سازمان ترامپ به 'کلاهبرداری مالیاتی' متهم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

دادستانی نیویورک در کیفرخواست خود سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ، مدیرکل مالی آن که از نزدیکان آقای ترامپ به حساب می آید، را به ارتکاب ۱۵ فقره جرم از جمله «کلاهبرداری از دولت»، «سرقت کلان»، «کلاهبرداری مالیاتی» و «جعل سوابق تجاری» متهم شده کرده اند. سایرس ونس، دادستان دموکرات منهتن نیویورک، تحقیقات علیه سازمان ترامپ را حدود سه سال پیش آغاز کرد. او در ماه‌های اخیر با دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک که یک دموکرات است، همکاری کرده است. سایرس ونس فرزند سایرس ونس، وزیر امور خارجه جیمی کارتر رئیس جمهوری ایالات متحده در زمان انقلاب ایران است.

وکلای متهمان روز پنجشنبه (۱ ژوئیه) اتهامات وارد شده را بی‌اساس و با انگیزه سیاسی دانستند.

آلن وایسلبرگ صبح پنجشنبه خود را تحویل مقامات داد اما پس از تحویل دادن گذرنامه، آزاد شد.

دادستان‌ها میگویند که آقای وایسلبرگ و پسرش پاداش و هدایایی به ارزش صدها هزار دلار دریافت کرده اند، از جمله مزایایی مربوط به املاک و مستغلات که آنها را در اظهارنامه مالیاتی خود گزارش نداده اند.

آنها می گویند که متهمان به طور حساب شده‌ در ظرف ۱۵ سال از پرداخت مناسب مالیات خودداری کرده و «افزایش مخفیانه حقوق» داشته اند.

صدور کیفرخواست علیه شرکت ترامپ می تواند روابط این شرکت با بانک‌ها و شرکای تجاری را تضعیف کند و آینده سیاسی آقای ترامپ را در حالی که بسیاری از جمهوریخواهان کاندیداتوری مجدد وی برای شرکت ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ هستند را با مشکل مواجه کند.

سازمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت دادستان‌ها از وایسلبرگ، که ۴۸ سال در تجارت خانوادگی ترامپ کار کرده است، به عنوان «یک مهره کوچک در زمین سوخته برای صدمه زدن به رئیس جمهوری سابق» استفاده می کنند.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ هم در بیانیه‌ای دادستان را «مغرض» خواند و گفت اقدامات شرکت وی «به هیچ وجه جرم نیست.»

شرکت ترامپ در صورت محکومیت می تواند با جریمه و مجازات‌های دیگری روبرو شود.

این اتهامات همچنین می تواند فشار بر وایسلبرگ برای همکاری با دادستان‌ها علیه دونالد ترامپ را افزایش دهد، اقدامی که تا به حال انجام نداده است.

سازمان ترامپ یک شرکت خانوادگی متعلق به دونالد ترامپ که هتل ها، زمین‌های بازی گلف، هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی را در سراسر جهان اداره می کند. دونالد ترامپ قبل از ورود به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ ، شرکت خود را به بنیادی متشکل از پسران خود و وایسلبرگ، منتقل کرد.