نمایش ابتذال! حاكمیتی كه اپوزیسیون شده

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب حكمتیست (خط رسمی): امروز رئیس "شورای تبلیغات اسلامی" در شهرهای مختلف فراخوان تظاهرات علیه مردم معترض به قتل و جنایت علیه زنان را صادر كرده است. اكنون شش روز است سراسر ایران میدان اعتراض میلیونها زن و مردم آزادیخوه علیه قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد، میدان پرت كردن و سوزاندن روسری به عنوان سمبل بردگی زن، میدان اعتراض به زن ستیزی، به قوانین و فرهنگ و سنت ضد زن و میدان اعتراض به فقر و بی حقوقی و تمامیت جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی در مقابل جامعه به پا خواسته، كه برابری زن و مرد و عدالت و آزادی میخواهد، همه امكانات خود را بكار انداخت، همه نیروهای خود را بسیج كرد، از شلیك به مردم تا دستگیری و خانه گردی و شكار شبانه آزادیخواهان! در كنار قول و وعده های فریبكارانه، که هیچكدام نتوانست مردم آزادیخواه و مدافع برابری را به عقب نشینی وادارد، تلاش كردند در دانشگاهها عوامل خود را بسیج و تظاهرات ضد دانشجویان آزادیخواه راه بیندازند. تلاشی که در نطفه خفه شد، پس از آن دستور دادند دروس دانشگاه را تا خواباندن اوضاع اینترنتی كنند و عملا دانشگاهها را به عنوان یكی از كانونهای اعتراض تعطیل کنند. اكنون قرار است علیه دهها میلیون مردم معترض تظاهرات دولتی راه بیندازند! قرار است همه نیروی بسیج و اطلاعاتی، همه مزدوران مسلح و گله های آتش به اختیار و ضد زن، از طلبه و آخوند تا مرتجعین جیره خوار خود را بسیج كنند و بعنوان "امت مسلمان" علیه مردم آزادیخواه به خیابانها بریزند تا ما مرعوب شویم. این سیاست بیان قدرت ما و ضعف و استیصال حاكمین است. این سیاست بیان توازن جدیدی در جامعه است كه زنان و مردان آزادیخواه ایران به حاكمیت تحمیل كرده اند. این "نمایش قدرت" انعكاس فشار و قدرت مردمی است كه در این روزها جامعه ایران و فضای سیاسی آن و خیابانها و میادین شهرها، دانشگاهها و همه جا را به تسخیر خود درآورد. این "نمایش قدرت" رسما اعلام شکست دستگاه سرکوب و سیاست سرکوبگرانه حاکمیت است. رژه اوباش رژیم بیان این حقیقت است كه قدرت مردم حاكمیت را به عنوان اپوزیسیون وضع موجود به گوشه ای رانده است و خود علیه مردم تظاهرات میكند. این سیاست هم سرنوشت بهتری از بقیه نخواهد داشت، این ابتذال حكومتی مایه تمسخر همگان خواهد شد!

مردم آزادیخواه ایران!

روزهای اخیر جامعه ایران میدان قدرت نمایی شما بود، چیزی كه انعكاس آن در جهان پیچید و موجی از حمایت را در میان مردم آزادیخواه جهان برانگیخت. این تنها گوشه كوچكی از قدرت جنبش آزادیخواهانه مردم ایران است. این موج عظیم انسانی با این ترفندها، با تظاهراتهای حكومتی و بسیج نیروهای آنها در لباس مردم، تسلیم نمیشود.

در دیماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ ما شاهد موج دستگیری، تهدید و نمایشهای مشابه و كشتار مردم بودیم. در این فاصله جامعه ایران شاهد موج اعتصابات و اعتراضات كارگری، بازنشسته، معلم و بقیه اقشار حق طلب جامعه بود. این اعتراضات مهر آزادی خواهی و برابری طلبی را بر سیمای سیاسی ایران كوبید.

