تظاهرات دهها هزار نفر در زاهدان در ادامه انقلاب

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۶: زاهدان یک کانون داغ انقلاب است امروز شانزدهم دیماه دهها هزار نفر از مردم معترض و خشمگین در شهر زاهدان به خیابان آمدند و پاسخ محکمی به تعرضات و دستگیریها و سرکوبگریهای وحشیانه حکومت در این شهر و در کل جامعه را دادند. مردم معترض در این شهر شعار میدادند:"جنایت جنایت مرگ بر این ولایت"، "مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی"، " مرگ بر جمهوری اسلامی"، "مرگ بر جمهوری اعدامی"، استاندار بسیجی نمی‌خوایم نمی‌خوایم"، "مرگ بر سپاهی"، "آزادی آزادی آزادی"، "زن زندگی آزادی"، "استاندار داعشی نمی‌خوایم نمی‌خوایم".

جمهوری اسلامی در زاهدان جنایات بسیاری انجام داده و موج وسیعی از دستگیری معترضین را از هفته های پیش به جریان انداخته است. این دستگیریها و جنایات به خشم مردم بیشتر دامن زده و توده وسیع مردم را علیه حکومت جنایتکار اسلامی به میدان آورده است. صدای مردم زاهدان و سیستان و بلوچستان را باید وسیعا بازتاب داد. یادآوری کنیم که دو روز دیگر هجده دی ماه روز اعتراض سراسری علیه جمهوری اسلامی است که به مناسبت سالروز شلیک به هواپیمای اوکراینی و همچنین سالروز خیزش دیماه ۹۶ اعلام شده است. در این تجمعات باید وسیعا شرکت کرد و فریاد نابود باد حکومت اسلامی و آزادی را سر داد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ دی ۱۴۰۱، ۶ ژانویه ۲۰۲۳ 

اعتراض کارگران رسمی سکوهای گازی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۴  بنا بر اخبار منتشر شده در کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارکنان رسمی سکوهای گازی از روز گذشته چهارشنبه چهاردهم دی در اقدامی هماهنگ در اعتراض به رویه مسئولین وزارتی و دخالت‌های بیجای تصمیم‌گیران اعم از نمایندگان مجلس، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و ارکان بی‌ربط در وزارت نفت، از ارسال گزارش تولید گاز و میعانات به مدیریت شرکت نفت و گاز پارس جنوبی سر باز زده و تاکید کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

این کارگران اعلام کرده اند که تنها مرجع ارائه‌ گزارشات تولید، سکوهای گازی هستند و مسئولین به گزارشات فیک واحد نظارت بر تولید که تماما عددسازی و گزارش رندوم از تولید روزهای پیشین است، استناد نکنند. گفتنی است که هر کدام از سکوهای گازی روزانه چیزی حدود ۲۶ میلیون متر مکعب گاز و میعانات گازی تولید می کنند که برابر مقررات کاری میبایست به طور روزانه میزان تولید مستقیما از هر سکو به مدیران گزارش شود تا بر اساس آن وزارتخانه برای مصارف شهری در استانها، کارخانجات و خوراک صنایع برنامه ریزی کند. عدم ارسال این گزارشها وزارت نفت را با مشکلات جدی مواجه می کند. کارگران رسمی سکوهای گازی قبلا نیز در آبانماه در اعتراض به اعمال سقف حقوق، عدم اجرای ماده۱۰ و کسر مالیات های گزاف، از ارائه‌ گزارش تولید خودداری کرده بودند.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از این اقدام همکاران خود اعلام حمایت و پشتیبانی کرده و بر اعتصابات سراسری کارگران در تمام بخش های نفت تاکید کرده است.
