حکومەتی عێراق بە دەسەڵاتداری هیزە شیعەکان لە پرۆسەی هەوڵدان بۆ ناوەندکردنەوەی دەسەڵات، لە یەکەم هەنگاویدا هەناردەکردنی نەوتی لە حکومەتی هەرێم و حزبە دەسەڵاتدارەکان قەدەغەکرد. دواترلە رێگەی بریاری دادگای باڵای فیدراڵیەوە پەرلەمانەکەشیانی هەڵوەشانەوە، مەسرور بارزانی نیگەرانی خۆی لە توانایی هەرێم بۆ بەرگەگرتن و پاراستنی خۆیان لەو دۆخە دەربڕیوەو هێمای بۆ ئەوە کردوە کە حکومەتی هەرێمی کوردستان لە ڕووی ئابوری و سیاسیەوە لە حاڵەتێکی نەخوازراودایە.

معصومه ابتکار با انتشار مطلبی در روزنامه اعتماد تحت عنوان «آزادی بیان و اعتبار دانشگاه»، نوشته است که «از جمله واكنش‌هاي جدي و تاثيرگذار به كشتار فلسطينيان طي دو ماه اخير متعلق به دانشجويان و دانشگاهيان كشورهاي مختلف بوده است. اين تظاهرات سبب فشارها و برخورد با دانشجويان و مقامات دانشگاهي در موارد متعددي شد، چنانچه كنگره امريكا به دانشگاه‌هاي معتبر آن كشور فشار آورد كه چرا گذاشتيد صداي اعتراض دانشجويان شنيده شود... رويكرد شرم‌آوري كه شبيه دادگاه‌هاي تفتيش عقايد قرون وسطايي بوده و نشان مي‌دهد ادعا متضمن هيچ چيز نيست».

دادگاه تجدیدنظر او چهارشنبه ١١ ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد و حکم نهایی قرار است در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ -۲۸ آذر ۱۴۰۲ صادر شود.
تلاش‌های وکلای جدید حمید نوری که یکی از آن‌ها توماس بودستروم در گذشته وزیر دادگستری سوئد بود، برای رد صلاحیت دادگاه بی‌نتیجه ماند. حمید نوری با نام مستعار عباسی چهار سال پیش یعنی در روز ۱۸ آبان ۱۳۹۸-نهم نوامبر ۲۰۱۹، به محض ورود به فرودگاه استکهلم بازداشت شد.

بدیهی‌ست که جنبش ضدجنگ – پس از حمله‌ی وحشیانه‌ی حماس به اسرائیل و هم‌هنگام جنایات جنگی وحشیانه‌ی اسرائیل در غزه به بهانه‌ی این حمله – محدود و منحصر به اعتصابات کارگران و قشرهای نزدیک به این طبقه نیست اما اشاره به چند نکته نشان‌دهنده‌ی اهمیت این امر است: مقایسه‌ی بازه‌زمانی دو جنگ ارتجاعی کنونی جنگ روسیه ـ اوکراین و جنگ اسرائیل برعلیه مردم فلسطین (علیرغم این‌که دامنه‌ی عملیات جنگی اسرائیل محدود به حماس نیست و تاکنون منجر به قتل ده‌ها هزار نفر از مردم فلسطین شده است و جنگی برعلیه تمام مردم فلسطین است،

  ا. م. شیری: برخلاف افسانۀ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ – «ربودن هواپیماهای مسافری بواسطۀ تروریست‌های اسلامی» و کوبیدن آن‌ها به برج‌های مرکز تجارت جهانی و دیگر مراکز نیویورک و واشینگتن، از جمله پنتاگون، که کمی دیرتر افشا شد، افسانۀ رسانه‌ای حملۀ حماس به اسرائیل (طوفان الاقصی) در ۷ اکتبر، خیلی زود روش شد و اهداف، علل و عوامل حملۀ آمریکایی- اسرائیلی به فلسطین،

به نقل از: پیام فدایی، ارگان چریکهای فدایی خلق ایران شماره 291، آبان 1402: در امتداد سیاست های به غایت ارتجاعی و نژاد پرستانه رژیم ددمنش جمهوری اسلامی نسبت به پناهندگان افغان مقیم ایران، یک بار دیگر مردم ما شاهد موجی از افغان ستیزی و وحشی گری رژیم ضد انسانی حاکم علیه صدها هزار مهاجر ستمدیده افغان در شهرهای مختلف ایران می باشند که تازه‌ترین آن در روز پنجشنبه ۱۲ مهر در شهرک اقبالیه قزوین اتفاق افتاد.

آذر ماجدی در مقاله ی« وقتی جایزه ی نوبل به عکس ِ خود تبدیل می شود» به کمیته ی صلح ِ نوبل توپیده است که چرا جایزه ی صلح را به نرگس محمدی داده است. یکی از دلایل اش هم این است که نرگس به کشتار ِ غزه ای ها و حماسی ها توسط ِ اسراییل اعتراض نکرده است. من در رشته مقالاتی که در باره ی جنگ ِ تحمیلی ِ تروریست های اسلامی علیه منطقه نوشته ام، به ماجدی وهمفکران ِ مدافع ِ تروریسم ِ اسلامی او پاسخ داده و بعد از این نیز پاسخ خواهم داد.

