رژیم سرمایه‌داری، تبعیض، نابرابری و بحران‌ها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کمیته‌ی جوانان انقلابی سرخ مهاباد: ستم برآمده از تضادهای طبقاتی و ستم ملی، زلزله‌ای با شدت 5.9 ریشتر که در سده حاضر با توجه به ابزارها و تکنولوژی پیشرفته براحتی قابل مهار است، تبدیل به فاجعه‌ای مرگبار می‌کند. از طرفی انباشت ثروت و امکانات در مرکز کشور و از طرفی دیگر انباشت آن اندک ثروت توزیع شده در شهر تورک-کورد نشین خوی در دست عده‌ای اندک مانند سران سپاه و روحانیان، خلق خوی را دچار ستمِ دوچندان کرده است.

زیرساخت‌های اقتصادی اندکی که به شهری بزرگ مانند خوی اختصاص داده شده، در دست عده‌ای اندک که نماینده‌ی استعماری دولت مرکزی ایرانی هستند، انحصار شده است. یقینا در این زمین‌لرزه و زمین‌لرزه‌های پیشین، ساختمان‌هایی که با استفاده از ابزارهای پیشرفته و استاندارهای نوین ساخته شده‌اند آسیب ندیده‌اند. ولی چه تعداد از مردم خوی توانایی دسترسی به این استانداردهای گران را دارند و حتی چند درصد مردم خوی، مسکنی دائمی برای خودشان دارند جز اینکه طبقه‌ی متوسط در آپارتمان‌های بی‌کیفیتی زندگی کنند که شرکت‌های خصوصی و خصولتی با رانت بنا کرده‌اند و بعد از دزدی‌های فراوان مصالح، با قیمت چند برابر آن را به مردم فروخته یا اجاره داده‌اند و غالب مردمی که در خانه‌های سنتی حاشیه‌ی شهر اجاره‌نشین هستند.
رژیم سرمایه‌داری ولایت فقیه، در تمام زمینه‌ها، به بن‌بست رسیده است که همان ماهیت سرمایه‌داری آن است که تواناییِ پاسخگویی به نیازهای جوامع انسانی را ندارد و از طرفی توانایی سازگاری با محیط‌زیست را نیز ندارد. چه در ابعاد جهانی که گسترده‌سازی فقر، بیماری‌های فراگیر، بحران گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی و جنگ‌های ارتجاعی را بدنبال داشته است و چه در ابعاد ایران که محیط‌زیست و منابع طبیعی و انسانی را از بین برده است و با گسترده‌سازی فقر، تبعیض و نابرابری، موجب سقوط جامعه‌ی انسانی شده است.
ضمن همبستگی با خلقِ مصیبت‌دیده خوی، از مردمِ شهرهای کوردستان و آذربایجان که در زمین‌لرزه‌ی کرماشان به داد مردم رسیدند، این‌بار نیز به داد مردم خوی برسند و بار دیگر این را ثابت کنند، که هیچ دولت و حکومتی، نمی‌تواند به اندازه‌ی مردمی که قدرت سیاسی دارند، در پاسخگویی به نیازهای جامعه‌ی انسانی، درست عمل کنند و این همان واقعیت درست است که حاکمیت مردمی یا همان حاکمیت شورایی، عقلانی‌ترین، اخلاقی‌ترین، پیشروترین و رادیکال‌ترین دمکراسی‌ای است که انسان متمدن می‌تواند داشته باشد.

#زن_زندگی_آزادی
#مبارزه‌ی_طبقاتی
#اداره‌ی_شورایی
#کورد_بلوچ_آذری_آزادی_برابری
#جوانان_انقلابی_محلات_مریوان
#جوانان_انقلابی_سرخ_مهاباد
#تشکل_سازمان_چاره‌ی_زحمتکشان