تجمعات کارگران فضای سبز شیراز و دو خبر دیگر

امروز اول مرداد کارگران معدن چادرملو در یزد در اعتراض وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به خواستهای اعلام شده خود دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب از ساعت هفت و سی دقیقه صبح آغاز شد و تمامی کارهای تولیدی معدن چادرملو از جمله بخش سنگ‌شکن، ریکلایمر، خط کوه و خطوط تولید و بارگیری و فعالیت تراکها متوقف گردید. طبق خبرها کارگران شرکت آسفالت طوس که پیمانکار استخراج معدن است نیز دست به اعتصاب زده اند و متعاقب آن کارگران شرکت نسیم ‌آوران پیمان حاتمی و شرکت خوان‌گستر جهانی که زیرمجموعه‌ های چادرملو هستند نیز وارد اعتصاب شده اند.

افزایش حقوق‌ها، پرداخت کامل سود سهام شرکت ، همسان‌سازی حقوق ها و بیمه تکمیلی، خواستهای فوری این کارگران است.

بنا بر گزارشات در معدن چادرملو شرکتهای پیمانکاری متفاوتی کار میکنند و شرایط کاری کارگران بسیار اسفناک است. در این مجتمع معدنی قبلا نیروی کار مستقیم جذب میشد. اما بعد کارگران از طریق شرکتهای پیمانکاری جذب کار شده و در ازای همان کارهای نیروهای مجتمع چادرملو، تقریبا نصف و حتی کمتر و بعضا یک سوم به آنان مزد پرداخت شده است. این اعتصاب ادامه دارد و کارگران اعلام کرده اند که اگر پاسخ نگیرند اعتراض آنان ادامه خواهد داشت.

خبر اعتراضی دیگر در این روز تجمع کارگران فضای سبز در منطقه ۹ شیراز است. این کارگران از سال ۱۴۰۱ تا ۳۱ تیرماه حقوق و مزایای خود را طلبکار هستند. کارفرما با گفتن اینکه پول نداریم مزد کارگران را بالا کشیده است.

و آخرین خبر اینکه امروز یکم مرداد عزیز قاسم‌زاده معلم زندانی در لاکان رشت که در حال گذراندن یکسال حبس خود است، برای ده روز به مرخصی آمد. او از ۱۹ فروردین سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام در زندان بسر میبرد. همچنین بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان دادسرای انقلاب رشت برای چهار عضو کانون صنفی معلمان گیلان به نام‌های تیمور باقری کودکانی، غلامرضا اکبرزاده‌باغبان، طهماسب سهرابی و حسین مهدی زاده به اتهام "ایجاد اختلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرمجاز" قرار جلب صادر کرده است. یک کارزار مهم معلمان اعتراض علیه امنیتی کردن مبارزات، ادامه بازداشتها و پرونده سازی علیه معلمین معترض است. در همین راستا کارزار صد هزار امضا اعلام شده و بسیاری به این کارزار پیوسته اند. شرط پیوستن به این کارزار معلم بودن نیست. معلمان با خواستهایی چون افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن و اعتراض به اختلاس ها و دزدی ها و امنیتی کردن مبارزات صدای اعتراض همه مردم هستند. باید وسیعا به کارزار یکصد هزار امضای معلمان پیوست . تمامی معلمان زندانی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:00447435562462