صفی از کولبران در منطقه‌ای کوهستانی با انبوهی برف.  تشدید برخورد متوحشانه با کولبران را می‌توان بعد نظامی-امنیتی طرح جدید ساماندهی معابر مرزی کشور (مصوب شهریور ۱۴۰۲) و استقرار منطقه‌ای آزاد تجاری بانه‌ـ‌مریوان (آبان ۱۴۰۲) قلمداد کرد. کشتار کولبران موضوع جدیدی نیست. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۵۰۰ کولبر توسط نیروهای هنگ مرزی کشته یا زخمی شده‌اند. با استناد به مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، تنها در ماه نوامبر ۲۰۲۳ دست‌کم ۱۱۸ تن از کولبران و کاسب‌کاران در مرزهای کوردستان مورد هدف گلوله قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها هشت نفر جان باخته‌اند. همچنین، در میان زخمی شده‌ها ۱۴ کودک‌کولبر وجود دارد.

روز پنجشنبه ۹ آذر در یك درگیری در خیابان "خرمشهر" در شهر میبد، جوانی به نام امیررضا آقایی با چاقو كشته و یك نفر دیگر زخمی شده است. بدنبال این ماجرا و دستگیری فردی كه متهم به كشتن امیر رضا آقایی بود، بعضی از رسانه های رسمی اعلام كردند كه نامبرده اهل افغانستان است. پخش این خبر و تحریكات نژاد پرستانه حول آن، خون عده ای ناآگاه و تحریك شده را به جوش آورد و حمله به پناهجویان، مهاجرین و شهروندان با پیشینه افغانستانی در میبد را به همراه داشت. بطوریکه روز پس از این اتفاق در نماز جمعه در میبد عده ای خواهان اعدام فرد دستگیر شده میشوند.

اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی بحثهائی را در رسانه ها و در مدیای اجتماعی برانگیخته است. بخشی از چپها اهدای این جایزه را با توجه به سابقه اصلاح طلبی نرگس محمدی و بویژه مواضع پرو موسوی امروز همسرش تقی رحمانی، نوعی چهره سازی از اصلاح طلبان و دوخردادیها میدانند. از سوی دیگر برخی از سلطنت طلبان علنا به او حمله میکنند، با هشتگ شیاد و لقب ایران فروش از او نام میبرند، حتی به مراسم جایزه صلح نوبل و مدعوین آن بعنوان ایران ستیز و خائن و غیره می تازند! چرا؟

یادداشت روز!  حتما بخاطر دارید، باند مهتدی در یکی از بندهای منشور شش نفره مهسا، منشوری که مرده به دنیا آمد، بر وجود و ابقا ارکان سرکوبگر اعم از وزرات اطلاعات  سپاه و ارتش که بقول شازده اینها نگین ایران آتی و بخشی از سرمایه موروثی خاندان سلطنتی میباشند، توافق شش نفر حاصل کرده بودند، تماما صحه گذاشته بود. اکنون در هئیت اصلاح طلبان رژیم در مراسم اعطای جایزه "صلح نوبل" بخوایند جایزه سیاسی به پادوها و مزدوران سرمایه

در قسمت اول جنگهای کهنه گرایی ایدئولوژیکی با علم گرایی ریشه یابی شدند. در قسمت دوم با همدیگر به همین جنگها در اسرائیل و غزه می پردازیم. تحت فشار ارتجاع جهانی در زندان باز غزه در طی چند دهه نوجوانان و جوانان فلسطینی با مذهب افراطی اسلام، با فقر، انزوا، توهم ذهنی و روحی، با قربانی مالی و جانی مدام دست و پنجه نرم می کنند. آنها خیلی کم نوگرا و علم گرا بار آمده اند.

ئەوەی لەشەڕی نێوان رووسیا و ئۆکرانیادا دەگوزەرێ، واشنتۆنی خستۆتەبەردەم ستراتیژێکی نارۆشن بەرامبەر بە ئۆکرانیادا. هەموو پێوەرەکانیش ئەوە دەردەخەن کە ئۆکرانیا توانای پێشکەوتنی لە شەڕەکەدا لەدەستداوە، بەو پێیەی تواناکانی نزیکە لە نەبوون، ئومێدی سەرکەوتن تەواو لە تاریکیدایە بۆ ئۆکرانیا. هەربۆیە هاوپەیمانەکانی لە ڕۆژئاوا، ئیتر  ئەو جۆش و خرۆشەیان بۆ سەرکەوتنی ئۆکرانیا شەڕەکە نەماوە. واشنتۆنیش تا ئەو ڕادەیەی کە قەناعەتی بەوەیە ڕووسیا لەم شەڕەدا سەرکەوتووە، پێیانوایە دەبێت سەرۆکی ئۆکرانیا ئەو ڕاستیە قەبوڵ بکات.

توضیح: کمونیست ِ الاهیاتی-آخرالزمانی کسی است که ادعا می کند کمونیست و مارکسیست است اما به دلایلی که خواهم گفت، نه مارکسیست است و نه کمونیست:  دلیل ِ نخست این که: فرقه گراست، یعنی اراده ی فرقه را بر ساز و کارهای قانون مند ِ خود ِ جامعه و طبقات ِ اجتماعی ِ آن ارجحییت می دهد و از این رو، منفعت و مصلحت ِشخصی و فرقه ای را نیز بر مصلحت ِ تاریخی ِ جامعه برتر می داند، یعنی در تمام ِ زمینه های مادی تولیدی و سیاسی- مناسباتی انحصار طلب و تمامییت خواه است.

خیزش اجتماعی و انقلابی ۱۴۰۱ در مدت کوتاهی تا کنون جامعه را بیشتر از پیش سیاسی کرده است. این تحول، انقلابی در تفکر و عمل انسان ها بوجود آورده است که شاید یک دهه کار و فعالیت سیاسی و تبلیغی و عملی نمی توانست این تغییر و  تحول را ایجاد کند. تحول انقلابی نه تنها مرزها را شکست و به جامعه جهانی رسوخ کرد بلکه در ایران مرزهای ملی و قومی و نژادی و جنسی و حتی سن و سال را هم در نوردید.