پلنوم ٤٤ کمیته مرکزی حزب حکمتیست با موفقیت برگزار شد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

پلنوم ٤٤ کمیته مرکزی حزب حکمتیست در روزهای شنبه ١٧ و ١٨ اردیبهشت ماه برابر با ٧ و ٨ ماه مه ٢٠٢٢ با شرکت اکثریت کمیته مرکزی و تعدادی از کادرهای حزب بصورت حضوری برگزارشد. جلسه با سرود انترناسیونال و یک دقیقه ای سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم افتتاح گردید.

پلنوم با سخنان افتتاحیه جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی شروع شد. بعد از تایید آئین نامه، پلنوم موارد زیر را در دستور گذاشت:

١- گزارش رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی و کمیته های اصلی حزب - ارزیابی
٢- اوضاع سیاسی ایران، موقعیت جنبش طبقه کارگر و کمونیسم، معرف: سیاوش دانشور
٣- کمونیستها و جنگهای امپریالیستی معاصر، معرف: جمال کمانگر
٤- جنگ در اوکراین، جهان تغییر یافته و مصافهای امروز کمونیسم، معرف: رحمان حسین زاده
٥- كمونيسم و ناسيوناليسم در كردستان، معرف: صالح سرداری
٦- تدارک برگزاری کنگره دهم حزب، معرف: رحمان حسین زاده
٧- قرارها و قطعنامه ها
٨- انتخابات

گزارشهای رئیس دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی و کمیته های اصلی حزب و ستاد تبلیغ همراه با رئوس مباحثی که در دستور پلنوم قرار گرفتند به صورت کتبی از قبل در اختیار شرکت کنندگان گذاشته شده بود. تمام مباحث توسط معرفان ارائه شدند و رفقای کمیته مرکزی در فضای فعال وسیعا پیرامون جوانب گوناگون آنها دخالت و اظهار نظر کردند. به سرانجام رساندن بحثهای ارائه شده و استتنتاجات سیاسی از آنها بر عهده رهبری منتخب پلنوم گذاشته شد.

پلنوم بعد از بحث و تبادل نظر تصمیم گرفت که کنگره دهم حزب در نیمه دوم ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر بصورت علنی برگزار شود و دفتر سیاسی حزب مسئول تدارک سیاسی و فنی کنگره خواهد بود.

در بند قرارها یک قرار در مورد حق عضویت ها مطرح شد و رای نیاورد.

در بند انتخابات برای دبیر کمیته مرکزی، جمال کمانگر به اتفاق آراء انتخاب شد و برای دفتر سیاسی سیزده عضو کمیته مرکزی انتخاب شدند. به ترتیب الفبا: پروین کابلی ، رحمان حسین زاده، رضا کمانگر، سعید یگانه، سیاوش دانشور، سیوان کریمی، صالح سرداری، عبدالله دارابی، کریم نوری، ملکه عزتی، ناصر مرادی ، مختار محمدی و همایون گدازگر.

پلنوم ٤٤ کمیته مرکزی حزب حکمتیست پس از دو روز کار فشرده با سخنان اختتامیه جمال کمانگر دبیر کمیته مرکزی درباره موفقیت کامل نشست در رسیدن به هدف خود در پاسخگویی به نیاز و چشم اندازهای پیش رو، با نواختن سرود انترناسیونال پایان یافت.

پس از پایان پلنوم، دفتر سیاسی منتخب در نشستی سیاوش دانشور را به اتفاق آراء به عنوان رئیس دفتر سیاسی و پنج عضو دیگر خود را به اتفاق آراء برای هیئت اجرایی انتخاب کرد. به این ترتیب هیئت اجرایی عبارتند از: سیاوش دانشور، رحمان حسین زاده، سعید یگانه ، پروین کابلی، صالح سرداری و عبدالله دارابی.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢١ اردیبهشت ماه ١٤٠١ برابر با ١١ ماه مه ٢٠٢٢