شعاردهی های شبانه و دیگر خبرها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۷: امشب نیز در محلاتی از تهران از جمله در نارمک، تهران نگین غرب و شهرک باقری و نیز در دیگر شهرها از جمله در کرمانشاه شعاردهی شبانه جریان داشت. امشب همچنین اعتصاب و تحصن شبانه کارگران صنایع لاستیک یزد در اعتراض به پایین بودن سطح حقوق و مزایا و مشکلات معیشتی شان ادامه دارد. مسمومیت مشکوک و زنجیره ای دانش آموزان قم و شهرهای دیگر به موجی از اعتراض در میان خانواده های دانش آموزان دامن زده و تجمعاتی نیز صورت گرفته است.

بنا بر خبرها روز یکشنبه ۲۲ بهمن دانش آموزان برخی از مدارس قم از جمله ریحانه‌النبی، منتظری و شاهد رضویه به‌طور همزمان و به‌ طرز بسیار مشکوکی دچار گازگرفتگی شده و به مراکز درمانی منتقل شدند. طبق گزارشات بعضی از این دانش آموزان در ابتدا گازی با بوی میوه در فضا احساس کردند و پس از استنشاق، دچار این مسمومیت‌ها گردیدند. تکرار مسمومیت مشکوک و سریالی دانش آموزان برای چندمین بار در روزها و هفته‌های اخیر، این‌بار در مدرسه نمونه دولتی زهرا خیابان کیوانفر قم اتفاق افتاد. هممچنین در هنرستان دخترانه نور ۵۱ دانش آموز مسموم شدند. در اردبیل ۵۸ نفر با گاز منوکسید کربن و در باخرز خراسان ۱۳ نفر مسموم شدند. همچنین خبرها از مسمومیت جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج، دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک، و ۶۷ تن از دانشجویان در خوابگاه دخترانه دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی حکایت دارند.
یک خبر دیگر امروز مربوط به خانواده های پرواز ۷۵۲ از دادگاه نظامی تهران است. عباس صادقی که پسر،‌ دختر، عروس و نوه خود را در پرواز ۷۵۲ از دست داده در پیام ویدئویی با اعلام اینکه دادگاه نظامی تهران نه صلاحیت، نه توانایی و نه اراده رسیدگی مستقل و بی طرفانه را به این پرونده را ندارد از پس گرفتن شکایت خود از این دادگاه خبر داد و در پیام خود با گفتن اینکه حقیقت را به مسلخ بردند و متهمان پرونده تحت تعقیب قرار نگرفتند صدای اعتراض خود را بلند کرد.
و بالاخره در ادامه آزاد شدن شماری از دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی الناز محمدی، روزنامه نگار با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. اما خواهر وی الهه محمدی، دیگر روزنامه نگار دستگیر شده کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. همچنین در این روز نصرالله لشنی زندانی سیاسی و نیلوفر میرزایی دانشجوی گرافیک دانشگاه الزهرا که ۱۰ آبان مقابل درب خوابگاه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
از سوی دیگر زینب موسوی، کمدین ملقب به "امپراطور کوزکو"، برای اجرای حکم راهی زندان شد. زینب موسوی قبل از بازداشت ویدیوهایی با مضمون طنز سیاسی و انتقادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد. بنا بر خبر دیگری ۴ نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان به اسامی سیوان سلیمانی، آرام محمدی، آرام قادری و تحسین مصطفی جهت ارائه آخرین دفاع به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای مریوان احضار شدند. این چهار معلم در ۲۶ خرداد به اتهام تبلیغ علیه نظام توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بودند.
همانطور که گزارش کرده بودیم در ادامه انقلاب و به مناسبت چهلمین روز قتل حکومتی محمد حسینی و محمد مهدی کرمی فراخوانی به اعتراضات سراسری برای ۲۷ بهمن داده شده است. این فراخوان با استقبال بسیاری روبرو شده و پوسترهای تبلیغی آن در مدیای اجتماعی و در سطح شهرها وسیعا پخش شده است. وسیعا باید در این روز اعتراضی شرکت کرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۱۶
تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر و استقبال مردم از زندانیان سیاسی
روز ۲۳ بهمن بازنشستگان تامین اجتماعی بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده و برای پپگیری خواستهایشان در شهرهایی چون اهواز، شوش، شوشتر و کرمان مقابل ساختمان تامین اجتماعی تجمع کردند. بازنشستگان کرمان شعار میدادند: "تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم. اعتراض بازنشستگان به وخیم تر شدن وضع معیشتی خود و بی جواب ماندن خواستها و مطالباتشان است. خواستهای اعلام شده بازنشستگان در اعتراضاتشان عبارتند از: اجرای همسان سازی ها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی بازداشت شدگان اخیر و همه زندانیان در بند، و داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض. اعتراضات امروز بازنشستگان تامین اجتماعی از شروع دور جدیدی از اعتراضات در میان این بخش از کارگران حکایت میکند.
یک خبر داغ و مسرت بخش دراین روزها آزادی تعدادی از بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی بوده که فضای اعتراضات را تقویت کرده و به شادی در درون زندان و بیرون از زندان دامن زده است. مردم در این آزاد کردنها قدرت خود را مبینند و راه را برای باز کردن در زندانها هموارتر می بینند. زندانیان سیاسی آزاد شده مورد استقبال مردم قرار میگیرند و همه جا بحث بر سر مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی است. گروههایی از معلمان، فعالین کارگری، و بازنشستگان به دیدارمحمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران و مسعود فرهیخته دبیر شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران رفتند و آزادی آنها را شادباش گفتند. .
در کنار اعتراضات خیابانی بخش های مختلف جامعه در تدارک اعتراضات خود برای پیگیری مطالباتشان هستند. امروز علاوه بر بازنشستگان تامین اجتماعی، شاهد تداوم اعتصاب کارگران معدن مس درخشان واقع در تخت گنبدِ سیرجان در استان کرمان بودیم که در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و حق بیمه خود و سطح نازل دستمزدها برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند.
همانطور که قبلا گزارش کرده ایم در فضای پر تحرک اعتراضی فراخوانی به اعتراض سراسری برای روز ۲۷ بهمن در چهلمین روز قتل حکومتی اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی داده شده است. اعتراضات و اعتصابات سراسری گام مهمی در پیشروی انقلاب است و باید وسیعا به تدارک آن رفت و در آن شرکت کرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲ فوریه ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:00447435562462