سپیده قلیان از امروز دست به اعتصاب غذا زده است

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز در تاریخ ۱ مرداد ۹۸ پدر و مادر پیرم بعد از طی ۱۳ ساعت مسافت از دزفول به تهران و با وجود خستگی و دلی شکسته برای ملاقات با سپیده به زندان شهرری(قرچک) مراجعه کردند. مسئولین پس از تفتیش آن‌ها اجازه حضور در سالن ملاقات و دیدار با سپیده را دادند ولی از بدو ورود یکی از مسئولین زن به خاطر یک انگشتری که در انگشت پدرم بود و در هنگام تفتیش تحویل زندان‌بان نداده بود، دائما به او تذکر می‌دادند و با ایجاد ناآرامی باعث عدم تمرکز دیدار سپیده با اعضای خانواده ‌شدند. 

سپیده_قلیان از امروز صبح تا تشکیل دادگاهش به خاطر ظلم‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در حق خود و پدر و مادرش روا شده است و انتقال‌های گوناگونش به زندان های متعدد دست به اعتصاب غذا زده است.
به نقل از صفحه اینستاگرام #مهدی_قلیان برادر وی: 
غمت در نهانخانه ی دل نشیند...
امروز در تاریخ ۱ مرداد ۹۸ پدر و مادر پیرم بعد از طی ۱۳ ساعت مسافت از دزفول به تهران و با وجود خستگی و دلی شکسته برای ملاقات با سپیده به زندان شهرری(قرچک) مراجعه کردند. مسئولین پس از تفتیش آن‌ها اجازه حضور در سالن ملاقات و دیدار با سپیده را دادند ولی از بدو ورود یکی از مسئولین زن به خاطر یک انگشتری که در انگشت پدرم بود و در هنگام تفتیش تحویل زندان‌بان نداده بود، دائما به او تذکر می‌دادند و با ایجاد ناآرامی باعث عدم تمرکز دیدار سپیده با اعضای خانواده ‌شدند. و جای بسی تعجب است‌ زیرا که ماموران متوجه نیستند که باید آرامش برقرار کنند نه رعب و وحشت تا خانواده زندانی بتوانند پس از طی فاصله طولانی و سفر و دروی از فرزند تنها ۲۰ دقیقه با فرزندان‌شان ملاقات کنند‌. در پی این مساله مشاجره‌ای بین سپیده و ماموران زندان به دلیل بی‌حرمتی‌هایی که به پدر و مادر روا شده رخ می‌دهد. این جریان سپیده را عصبانی و ناراحت کرده و او را به گریه می‌اندازد.
ملاقات با سپیده آن هم پنج دقیقه و با ناآرامی به پایان رسید و ماموران زندان به ما گفتند که دیگر سپیده ممنوع الملاقات است و سپیده هم در جواب گفت: : "بعد از این همه سختی مرا از چه می ترسانید؟ ملاقات را ممنوع کنید چه بهتر"...با اصرار پدر و مادر و پادرمیانی یکی از مسئولان زندان ۵ دقیقه اجازه خداحافظی از پشت کابین به سپیده داده می شود.
سپیده از امروز صبح تا تشکیل دادگاهش به خاطر ظلم‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در حق خود و پدر و مادرش روا شده است و انتقال‌های گوناگونش به زندان های متعدد دست به اعتصاب غذا زده است و پدر و مادر پیرم با قلبی شکسته‌تر و دستانی خالی و چشمانی گریان از تهران عازم خوزستان شده اند...
سپیده فقط یک دانشجوی معترض به وضع موجود و شرکت‌کننده در اعتصابات هفت تپه بود آیا مستحق این همه فشار و عذاب است؟

#چه_کردید_بامردم؟؟؟
@Shbazneshasteganir

فراخوان به حمایت از #سپیده_قلیان
"اصل این است که شما فاسد و ستمگر هستید"

امروز برادر سپیده ی قلیان در گفتگوی با خبرگزاری ها گفته است که سپیده را هشت زندانی در زندان بوشهر را به قصد کشتن مورد ضرب و شتم قرار داده اند. خانواده ی سپیده که در شهرستان دزفول زندگی می کنند از طریق تماس تلفنی وی از این ماجرا خبردار می شوند و به زندان بوشهر که ۷۰۰ کیلومتر با شهرستان ذزفول فاصله دارند سفر میکنند. در ملاقاتی که والدین سپیده با مسئولین زندان دارند خواهان دیدن دوربینهای مداربسته داخل زندان می شوند که آنها از این مطالبه سر باز می زنند. طبق این خبر همه شواهد دال بر دسیسه و توطئه ی جمهوری اسلامی برای از بین بردن فیزیکی سپیده می باشد.