اعتراضات وسیع و سراسری چند روز اخیر با خواست و مطالبات روشن، علیه زن ستیزی، آپارتاید جنسی و همه قوانین و سنت و فرهنگ مرد سالار و علیه كلیت ارتجاع حاكم، با بلند كردن پرچم برابری زن و مرد، جامعه ایران را وارد فازی دیگر از نمایش قدرت جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران كرد. جنبشی كه روز مرگ مهسا امینی را به عنوان "روز نه به حجاب" در تاریخ سیاسی معاصر ایران ثبت كرد. اعتراضات این دوره بر شانه دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و اعتصابات كارگری و ... ایستاده و امتداد آن است و از هر زاویه چه سازمان و همبستگی و سراسری بودن و چه مطالبات روش آن قدمی به جلو و فازی دیگر از یك جنبش واحد است.

این اعتراضات فازی به جلو در جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی است و مهر یك دوره جدید از تناسب قوا و قوام گرفتن بیش از پیش جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبی را این بار با محوریت برابری زن و مرد بر پیشانی جامعه كوبیده است.

مستقل از اینكه حاكمیت روز جمعه به چه میزان بتواند نیروی متزلزل و هراسیده خود و همه مزدوران مسلح و غیر مسلح را به نام "مردم" به میدان بیاورد، مسلما نمیتواند جنبش آزادیخواهانه ما را زمین بزند. ما مردم آزادیخواه، ما مردم تشنه برابری و عدالت، ما زنان و مردان مدافع حق برابری زن و مرد، در مسیر اعتراضات خود، بیش از گذشته تجربه كسب میكنیم، نیروی خود را متحد تر میكنیم، هر نوع تلاش تفرقه افكنانه را تحت هر عنوانی خنثی و حاشیه ای میكنیم و با پرچم رهایی و آزادی زن صفوف خود را بیش از پیش متحد و سازمانده میكنیم.

ما تلاش میكنیم در همه جا نیروی خروشان خود را حول آزادی زن، حول برابری و علیه جمهوری اسلامی و برای جامعه ای آزاد و برابر و حاكمیت خود مردم از كانال شوراهای مردمی تامین كنیم. ما تلاش میكنیم همه جا از خیابان تا دانشگاه، از مراكز كارگری تا صف معلم و بازنشسته، تا محلات شهرها، در انواع و اقسام نهادها و كمیته ها و شوراها جمع شویم، سازمان پیدا كنیم و قدرت و اتحاد خود را بیشتر كنیم. ما تلاش میكنیم صف خود و نیروی وسیع و عظیم خود را متشكل تر، سازمان یافته تر و صاحب افقی روشن تر در دل اعتراضات روزانه و وسیع خود، به میدان آوریم. ما اپوزیسیون شدن جمهوری اسلامی را به عنوان پیشروی جنبش خود به رسمیت می شناسیم، این سیاست را هم شكست می دهیم و قدم به قدم برای جنگ نهایی و تعیین تكلیف كامل با ارتجاع حاكم آماده می شویم.

زنده باد آزادی و برابری
زنده باد برابری زن و مرد

حزب حكمتیست (خط رسمی)
۳۱ شهریور ۱۴۰۱- ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲

این توطئه هم نجات‌تان نمی‌دهد!
جمهوری اسلامی ایران از سرکوب و عقب راندن جنبش انقلابی ایران، ناتوان است. تهدید بی مایه براه انداختن "تظاهرات مردم علیه آشوبگران" که نهایتا به مضحکه حکومتی نماز جمعه تهران و راهپیمایی خجولانه حامیان بی روحیه نظام، انجامید.
پس از شکست کارناوال حامیان روحیه باخته حکومتی در نماز جمعه تهران، برای به اصطلاح نمایش آمادگی سیاسی -ایدئولوژیکی قدرت حاکم در مقابله با موج وسیع اعتراضی که علیه بی حقوقی زن و برای سرنگونی جمهوری اسلامی در جریان است، پرده ریاکاری مقابله سیاسی - ایدئولوژیک تماما کنار رفت و توطئه نظامی - میلیتاریستی شناخته شده و سنتی جمهوری اسلامی ایران، علیه مردم به پاخاسته، شروع به مانور دادن کرد! نام این توطئه خبر ساختگی "کشف و دستگیری اعضا تیم تروریستی در مرزهای آذربایجان شرقی" است و خط و نشان کشیدن جدید حکومت برای تعرض نظامی به مردم به پا خاسته به نام "دفاع از امنیت کشور"!
جمهوری اسلامی مستاصل از سرکوب، به توطئه کشف "باندهای مسلح" در غرب کشور و "توطئه علیه امنیت مرزها" پناه برده است. تولید اخبار جعلی و ساختگی مبنی بر ورود افراد مسلح، ورود اسلحه و ابزار نظامی از مرزهای غربی، تنها و تنها تقلایی برای شکل دادن به یک تعرض گسترده، بر مبنای یک سناریوی تماما جعلی است. چهل سال است جمهوری اسلامی با پروپاگاند "خطر تجزیه کشور" و" توطئه خارجی"، از یک طرف برای سرکوب نظامی مردم در کردستان ایران زمینه سازی کرد و آن را به خون کشید، و از طرف دیگر با ایجاد هراس دروغین از تجزیه کشور، مانع شکل گیری اتحاد و همبستگی بین مردمی شد که در سراسر ایران، مستقل از زبان و مذهب و رنگ و نژاد، از دردی مشترک رنج میبرند.
در حالیکه امروز هر ابله سیاسی، با گوشه چشمی به جنبشی که در میدان است، میداند که جنگ امروز مردم، جنگی بر سر حق زن است که بیش از چهل سال است در رگ و پوست جامعه ایران، از تهران و کردستان تا آذربایجان و خراسان و خوزستان و ... جاری است. جنگی که امروز وارد فاز دیگری شده است، جنگی که از مقاومت به تعرض و از خواست آزادی زن به آزادی جامعه رسیده است. جنبشی که برای سرنگونی نظام، امروز از سنگر حق زن حمله میکند، جنبشی که ریشه در خیزش های سراسری دیماه ۹۶ و آبان ماه ۹۸ دارد. اتحاد و همبستگی سراسری که این روزها رعشه بر اندام حکومت انداخته است، جایی برای توطئه رژیم برای کشف یک دشمن ساختگی، به جای نمی گذارد. امروز حکومت به جدال اتحاد و همبستگی سراسری و تحرک انقلابی، که با کشتن مهسا امینی عروج کرد، آمده است و تلاش میکند با دست بردن به ابزار کهنه و پوسیده چهل سال قبل آن را بشکند. تلاش میکند با زدن مهر قومی و "تجزیه طلبی" بر مبارزه انقلابی مردم، زمینه سرکوب جداگانه مناطق مختلف را برای خود فراهم کند. به این امید که با شکستن اتحاد و همبستگی سراسری بین مردم، این خیزش را به شکست بکشاند.

این توطئه به یمن یک جنبش سراسری و متحد که در همین یک هفته زمین را زیر پای این جانیان به لرزه در آورد و حمایت مردم متمدن جهان را جلب كرد، به یمن درد مشترک و فریاد مشترک میلیونها انسان از تهران تا سنندج، از اصفهان تا تبریز، از رشت تا اهواز، در نطفه خفه خواهد شد. کافی است به صفوف در هم شکسته و مغبون خود در جنگهای خیابانی با دختران و پسران جسور نگاهی اندازند، به "لشکر حسینی" بی روحیه و فراری از دست مردم خشمگین نگاه کنند، کافی است که به فریاد مشترک "زن، زندگی، آزادی" در سرتاسر ایران نگاه کنند تا متوجه شوند این جنبشی است که نه فقط هیچ نیروی ارتجاعی نمیتواند آنرا قومی و مذهبی کند و با هیچ مهر و انگی تجزیه نمیشود، که متحد و سراسری تا به زیر کشیدن جانیان حاکم از پای نمی نشیند.
خیزش سراسری و میلیونی مردم تشنه آزادی و برابری را با "خطر تجزیه" و "جنگ مسلحانه" و .... نمی توان عقب راند. این سناریو هم مانند سناریوهای دیگر رژیم سوخته است. این جنبش راه پیشروی و پیروزی خود را پیدا کرده است.
زنده باد آزادی زن
زنده باد آزادی و برابری
حزب حكمتیست (خط رسمی)
اول مهر ۱۴۰۱- ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲

ایران بدون حجاب ! "مرگ بر دیکتاتور"
امروز دوشنبه ۲۸ شهریور در سراسر ایران خیابان ها محل بهم پیوستن جویبار خشم زنان و مردان آزادیخواه بود. از سه روز پیش از سقز و سنندج تا تهران تجمعات و تظاهرات توده ای در جریان بود. امروز همه ی شهر و شهرک های کردستان و اکثر شهرهای بزرگ ایران، تهران، مشهد، اهواز، نیشابور، رشت، اصفهان، کرج، خرم آباد، ایلام، کرمانشاه...، خیابان ها در تسخیر تظاهر کنندگان انقلابی بود. امروز تهران و دیگر شهرهای ایران تا کردستان بدون حجاب بود. در همه تجمعات و تظاهرات ها زنان که در اکثریت هم بودند روسری ها کنار رفتند. در شهر بانه زنان روسری ها را آتش زدند.

در تهران خیابانهای مرکز شهر در صادقیه، کارگر، میدان ولیعصر و بلوار کشاورز محل تجمع و تظاهرات مردم و زنان بدون حجاب بود. نیروهای سرکوب با ماشین آب پاش، گاز اشک آور به تظاهر کنندگان حمله کردند. در این تظاهرات ها موتور گارد ویژه و دو ماشین گشت ارشاد به آتش کشیده شدند.

دانشگاه های تهران، امیرکبیر، مدرس، علامه، صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشگاه اصفهان شاهد تجمع و تظاهرات دانشجویی با شعار، "از تهران تا کردستان اتحاد اتحاد" و درگیری تظاهر کنندگان با بسیجی ها و دیگر مزدوران جمهوری اسلامی بود. دانشگاه پلی تکنیک محل شدید ترین درگیری میان دانشجویان و مزدوران رژیم بود. امروز در مقابل درب دانشگاه مشهد صدای تیراندازی شنیده شد.

امروز صدها هزار تظاهر کننده، پیام شان را که از دیماه ۹۶ آغاز شده به نظام تکرار کردند:

"این آخرین پیامه، هدف خود نظامه"، "ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم"، "می کشم، می کشم، هرآنکه خواهرم کشت"، "نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری"، "زن، زندگی، آزادی" و ....
امروز در کردستان جنگ تمام عیاری در جریان بود. در دو روز اخیر تجمعات و تظاهرات در شهرهای سقز و سنندج ده ها نفر زخمی و تعداد بیشتری بازداشت شدند. در این دو شهر تنها دیروز ۴۰ نفر زخمی و ۱۵ نفر بازداشت شدند. در میان زخمی های دیروز سقز ۵ نفر در وضعیت وخیم جسمی به تبریز منتقل شدند که دو نفرشان به اسامی محمد پارسا صحت، نچیروان معروفی، از ناحیه سر و چشم مجروح شده اند و کیان درخشان به دلیل شدت جراحت جان باخت. در سنندج تا این لحظه ده زخمی و ده ها نفر بازداشت شده اند. فرانک رفیعی فعال حقوق زن در سنندج ربوده شده است. درگیریها در سقز و سنندج ادامه دارد. تعدادی از سرکوب گران در سنندج مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند.

در مهاباد تا کنون ده نفر مجروح شده اند که چهار نفرشان نوجوان زیر ۱۸ سال هستند. در بوکان دختر ده ساله ای مجروح شده است.

