کمپین برای آزادی کارگران زندانی: جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار و جامعه بین المللی اخراج شود

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

نامه سرگشاده به صدو نهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار (آی ال او)

جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار و جامعه بین المللی اخراج شود

آقای گای رایدر مدیر کل سازمان جهانی کار، ژنو، سوئیس

۱۹ مه ۲۰۲۱

این نامه را بعنوان سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی با تاکید بر خواست کارگران و مردم ایران برای اخراج جمهوری اسلامی از "آی ال او" و بایکوت جهانی این رژیم جنایتکار ضد کارگر و ضد بشر به شما می نویسم. بدون شک شما از سیاست های ضد کارگری و جنایتکارانه حکومت اسلامی در قبال کارگران و مردم ایران اطلاع دارید و نهاد ما و کارگران در ایران و دیگر نهادهای مردمی طی سالهای گذشته گزارشات بسیاری در این رابطه برای شما ارسال کرده اند. اما متاسفانه مماشات آی ال او با این حکومت ادامه یافته است.

گزارش کرده اید که بدلیل اپیدمی کرونا اجلاس قبلی را برگزار نکردید و اجلاس امسالتان بصورت آن لاین برگزار میشود. و من اینجا میخواهم کیفرخواست کارگران و مردم ایران را علیه جنایات حکومت اسلامی بویژه ر فاصله همین دوسال اخیر را یادآور شوم و از شما بپرسم که تا کی سکوت؟ تا کی مماشات؟ دیگر بس است!

حکومت اسلامی به عنوان عضو سازمان متبوع شما حتی کنوانسیون های بین المللی خود سازمان جهانی کار را نیز مدام زیر پا میگذارد و از جمله کارگر را بخاطر اعتراض به اخراج و یا شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و یا برپایی تشکل دستگیر و زندانی میکند و حتی به شلاق میکشد. نمونه اش شلاق زدن بر بدن داود رفیعی کارگر معترض پارس خودرو در سال گذشته بخاطر اعتراضش به اخراجهاست. آیا تنها همین اقدام شنیع ضد کارگری برای اخراج این حکومت از سازمان جهانی کار کافی نیست؟

این حکومت شاهرخ زمانی از چهره های سرشناس کارگری را در زندان کشت. محمد جراحی یکی دیگر از چهره های کارگری را علیرغم ابتلا به سرطان بدون درمان آنقدر در زندان نگاهداشت که وقتی بعد از ۵ سال حبس آزاد شد، بدلیل گسترش سرطان خیلی زود درگذشت.

در حاکمیت این رژیم کار کودکان رسمیت دارد و کودک با لباس کار شهرداری زباله گردی میکند. شمار کودکان کودکان در ایران بین سه تا هشت میلیون نفر برآورده میشود. کودکانی که هر روزه در خطر تعرض جسمی و روحی و باندهای قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر قرار دارند. این رژیم بطور سیستماتیکی ابتدایی ترین حقوق کارگران، کودکان، جوانان، زنان و مردم این جامعه را زیر پا میگذارد و از جمله زنان آسیب پذیرترین بخش در محیط های کار هستند و قوانین ضد زن حکومت عرصه کار و زندگی را برای آنها نا امن و پرخطر کرده است.

این رژیم ۱۵۰۰ نفر را در خیزش مردمی آبانماه با رگبار گلوله کشت. گوشه هایی از این جنایت در گزارش منتشر شده سپتامبر ۲۰۲۰ سازمان عفو بین الملل تحت عنوان "ویرانگران انسانیت: دستگیریهای گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه در پی اعتراضات آبان ۹۸ درایران" منعکس شده است.

همانطور که حتما میدانید این رژیم حتی عامدانه و بخاطر اهداف سیاسی جنایتکارانه اش هواپیمای مسافربری اوکراینی را با موشک سرنگون کرد و ۱۷۶ سرنشین بیگناه آنرا به قتل رساند.

این رژیم برای عقب زدن مبارزات مردمی که در آبانماه به خیابان آمدند بر اعدام ها و سرکوب ها شدت داد و یک نمونه نفرت انگیز آن اعدام قهرمان جوان کشتی نوید افکاری از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی در سال ۹۷ بود که جهان را شوکه کرد. جمهوری اسلامی علیرغم اعتراضات جهانی برای لغو حکم اعدام وی، او را کشت و دو برادرش بنام وحید و حبیب نیز در زندان زیر شکنجه شدید قرار دارند.

از سوی دیگر در اوج بیماری کووید-۱۹، هم اکنون هزاران زندانی در شرایطی ضد انسانی در زندان های رژیم اسیرند. از جمله اسماعیل عبدی رئیس کانون صنفی معلمان به جرم دفاع از حقوق معلمان و مطالبه تحصیل رایگان برای همه کودکان با حکم ۶ سال زندان چند سال است در زندان است و اکنون با پرونده سازی جدیدی به ده سال دیگر زندان محکوم شده است. علاوه بر اینها هم اکنون فعالین شناخته شده کارگری، معلمان و مدافعین حقوق زن به تعداد زیاد در زندانها زیر فشار هستند که میتوان از جمله از محمود صالحی، عثمان اسماعیلی، شاپور احسانی راد، آرش جوهری، مهران رئوف، ناهید فتحعلیان، زینب همرنگ، هشام خواستار، محمدحسین سپهری، ابوالفضل غسالی، سجاد شکری، آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان و حقوق بشر، سپیده قلیان از حامیان کارگران نیشکره هفت تپه و صبا کرد افشاری، فعال حقوق زن که بدلیل اعتراض به حجاب اجباری به ۲۴ سال زندان محکوم شده است،‌ نام برد.

جمهوری اسلامی حتی با اهداف سیاسی کثیف خود از اپیدمی کرونا به عنوان حربه ای علیه مردم استفاده نموده و خود از ابتدا عامل شیوع بیشتر آن بوده است. از جمله در برابر این بیماری مهلک هیچگونه تجهیزاتی برای پیشگیری در محیط های کار و در سطح جامعه در اختیار مردم قرار نداده است. بدتر اینکه از خرید واکسن استاندارد مقابله با کرونا سرباز زده و علنا اعلام کرده است که آنرا خریداری نمیکند و یک کارزار مهم مردمی خرید واکسن استاندار و واکسیناسیون رایگان و همگانی است.

هر کدام از این اقلام برای به محاکمه کشیدن سران یک حکومت در سطح جهانی کافیست و اولین سوال ما اینست که چرا آی ال او و سازمانهای جهانی در برابر چنین ابعادی از جنایت و وحشیگری سکوت میکنند؟ مماشات با چنین رژیم آدمکشی موجب افزایش سرکوبگری ها و سایر جنایات آن میشود و مردم ایران از شما پاسخ میخواهند. این بی تفاوتی و این مماشاتگری ها از نظر مردم ایران محکوم و نابخشودنی است.

جمهوری اسلامی بخاطر همه جنایاتش باید از سازمان جهانی کار و همه سازمانهای بین المللی اخراج شود. جمهوری اسلامی مطلقا مردم ایران را نمایندگی نمیکند، بلکه دشمن و قاتل مردم است. این حکومت باید همچون رژیم اپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی در سطح جهان بایکوت شود و سران آن به محاکمه کشیده شوند.

من به عنوان یک صدای اعتراض از جانب کارگران و مردم ایران این نامه را خطاب به آی ال او مینویسم و انتظار دارم در زمره اسناد دیگر به اجلاس عمومی کنفرانس که در هفتم ژوئن آغاز میشود ارائه شود.

با احترام

شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی

28 اردیبهشت 1400، 19 مه 2021

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید, http://free-them-now.com
--
tel:00447435562462
tel:00447435562462