یوسف بهمنی، از هفت تپه ی رزم و اتحاد به کردستان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 درباره مبارزه، شرافت، درباره #سپیده_قلیان و درباره قلب مان #ژینا: با سلام. در خاطرم هست که در گیر و دار مبارزات کارگران هفت تپه وقتی در مسیر تهران و در خرم آباد ما فعالین کارگری هفت تپه را دستگیر کردند و به زندان بردند زندانیان و وکیل بند که خود هم زندانی بودن و حبس های سنگین داشتن در نهایت احترام و ادب با ما برخورد میکردنند. آنها هم خودشان از اقشار زحمتکش جامعه بودند و قربانی فقر و فساد بوده و هستند. آنها میدانستند که ما کارگریم و برای حق و حقوق کارگران مبارزه کرده ایم و جای ما در زندان نیست.

در مقابل مسئولین و نهادهای امنیتی ما را لایق حبس و آزار و زندان میدانستند چون از جنس آنها نبودیم و با افتخار در کنار یکدیگر و در کنار عزیزانی چون اسماعیل و ابراهیم و....پرچم حق خواهی و عدالت خواهی را بلند کردیم و تا درجاتی به سر منزل مقصد رساندیم.
و اما هدف از گفتن این قصه چه بود؟ قصه ای که برای ما درد آور ولی برای آنهاییکه سر شکار آماده رسیدند شیرین بود (این محصول مبارزه برادرم اسماعیل بخشی است و گرنه تا به حال دیدی گله ی چغل بتوانند گاومیش شکار کنند؟)
انسانهای بزرگ هم در زندان بزرگن و قابل احترام! اما خودتانرا بیینید، به کجا رسیده اید که شغل شما زندانی بانی علیه بزرگترین و شریف ترین انسان هاست و بدانید که کار و امرار معاش در زندان ننگ است. ما به زندان میرویم که دنبال حق بودیم و هستیم و شما به زندان میروی که شغلت زندان بانی و سرکوب است. شما فقط در مستند بازجو فقط به زندان میروید آیا تا بحال با خود فکر کرده اید که تمام واژه های که مقدس بودند مثل انسانیت شرافت شهادت و شهامت جایگاهی در وجود شما طرفداران ستم و سرکوب وجود ندارند؟
امروز تمام این مقدسات را فقط در کف خیابانهای با خون جوانان وطنم میتوان یافت. امروز زتدانهای ما پر از عشق و محبت شده پر از رشاد ت و شجاعت و آزادگی و ،پر از آزادی و امید. شماها که در صف مقابل هستید چقدر حقیرید که فقط پشت آرمانهای پوشالی خود و منافع ظالمانه خود مخفی شدید. امروز زندانهای ما پر ازشیر دخترانی ست که درس آزادگی ،ایستادگی و انسانیت و مقاومت بما می آموزند. و سپیده قلیان یکی از آنهاست کسی که هنوز که هنوزه داره هزینه میده ولی امثال شما جرات هزینه دادن را ندارید و با زور و اسلحه و باتوم بجان مردم افتاده ای راه تو هزینه نداردتازه تشویق هم میشوی.
و اما #ژینا جان!
اگر چه نبودنت برای پدر ومادرت طاقت فرساست و برای همه ما هم قتل ظالمانه ت جگرخونی دارد؛ ولی ژینا جان این را بدان گفته ایم قسم به خون یاران ...
ای دخترمان و ای عزیز مان و ای جگرگوشه همه ما ای ژینا!
ای دخترمان از کردستان قهرمان، ببین که اکنون کرد و لر و عرب و بلوچ و ترک و ... همه خواهرانه و برادرانه و برابرانه شانه به شانه و متحد در رزم هستیم و این را تو با خونت بما نشان دادی و اتحاد را به همه ی اقوام کشاندی و ترسی در دل ظالمان انداختی که همه در کنار هم و با یک صدا آزادی را فریاد بزنند و این توطئه ی سو استفاده از اتهام و برچسب تجزیه طلبی را خنثی کردی زیرا که ما حالا دست در دست همدیگر برای اهداف مشترک و اینکه حقوق همه ی گروه های اجتماعی به دست آید مبارزه میکنیم . گوش مان به اتهاماتی که میزنند نیست.
از خوزستان تا تهران، از کردستان تا تهران، از زاهدان تا تهران: آزادی و برابری برای همه مردم ایران.
#اتحاد #برابری #برادری #خواهری #زن_زندگی_آزادی
یوسف بهمنی، نماینده کارگران هفت تپه و عضو مجمع نمایندگان کارگری
منبع: گروه واتساپی همکاران
بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه