حزب حكمتیست (خط رسمی): در مورد حمله به مجتمع وزارت دفاع در اصفهان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

طبق اطلاعیه وزارت دفاع ایران، شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ حمله ای بوسیله ریز پرنده (پهپاد) به صنایع دفاعی در اصفهان انجام گرفته است. جمهوری اسلامی مدعی است خسارات زیادی وارد نشده و ۳ فروند پهباد منهدم شده اند. روزنامه وال استریت ژورنال از زبان مقامات امریكایی گزارش داده كه این حمله "كار اسرائیل" بوده است. رویترز از زبان یك مقام امریكایی گفته است: "به نظر می رسد، اسرائیل در این موضوع دخالت داشته است".

جروزالم پست به نقل از منابع غربی و اسرائیل نوشته: "حمله علیه تاسیسات سلاح های پیشرفته و موشكی بود و خسارات زیادی وارد كرده است". سخنگوی وزارت دفاع امریكا اعلام كرده است "هیچ نیروی نظامی امریكا در این حمله دست نداشته است". اسرائیل تا اكنون در مورد دخالت و عدم دخالت خود اظهار نظری نكرده است.

مستقل از درجه صحت و سقم ادعاهای جمهوری اسلامی و اظهار نظر روسای پنتاگون و خبرگزاری ها وهمچنین میزان خسارت این حمله، مستقل از اینكه این حمله توسط اسرائیل انجام گرفته باشد یا نه، نفس حمله پهپادی به تاسیسات نظامی ایران، اقدامی خطرناك و ماجراجویانه در خدمت نا امن كردن جامعه ایران، تشدید تخاصمات اسرائیل و ایران به مرزهای پر خطری كه عواقب مخرب آن بیش از دول ارتجاعی ایران و اسرائیل دامن مردم ایران، مردم منطقه و مردم اسرائیل را خواهد گرفت. چنین اقدامات جنون آمیزی میتواند جرقه ای برای انفجارات بزرگ غیر قابل کنترل با ابعاد دهشتناكی باشد و منطقه را به آتش بكشد.

حمله فوق اوج ماجراجویی نظامی، بازی غیرمسئولانه و جنون آمیز مشتی جنایتكار جنگی و صاحب قدرت و حاكم در منطقه است، كه برای اهداف شوم خود با سرنوشت مردم در جوامع بشری بازی میكنند. چنین اقدام ماجراجویانه و خطرناكی درست در شرایطی كه جمهوری اسلامی در بحران عمیق سیاسی دست و پا میزند و مردم آزادیخواه ایران بیش از چهار ماه است بطور همه جانبه علیه آن به میدان آمده اند، مستقیما به زیان مردم، به بازی گرفتن جان و زندگی و امنیت آنها و بزرگترین لطمه به اعتراضات آزادیخواهانه برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. این كار جنون آمیز كمك جدی به حكومت ایران در توجیه میلیتاریزه كردن شهرها و محل كار و زندگی مردم، افزایش سرسام آور بودجه های نظامی و همزمان گسترش دستگیری و اعدام مخالفین خود و توجیه پرونده سازی های رایج حكومت در منتسب كردن دستگیرشدگان به دولتها و سرویسهای جاسوسی آنها است.

حزب حكمتیست (خط رسمی) چنین تحرکات نظامی را در شرایطی كه كل خاورمیانه و از جمله دولتهای جنایتكار ایران و اسرائیل و متحدین منطقه ای و جهانی آنها تا دندان به مهیب ترین اسلحه های كشتار جمعی مسلح اند، و همگی در جنایت و توحش گوی سبقت را از هم ربوده اند، عملی ماجراجویانه، خطرناك و علیه زندگی و امنیت و آسایش مردم منطقه و بویژه ایران میداند و آنرا محكوم میكند. عواقب چنین ماجراجویی های خطرناكی كه به كرات توسط دولتهای جنایتكار و نیروهای غیر مسئول انجام گرفته است، چیزی جز ویرانی های وسیع، كشتار میلیونی مردم محروم و از هم پاشیدن شیرازه جوامع بشری و دامن زدن به فضای میلیتاریستی، ترور و توحش و آدم كشی در سراسر جهان، به بار نیاورده است.

حزب حكمتیست (خط رسمی) هر نوع دخالت و تحرکات دولتهای مرتجع منطقه در ایران و یا دخالت و تحرک نظامی جمهوری اسلامی در كشورهای دیگر را، دامن زدن به فضای جنگی و میلیتاریستی، دامن زدن به دامنه سرکوب و ارعاب و جنایت و توحش میداند، حامیان و طرفداران چنین تحرکاتی را از هر طرف، شریك جرم این جنایت میداند و محكوم میكند.

مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی، برای پایان دادن به توحش، بربریت، جنگ و جنایت و كشتار و برای ایجاد جامعه ای امن، آزاد و انسانی، برای كوتاه كردن دست دولتهای جنایتكار، كانگسترهای نظامی، و جریانات آدم كش از زندگی خود به میدان آمده اند. مردم ایران، طبقه كارگر، زنان و مردم آزادیخواه جهان را حامی خود میدانند و دخالت دولتها را به نام دفاع از آنها ریاكارانه میدانند و نیازی به اینگونه "حمایتها" ندارند. مردم منطقه و جهان در نبود این دولتها و سیاستهای میلیتاریستی و جنگی آنها، زندگی امن تر، متمدنانه تر و انسانی تری خواهند داشت.

حزب حكمتیست (خط رسمی)

دهم بهمن ۱۴۰۱- ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