در تظاهرات مردم مریوان زنان روسری ها را بر داشتند. در این تجمع دو نفر به اسامی امجد ساعدی رئیس "انجمن کودکان کار و خیابان کردستان" و ریبوار کامرانی فعال "انجمن کارگران ساختمان مریوان"، دستگیر شده اند.

امروز شهر دیواندره میدان یک جنگ واقعی بود. نیروهای مسلح رژیم با کلاشنیکف تظاهر کنندگان را که فقط سنگ در دست داشتند گلوله باران کردند و حداقل ۴ کشته و ده ها نفر زخمی شده اند. دو تن از کشته شدگان فواد قدیمی و یک نوجوان به نام محسن محمدی است.

در تظاهرات های امروز شبکه های جوانان بطری های اب، ماسک و فندک همراه داشتند و در میان مردم پخش می کردند تا با گاز اشک آور مقابله کنند. در جنگ و گریزهای شهرهای کردستان درب خانه های مردم به روی تظاهر کنندگان باز بود.

تظاهر کنندگان فریاد می زدند که "در شهرهای ایران ماشین های گشت ارشاد اجازه تردد ندارند. چه از نزدیک و چه از دور با تیرکمان، شیشه های ماشین ها را می شکنیم و لاستیک هایشان را پنچر می کنیم!"

امروز مردم انقلابی ایران اعلام کرد که تا انحلال گشت ارشاد و بستن بازداشتگاه های زنان به نام آموزش و توجیه شریعت پوسیده اسلامی و لغو حجاب اجباری از پای نمی نشیند. همچنین با شعار مرگ بر دیکتاتور نفی کامل نظام را فریاد زد.

مردم آزادیخواه
زنان و مردان برابری طلب

جهانیان صدای شما را شنیده اند، بشریت متمدن مدافع و حامی شما است. شما نشان دادید كه بیش از این تحقیر و بی حرمتی به زن را تحت هر نامی از شریعت اسلام شیعه تا سنی و فرهنگ و سنت و... نمی پذیرید. شما به جهان اعلام كردید مردم آزادیخواه ایران بیش از این تحجر ضد زن را نمی پذیرد! شما روسری هایتان را به عنوان سمبل تحقیر و توهین به زنان سوزاندید و اعلام كردید همه قوانین ضد زن باید رسما ملغا شود. اعلام كردید که گشت ارشاد و درب همه نهادهای ضد زن باید بسته شوند. اعلام كردید که دخالت مذهب در زندگی مردم را نمی پذیرید. اعلام كردید که دستگیری مردم معترض ممنوع است و همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر فوری باید آزاد شوند. اعلام كردید که قاتلین مهسا و همه كسانی كه دستور تیراندازی به صفوف مردم معترض را دادند باید معرفی و دادگاهی شوند. این مطالبات انسانی تنها گوشه ای از خواست و مطالبات مردم آزادیخواه ایران است.

از رئیسی تا رئیس قوه قضائیه با حقه بازی قول رسیدگی "عادلانه" به پرونده مهسا امینی را داده اند. اما همزمان مزدوران آنها خیابان های شهرهای ایران را از خون مردم آزادیخواه رنگین میکنند و خانه گردی و دستگیری شریف ترین انسانها را همه جا شروع كرده اند. نباید فریب این جلادان و شارلاتان های سیاسی را خورد. قدرت ما اتحاد سراسری ما و نیروی عظیم و میلیونی ماست. ماشین سركوب را باید از كار انداخت و افسار این جانیان را باید كشید. باید حاكمین را مجبور كرد كه بطور عملی عقب بشینند و عملا و رسما به مطالبات شما مردم آزادیخواه تن بدهند. این را باید با اتحاد خود تحمیل كرد. این قدمی در راه آزادی واقعی و سعادت و زندگی انسانی برای مردم ایران است.

زنده باد برابری زن و مرد
زنده باد آزادی و برابری
حزب حكمتیست (خط رسمی)
۲۸ شهریور۱۴۰۱