مانع اعدام رفیق سلیمی شویم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 مردم مبارز کردستان! نهادهای مخالف اعدام، سازمانهای سیاسی!  در خیزش مردمی زن زندگی آزادی در روز ۷ آذر سال ١٤٠١ رفیق سلیمی فعال کارگری و چهره شناخته شده شهر سنندج، همراه با پسرش فواد سلیمی دستگیر شد و هر دو مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند. فواد سلیمی بعد از بازجویی و آزار و اذیت فراوان با قرار وثیقه آزاد شد. پس از حدود پنج ماه رفیق سلیمی در روز ٢٧ فروردین ١٤٠٢ به دادگاه برده شد و به اتهام "ایجاد گروه های غیر قانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور" به "افساد فی الارض" محکوم شد.

او اتهامات وارده را رد کرده است. رفیق سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.
جمهوری اسلامی چهار نفر از مبارزین زن زندگی آزادی را در تهران اعدام کردم اما چنان تحت فشار افکار عمومی قرار گرفت که نتوانست تعداد بیشتری از مبارزین را اعدام کند. رفیق سلیمی را نیز میتوانیم و باید نجات دهیم. در سنندج، در کردستان و در سراسر کشور باید قاطعانه به حکم اعدام رفیق سلیمی اعتراض کنیم. خبررسانی کنیم، طومار جمع کنیم، تجمع کنیم و خواهان لغو حکم اعدام و آزادی فوری او شویم. مردم سنندج و خانواده رفیق سلیمی نقش مهمی در شکل دادن به یک اعتراض توده ای و قدرتمند دارند.

نهادهای مختلف اعدام، جوانان و دانشجویان و سازمانهای سیاسی در کردستان و سراسر کشور را فرا می خوانیم برای جلوگیری از اعدام رفیق سلیمی و آزادی او دست به کار شوند.

کمیته کردستان همگان را در سنندج و کردستان و در سراسر کشور فرامیخواند که برای لغو حکم اعدام رفیق سلیمی و برای آزادی او به هر شکل که میتوانند به میدان بیایند.

١٢ اردیبهشت ١٤٠٢
٢ مه ٢٠٢٣