اخباری از آزادی بیشتر دستگیر شدگان و تجمعات اعتراضی مردمی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۰ تجمع سراسری بازنشستگان مخابرات، فولاد مشیزبردسیر، خانواده های محکومین به اعدام و آزادی شمار دیگری از زندانیان . مروز بازنشستگان‌ مخابرات در ادامه اعتراضات قبلی بخاطر وضع بد معیشتی خود و وخیم تر شدن هر روزه آن در سطح سراسری، مقابل اداره مخابرات منطقه در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند. این تجمعات در شهرهایی چون تهران، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، مشهد، بجنورد، رشت، نیشابور، کرمان، و ایلام، برگزار شد.

بازنشستگان اعلام کرده‌اند تا اجرای کامل آیین نامه و پرداخت مطالباتشان به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

در این روز همچنین کارگرن فولاد مشیزبردسیر در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود مقابل استانداری کرمان تجمع کردند. فولاد مشیز بردسیر بعد از ۲۸ روز تعطیل شد.

بنا برخبرها شمار دیگری از دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی از جمله سه فعال اجتماعی آمل به اسامی مرضیه زیاری، شورا فکری رها لونچ و زهرا کشککی از دانشجویان بازداشت‌شده، نیلوفر میرزایی دانشجوی گرافیک دانشگاه الزهرا و فروغ تقی پور آزاد شدند. مرضیه زیاری فعال دفاع از حقوق زن در نهم آبان، شورای فکری در ۲۹ آبان، و رها لونچ در سوم مهر بدلیل فعالیت در شبکه های مجازی بازداشت شده بودند. نیلوفر نیلوفر میرزایی روز ۱۰ آبان مقابل درب خوابگاه و فروغ تقی پور در پنجم اسفند توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود. همچنین در این روز سیوان ابراهیمی، سروه پورمحمدی و سوما پورمحمدی از اعضای هیات مدیره انجمن فرهنگی-اجتماعی نوژین با قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

در این روز بار دیگر خانوادهای زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان کرج دست به تجمع زدند. این خانواده ها با در دست داشتن پلاکاردهایی و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.

همچنین امشب شعار دهی های شبانه در محلاتی از تهران از جمله نارمک و دیگر شهرها جریان داشت و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای سر داده شد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳ فوریه ۲۰۲۳

 

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۱
اخباری از آزادی بیشتر دستگیر شدگان و تجمعات اعتراضی مردمی
بنا برخبرها شب گذشته و امروز نیز شمار دیگری از دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته و فعال کارگری، زرتشت احمدی راغب فعال سیاسی، سهیلا اوجاقی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و مجتبی توکل فعال سیاسی از زندان قرچک ورامین آزاد شدند. اسماعیل گرامی دو سال در زندان بود و در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ با یورش به منزلش به جرم مطالبه گری بازداشت شده بود و زرتشت احمدی راغب یکسال در حبس بود. همچنین مهناز طراح، فروغ تقی‌پور زندانی سیاسی و مصطفی عبدی از زندان اوین آزاد شدند. مهناز طراح در نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ بازداشت و توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب با اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس محکوم شده بود که بعد حکم وی به چهار سال و چهار ماه تقلیل پیدا کرد. فروغ تقی پور سه سال در زندان بود و مصطفی عبدی، از دراویش گنابادی و فعال سیاسی است.
از سوی دیگر گزارشات از بازداشت سیامند مهتدی، فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار اهل بوکان، خبر میدهند. بنا بر گزارشات او بیمار است و از دسترسی به داروهایش محروم شده است. هیمن شاهی نیز برای رسیدگی به پرونده جدید خود به دادگاه کیفری شعبه ۱۰۴ دادگاه ارومیه منتقل شده است. او در شعبه ۳ دادگاه انقلاب به "محاربه و افساد فی الارض" متهم شده است و خانواده وی نگران صدور حکم سنگینی علیه وی هستند. محمود ملاکی، معلم و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر نیزعلیرغم گذشت ۵۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان بوشهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد و رسیدگی به پرونده او به هفته آینده موکول شده است.
خبر دیگر این روز تجمع اعتراضی دانشجویان خوابگاهی دراهواز به کیفیت و کمیت پایین غذا و مسمومیت های غذایی است. در همین رابطه و در پی ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان در قم امروز ۲۵ بهمن والدین آنها مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار ورود به داخل ساختمان و پیگیری اعتراض خود شدند. خانواده ها شعا ر میدادند:"فرماندار، فرماندار، جواب بده"، "مدارس ناامن نمیخواهیم، نمیخواهیم".
امروز کارگران پیمانی فضای سبز تبریز در اعتراض به واگذاری کار به یک شرکت خصوصی تحت تابعیت شهرداری و وخیم تر شدن وضع حقوق و وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان شهرداری مرکزی تجمع کردند. کارگران به تجربه میدانند که پشت این خصوصی سازی ها دزدی ها و اختلاس ها قرار دارد و یک نتیجه مستقیم آن بدتر شدن وضعیت شغلی و حقوقهایشان است.
خبر اعتراضی دیگر در این روز تجمع بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری قزوین در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود در مقابل صندوق بازنشستگان کشوری این استان است. بازنشستگان شعار میدادند: "برابری حق ماست، بازنشسته پا برجاست".
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴ فوریه ۲۰۲۳