از فراخوان ۵۲ تشکل در ایران برای برگزاری روز جهانی زن حمایت می‌کنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۴۰: دومین روز تجمع بزرگ کارگران فولاد یزد و تجمعات بازنشستگان مخابرات در ده شهر. امروز جمعیت کثیری از کارگران فولاد یزد برای دومین روز و در اعتراض به تبعیضات و وضع بد معیشتی و سطح نازل حقوقها تجمع کردند و با شعار مدیر لیاقت نمیخوایم، نمیخوایم صدای اعتراضشان را بلند کردند. در تجمع بزرگ روز گذشته، این کارگران با کف زدن یکصدا فریاد میزدند: "کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد".

در گزارش قبلی از برگزاری تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی خود گزارش کردیم. علاوه بر شهرهای نامبرده در این روز این بازنشستگان در تهران و همدان و اردبیل نیز تجمع داشتند . بدین ترتیب در این روز بازنشستگان مخابرات برای پیگیری خواستهایشان در ده شهر تجمع اعتراضی برپا کردند. فردا نهم اسفند تمامی بخش های بازنشستگان به تجمعات بزرگ سراسری فراخوان داده اند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۷
از فراخوان ۵۲ تشکل در ایران برای برگزاری روز جهانی زن حمایت می‌کنیم
هشت مارس، ۱۷ اسفند امسال، روز جهانی زن روز بزرگداشت انقلاب زن، زندگی، آزادی است. ۵۲ تشکل و جمع از دانشجویان و جوانان انقلابی محلات و دانشجویان و فعالین دفاع از حقوق زن به مناسبت هشت مارس و برای گرامیداشت آن فراخوان داده اند. این هشت مارسی است در دل انقلاب و جامعه در چنین ابعادی به تدارک آن میرود.
این فراخوان برای برگزاری گرامیداشت روز جهانی زن در هشتم مارس برابر با هفدهم اسفند ماه داده شده است. قرار است صبح و ظهر این روز به برگزاری پرفورمنس های اعتراضی، پایکوبی و شعاردهی، تشکیل زنجیره انسانی و همخوانی سرودهای انقلابی در سراسر کشور اختصاص داده شود و برای عصر و شب این روز از ساعت شش بعد از ظهر تجمعات و راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی با شعارها و اقدامات انقلابی در خیابان ها و میادین اصلی شهر برای تصرف و تسخیر خیابانها با جمعیت زیاد در سراسر کشور تدارک دیده شده است.
حزب کمونیست کارگری از این فراخوان قاطعانه حمایت کرده و همه بخش های جامعه کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان در تمامی دانشگاهها را به شرکت فعال در گرامیداشت روز جهانی زن فرا می خواند. هشت مارس روز زن و روز کیفرخواست کل جامعه علیه ۴۴ سال حاکمیت آپارتاید جنسی و قتل مهسا و مهساها است. از هم اکنون همانگونه که فراخوان داده شده با شعار نویسی بر در و دیوار، با پخش تراکت و اعلامیه، و با شعاردهی های شبانه در ساعت ۹ هر شب به استقبال برگزاری شکوهمند روز جهانی زن برویم.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۷ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۸
تجمعات بازنشستگان در چندین شهر، دستگیری شماری از کارگران ذوب آهن
امروز ۸ اسفند بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان بار دیگر در چندین شهر از جمله در خرم آباد، کرمانشاه، بندرعباس، اصفهان، مشهد، اراک و سنندج دست به تجمع زدند و شعارهای اعتراضی سر دادند. بازنشستگان شعار میدادند:"یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه". بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و معلمان بازنشسته در اعتراض به فقر و گرانی و بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود برای ساعت ده صبح روز ۹ اسفند به برگزاری تجمعات سراسری بزرگ فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران در مقابل مجلس اسلامی، مقابل سازمان برنامه و بودجه و در مراکز استانها و شهرستانها در مقابل فرمانداری و استانداریها برگزار خواهند شد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از فراخوان بازنشستگان برای نهم اسفند حمایت کرده و همه معلمان بازنشسته و شاغل را به شرکت در این تجمعات فراخوانده است. همچنین این فراخوان از سوی نهادهای مختلف بازنشستگان پشتیبانی شده است. سندیکای نیشکر هفت تپه نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از این فراخوان اعلام کرده است. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از اعتراضات و خواستهای بازنشستگان همگان را به پیوستن وسیع به این تجمعات فرا میخواند.
قبلا خبر اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان در روز ششم اسفند را گزارش کردیم. بنا بر خبرها در این روز حدود ۹۰۰ نفر از کارگران این مجتمع کارگری در بخش‌های کوره بلند، راه‌آهن، نورد، فولادسازی و کُک سازی در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مدیریت مجتمع و سطح نازل حقوقهای خود دست به اعتصاب زده و در محوطه شرکت تجمع کردند. این تجمع در شیفت شب نیز با شرکت شمار بیشتری از کارگران ادامه داشت . طبق گزارشات حوالی ساعت ۴ صبح روز یکشنبه ۷ اسفند ماه در هنگام خلوتی کارخانه نیروهای امنیتی و گارد ویژه به کارگران یورش برده و ده‌ها نفر از کارگران را بازداشت و با خود بردند و تعداد چند صد نفر از نیروهای انتظامی و گارد ویژه در محوطه مجتمع ذوب‌آهن اصفهان باقی مانده و با رژه‌ی موتوری درصدد تشدید فضای رعب و وحشت میان کارگران معترض بر آمدند. حتی هنگامیکه جمعی از کارگران از سمت بخش‌های آگلومراسیون و کک‌سازی و نورد قصد تداوم تجمع را داشتند مورد حمله نیروهای سرکوب قرار گرفتند. طبق اخبار منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد، هنوز از وضعیت کارگران بازداشت شده خبری در دست نیست و بخاطر پراکندگی دستگیریها از بخش‌های مختلف مجتمع، تعداد دقیق و اسامی کارگران دستگیر شده در دست نیست. زیر فشار سنگین حضور نیروهای امنیتی در این مجتمع کارگران اکنون به شیفت های کاری بازگشته اند. اما فضا بشدت متشنج است و کارگران به دستگیری همکارانشان اعتراض دارند و پیگیر مطالباتشان هستند. ذوب آهن اصفهان یکی از کانون های مهم کارگری و اعتراضی است و در طول انقلاب جاری نیز فعال بوده است. کارگران بازداشتی در ذوب آهن اصفهان باید فورا و بدون قید وشرط آزاد شوند و نیروهای سرکوب از این شرکت خارج شوند.
انقلاب وارد مرحله اعتراضات و اعتصابات سراسری علیه فقر و گرانی میشود. هر روز مراکز کارگری بیشتری دست به اعتصاب و تجمع میزنند. حزب کمونیست کارگری اعتصابات سراسری کارگری را یک گام مهم برای پیشروی انقلاب دانسته و بر آن تاکید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۶ فوریه ۲۰۲۳