اعتراضات در نفت گسترده است. روز گذشته نیز کارگران پیمانی پتروشیمی چوار (الفین ایلام) در اعتراض به سطح نازل حقوقها و قراردادهای موقت کاری در محوطه پتروشیمی و سپس در فرمانداری و اداره کار چوار تجمع کردند. بنا بر خبر مطالبه اصلی این کارگران که فقط پایه حقوق را بدون هیچگونه مزایایی دریافت میکنند تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم با مجتمع است. همچنین در همین مدت شاهد اعتراضات کارگران ارکان ثالث و کارگران رسمی نفت بوده ایم . گسترش اعتراض در بخش های مختلف مراکز نفتی بستر مناسب برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در نفت است. حزب کمونیست کارگری کارگران نفت و همه کارگران در سطح جامعه را به اعتصابات سراسری فرا میخواند.
.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ دی ۱۴۰۱، ۵ ژانویه ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۵
یادمان جانباختگان، اعتصاب غذای ۱۴ زندانی زن در کچویی کرج و دیگر اخبار اعتراضات مردمی
امروز در چهلمین روز قتل شورش نیکنام مراسم یادمانی بر مزار وی در مهاباد با حضور وسیع مردم برگزار شد. در این مراسم مردم شعارهای اعتراضی سر دادند و خانواده شورش نیکنام به یاد وی بصورت نمادین کبوتری رها ساختند. در این روز در ایذه نیز در چهلمین روز قتل حامد سلحشور بدست حکومتیان مردمی بسیاری بر مزار او جمع شدند. در این مراسم عکس هایی از جانباختگان انقلاب از جمله عکس کیان پورفلک پسر بچه ده ساله ای که با گلوله حکومتیان به قتل رسید دردست شرکت کنندگن بود و مردم شعار میدادند:"بسیجی، سپاهی، دشمن ما شمایی"، "مرگ بر دیکتاتور"، " هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم"، "مرگ بر خامنه‌ای". امروز همچنین در هفتمین روز قتل مهدی زارع اشکذری در شهرستان اشکذر در استان یزد مراسم بر سر مزار وی برگزار شد. حاضران در این مراسم تصویر مهدی اشکذری را با بالنی به آسمان فرستادند و همزمان شعار "آزادی آزادی" سر می‌دادند.
در این روز مراسم های یادمان از سوی خانواده و دوستان به مناست سالروز تولد احمد شکرالهی در خوراسگان، محسن قیصری در ایلام، محمد شریعتی در سنندج در آرامستان بهشت محمدی و حدیث نجفی در بهشت سکینه کرج برگزار شد. در بهشت سکینه کرج نیروی امنیتی بسیاری مستقر بود و مانع حضور مردم میشدند. مراسم یادمان دیگر در این روز در گرامیداشت یاد احسان قاسمی فرد با حضور فراوان مردم در کنگاور با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" بود. در این مراسم نیروهای سرکوب به حاضران حمله کردند. بنا برخبرها دانش آموزان و کودکان در جوانروز هر روزه به مزار برهان الیاسی که بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی کشته شد رفته و یک شاخه گل بر مزار او میگذارند.
در طول روزهای انقلاب دهها هزا ر نفر بازداشت شده اند و کارزاری وسیع برای آزادی آنها و در اعتراض به جنایات و اجحافات حکومت در قبال بازداشت شدگان در بیرون از زندان و در درون زندان جاریست که انعکاس جهانی داشته است.
بنا بر گزارشات منتشر شده ۱۴ نفر از زنان محبوس در زندان کچویی کرج که در جریان اعتراضات مردمی بازداشت شده اند، در اعتراض به وضعیت پرونده‌هایشان و محرومیت از رسیدگی پزشکی، همراه با آرمیتا عباسی، دیگر معترض بازداشتی، اعتصاب غذای خشک کردند. اسامی این زندانیان عبارتند از:" آرمیتا عباسی، فاطمه نظری‌نژاد، الهام مدرسی، فاطمه مصلح حیدرزاده، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسمی، شهرزاد درخشان، فاطمه جمال‌پور، حمیده زراعی، نیلوفر کردونی، سمیه معصومی، فاطمه حربی، انیسه موسوی، ژاسمین حاج میرزامحمدی و مائده سهرابی . آرمیتا عباسی جوانی ۲۰ ساله است که در مهر ۱۴۰۱ دستگیر شد و مقامات جنایتکار قضایی مدعی شده اند که او یکی از "لیدرهای اغتشاشات" بوده و "۱۰ کوکتل مولوتف" در آپارتمانش کشف شده است. آرمیتا از جمله افرادی است که در گزارش ماه گذشته سی‌ان‌ان در مورد تجاوز به معترضان بازداشتی، نامش ذکر شد و این خبر همچنین در پیامهای خصوصی چند پزشکیار در اینستاگرام به بیرون درز کرده بود . جمهوری اسلامی با تجاوز به زندانیان، با محروم کردن آنها از درمان و دارو و حتی بنا بر خبرهایی با تزریق داروهای مشکوک به زندانیان جنایتی هولناک در زندانها را به راه انداخته است. امروز شماری از خانواده‌های اعتصاب کننده در مقابل زندان کچویی دست به تجمع زدند.
حزب کمونیست کارگری نسبت به اعمال وحشیانه حکومت نسبت به دستگیر شدگان هشدار داده و بر کارزاری قدرتمند برای آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و علیه شکنجه و آزار و قتل خااموش زندانیان تاکید دارد. توحش حکومت اسلامی در قبال زندانیان در درون و بیرون زندانها مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید به دولتها و نهادهای بین المللی فشار آورد که این حکومت منفور را منزوی و بایکوت کنند.
مردم به اشکال مختلف به سرکوبگری های حکومت اعتراض میکنند. امروز در متروی تهران دختر جوانی بنری در اعتراض به احکام وحشیانه اعدام توسط جمهوری اسلامی بدست گفت و انزجار خود را فریاد زد.
امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلاتی در تهران از جمله در ستارخان و در برخی از شهرهای دیگر جریان دارد. همانطور که قبلا گزارش کردیم شب گذشته نیز شعاردهی ها و اعتراضاتی خیابانی در برخی از محلات تهران و شهرهای دیگر جریان داشت. در تهران در محلاتی چون اکباتان، ستارخان و شهر آرا شعاردهی شبانه بود و مردم شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی". همچنین در مهاباد همزمان با بارش برف مردم به خیابان‌ها آمدند و بر علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و از بلند گو ها سرودهای اعتراضی پخش شد . بنا بر خبرها در چند روز گذشته بنرها و پوسترهای قاسم سلیمانی در ٢٤ شهر به آتش کشیده شد. امشب نیز در شهرهایی چون بوشهر و کرج و سبزوار و تهران در اتوبان همت جوانان پوسترهای قاسم سلیمانی و خامنه ای را آتش زدند.
تدارک برای اعتراض سراسری در هجدهم دی ماه روز شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی، گسترده است. بنرهای مربوط به فراخوان این روز در شهرهای مختلف دیده میشود و شعارنویسی های فراوانی صورت گرفته و در مدیای اجتماعی اطلاع رسانی وسیع است. این فراخوان همانطور که قبلا گزارش کردیم از سوی ۴۱ تشکل دانشجویی، دانش آموزان، مادران، پزشکان و کادر درمان، زنان و جوانان انقلابی به اعتصاب عمومی و راهپیمایی شهری در آن روز داده شده است. باید وسیعا به این حرکت اعتراضی پیوست. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ دی ۱۴۰۱، ۵ ژانویه ۲۰۲۳

 

دستگیریها و توحش حکومت علیه مردم زاهدان را محکوم میکنیم
حکومت منفور اسلامی در زاهدان و برخی دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان دستگیریهای وسیعی را به جریان انداخته و بگیر و ببند و جو امنیتی شدیدی را حاکم کرده است. بنا به گزارشات همین امروز ۱۴ دی بیش از صد نفر در زاهدان دستگیر شده اند و نیروهای جمهوری اسلامی با توحش تمام با اتومبیلهایشان مردم معترض را زیر میگرفتند و زخمی میکردند و دستگیر میکردند. روز ۱۲ دی نیروهای سرکوب حکومت به سالن ورزشی کریم آباد زاهدان حمله کردند و دستکم سی نفر را بازداشت کردند. در همین روز همچنین دستکم ۱۰ نفر از مردم در خیابان کشاورز زاهدان بازداشت شدند و رسانه های وابسته به سپاه در بلوچستان از بازداشت ۴۰ نفر تحت عنوان "اراذل و اوباش" خبر دادند. در چند روز اخیر اشغال این شهر با شمار بسیاری از نیروهای مزدور مسلح، و حمله و دستگیریهای فله ای در خیابانها و تعرض شبانه به خانه های مردم شدت و گسترش یافته است. برخی گزارشات از دستگیری چند هزار نفر طی سه ماه گذشته در زاهدان و شهرهای اطراف آن خبر میدهند.
جنایات جمهوری اسلامی در زاهدان و سیستان و بلوچستان به دستگیریها و تعرض به خانه های مردم محدود نبوده است. جنایتکاران حاکم طی چند ماه اخیر در پاسخ به اعتراضات مردم جنایات بسیاری را مرتکب شده اند که کشتار بیش از صد نفر از مردم زاهدان در روز ۸ مهر، تجاوز به هفت کودک بی شناسنامه بازداشتی توسط نیروهای اطلاعات سپاه در یکی از بازداشتگاه های زاهدان در روز ۴ آذر و تجاوز به یک دختربچه توسط فرمانده نیروی انتظامی از تکان دهنده ترینهای آنها است.
این جنایات نه فقط مردم را مرعوب و ساکت نکرده، بلکه خشم و نفرت و انزجار مردم علیه این حکومت جنایتکار را شدت و گسترش بیشتری داده است. مردم زاهدان هر هفته در صفوف هزاران نفره به خیابان می آیند و زن و مرد و پیر و جوان علیه حکومت شعار میدهند. زاهدان به یک سنگر و کانون فعال و محبوب انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شده و همراهی همه مردم کشور را با خود دارد. مردم در اعتراضات سراسری خود در شهرهای و مناطق دیگر با شعارهایی نظیر "کرد بلوچ آذری آزادی و برابری" و "زاهدان، کردستان چشم و چراغ ایران" بر حمایت و همبستگی خود با مردم زاهدان و همچنین کردستان و آذربایجان تاکید میکنند و خشم و نفرت خود از حکومت جنایتکار و منحوس اسلامی را ابراز می دارند. تحول مهم دیگر در زاهدان رادیکال تر شدن فضای این شهر است. بر خلاف هفته های اول که شعارهای مذهبی نیز شنیده میشد اکنون شعارهای سیاسی از جمله زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر خامنه ای و سپاه و بسیج، حکومت بچه کش نمیخواهیم و شعارهای دیگر علیه جمهوری اسلامی جای آنها را گرفته است. زنان نیز به میدان آمده و حضور فعالی در تظاهرات های این شهر ایفا میکنند و تبدیل شدن خدانور که روز ۱۰ مهر بدست جنایتکاران حکومت به قتل رسید به چهره محبوب مردم در سراسر کشور اینها همه روند رادیکالیزه تر شده فضای زاهدان را نشان میدهد. این روند همبستگی مردم سراسر کشور با مردم سیستان و بلوچستان را نیز عمق بیشتری داده است.
حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از اعتراضات مردم زاهدان اعلام میکند و همه مردم را به بازتاب دادن صدای مردم زاهدان و محکوم کردن دستگیریها و جنایات حکومت در زاهدان و خواست آزادی دستگیرشدگان و پایان دادن به فضای سرکوب در زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، فرا میخواند. انقلاب زن زندگی آزادی ادامه دارد و با سرنگونی جمهوری آدمکش اسلامی تمام جنایتکاران حاکم به دلیل جنایاتی نظیر کشتار مردم زاهدان در دادگاههای مردمی علنا محاکمه خواهند شد و مردم انقلابی زاهدان و سراسر کشور پیروزی خود بر این نیروی خبیث و ضد انسانی و بی رحم و چپاولگر را جشن خواهند گرفت. زنده با دانقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ ژانویه ۲۰۲۳ – ۱۴ دی ۱۴۰۱