سپیده قلیان کیست که رژیم اسلامی ایران حال نقشه کشتن اوست. آوازه ی شهرت سپیده زمانی پخش شد که بعنوان یک ژورنالیست به مهمترین کانال خبری هفت تپه تبدیل گشت و قدم به قدم درمبارزه ای که هفت تپه ای ها پیش گرفته بودند با آنها هم قدم شد. او در نوامبر ۲۰۱۸ همراه چندتن دیگر از جمله اسماعیل بخشی به مدت ۳۰ روز دستگیر و بعد از آن با قرار وثیقه آزاد شد. بعد از آزادی سپیده در مورد شکنجه های روحی و جسمی، توهین و آزار جنسی ، تهدید به تجاوز توسط شکنجه گران افشاگری نمود. جمهوری اسلامی بعد از آزادی او و چندتن دیگر با ساختن مستندی که با گرفتن اعتراف که با شکنجه و فشار روی آنها میسر شده بود ، تلاش نمود که اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را به داشتن رابطه با احزاب چپ و کمونیست نسبت دهد.

جواب سپیده روشن بود : ٬٬اصل این است که شما فاسد و ستمگر هستید. ٬٬ چه جمله ای می تواند چنین موجز و کوتاه موجودیت جمهوری اسلامی را به روشنی و عمیق نشان دهد.

سپیده امروز همراه و هم قدم مردم به پا خواسته ای است که از سردمداران اسلامی به تنگ آمده اند. سپیده به مردمی تعلق دارد که می خواهند به ستم و فساد و توطئه ، قتل و غارت و گرسنگی پایان دهند. سپیده زنی آزاده از تبار معترضان و بپاخواستگانی است که در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ به خاک و خون کشیده شدند و امروز همراه مردم خوزستان در خیابانهای می جنگد و در مترو تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور همراه زنان و مردانی است که به جمهوری اسلامی را به تنگ آورده اند.

برای نجات جان سپیده باید هرآنچه که از دستمان برمی آید انجام دهیم. اکنون که مردم در خوزستان و تهران بار دیگر فریاد مرگ بر دیکتاتوری را سر داده اند نباید اجازه بدهیم که سرسوزنی آسیب به سپیده وارد شود.

با هشتگ #اصل_این_است_که_شما_فاسد_و_ستمگر_هستید از #سپیده_قلیان حمایت کنیم و خواهان آزادی وی و کلیه زندانیان سیاسی شویم.
دو هشتگ #اصل_این_است_که_شما_قاتل_و_ستمگر_هستید
#سپیده_قلیان_را_آزاد_کنید
فردا شب ساعت ۱۹ به وقت ایران در تویتر
پروین کابلی

۲۲ جولای ۲۰۲۱

جان سپیدە قلیان در خطر است.
برادر سپیدە قلیان بە خبرگزاری بی بی سی گفتە است کە ٨ زندانی در زندان بوشهر بە سپیدە حملە کردەاند و بە قصد کشتن او را مورد ضرب و شتم قرار دادەاند. یک روز بعد از این تماس تلفنی سپیدە با خانوادەاش، پدر و مادر سپیدە از شهرستان دزفول بە سمت زندان بوشهر کە ٧٠٠ کیلومتر فاصلە دارد, حرکت میکنند و بە ملاقات سپیدە می روند.
مسئولین زندان از مطالبە والدین سپیدە مبنی بر کنترل دوربینهای مداربستە خودداری میکنند. همە شواهد نشان از طرح جمهوری اسلامی برای از میان بردن سپیدە در سکوت است.
نباید گذاشت سپیدە قلیان این دختر جوان و جسور و آگاە بە فراموشی سپردە شود.
#سپیدە_قلیان_آزاد_باید_گردد
#زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد