اعتراضات و تظاهرات شبانه در تهران، سنندج، مشهد و کرمان،تجمع بازنشستگان مخابرات، مس سرچشمه، خانواده های محکومین به اعدام

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۹ تجمع بازنشستگان مخابرات، مس سرچشمه، خانواده های محکومین به اعدام و دیگر خبرها.  روز دوشنبه ۱۰ بهمن بار دیگر بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان در مقابل ساختمان های مخابرات مرکزی شهرهایی چون تهران، اصفهان، مشهد ، یزد، ارومیه، رشت، کرمانشاه، خرم آباد و شهر کرد تجمع کردند. بازنشستگان مخابرات در سوم بهمن ماه نیز در یازده شهر تجمع و اعتراض کردند اما هنوز پاسخی نگرفته اند.

این بازنشستگان از جمله به اجرایی نشدن همسان سازی حقوقها، و تعویق بیست ماهه پرداخت مطالبات مربوط به بیمه تکمیلی خود اعتراض دارند. در این اعتراضات بازنشستگان در شعارهایشان بر استعفای مقامات غیر مسئول حکومتی که حقوق بازنشستگان را زیرپا میگذارند تاکید کردند. خواستهای بازنشستگان که بارها در اعتراضات آنها اعلام شده عبارتند از: اجرای کامل همسان سازی و افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر (که گفته میشود از مرز ۳۰ میلیون گذشته)، درمان و تحصیل رایگان برای همگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و اعتراض به امنیتی کردن مبارزات و در دفاع از حق تشکل و تجمع و اعتراض است.

در این روز همچنین جمعی از بازنشستگان مس سرچشمه در اعتراض به انتقال صندوق مس به زیر مجموعه وزارت رفاه که پشت آن دزدی ها و اختلاسها نهفته است، دست به تجمع زدند.

در ادامه خیزش سراسری برای سرنگونی جمهوری اسلامی، هرشب شعاردهی های شبانه در محلات مختلفی از تهران و دیگر شهرها جریان دارد. شب گذشته مثل دیگر شبها شعار مرگ بر دیکتاتور در شهرک اکباتان و شهرک نگین غرب طنین انداخته بود.

از سوی دیگر تجمعات خانواده های محکومین به اعدام با شعار "اعدام نکنید" بطور متوالی ادامه دارد. روز گشته نهم بهمن ماه این خانواده ها در مقابل ساختمان ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی در تهران تجمع داشتند.و خواستار لغو احکام اعدام شدند.

اعتراضات مردمی همچنین در اشکال شعار نویسی بر دیوارها و حمله به مراکز سرکوب حکومتی ادامه دارد. دیوارهای شهرها در همه جا به رنگ اعتراض مردم در آمده است. در اسفراین نیز جوانان در اعتراض به اعدامها به حوزه علمیه کوکتل زدند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳

--


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۰
اعتراضات و تظاهرات شبانه در تهران، سنندج، مشهد و کرمان
امشب یکی دیگر از شبهای اعتراض در تهران و در برخی شهرهای دیگر بود. در تهران مردم در شهرک اکباتان و خیابان بهشتی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این اعتراضات مردم شعار میدادند: "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیکتاتور" و "امسال سال خونه، سید علی سرنگونه".
در سنندج ، بوکان ، مشهد و کرمان نیز جوانان به خیابان آمدند و با روشن کردن آتش راهبندان کردند و شعار های سرنگونی سر دادند. در کرمان مردم آتش بزرگی برپا کرده و شعار زن، زندگی ، آزادی سر دادند و شادی کردند. در مشهد نیز فریاد مرگ بر دیکتاتور در خیابان طنین انداخته بود.
خبر دیگر اینکه در این روز پرستاران در شیراز در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان دست به تجمع زدند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