صدمات زلزله در خوی و چهره ضد انسانی حکومت

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

این بار در خوی مردم بخاطر زلزله و بی تامینی در برابر چنین بلایایی قربانی میدهند. در جریان این زلزله که ۵ و ۹ دهم ريشتر گزارش شده است، بیش از ١٣٠٠ نفر مصدوم و بنا به گزارشات رسمی ۳ نفر جانشان را از دست داده اند. بعلاوه طبق گزارشات این فاجعه موجب خسارات سنگینی به منازل و ساختمانها و زندگی مردم شده است و مردم بسیاری در این منطقه بی خانمان و آواره شده اند . زلزله زدگان که بدون امکانات در هوای سرد در حالت آوارگی قرار دارند، نسبت به عدم رسیدگی به وضعیت خود بسیار خشمگینند و اعتراض دارند و خواهان حل معضلات زیستی خود و تامین فوری چادر و امکانات گرمایشی و سایر نیازها هستند.

دهها هزار تن از زلزله زدگان بدون هیچ نوع امکاناتی در سرمای کشنده این منطقه به حال خود رها شده اند. جمهوری اسلامی مثل همیشه به جای هر گونه کمک رسانی ای به مردم آسیب دیده، از یکسو دروغ و وعده تحویل مردم میدهد و از سوی دیگر از ترس اعتراضات مردمی، فورا نیروهای مزدور و سرکوبش را بسیج کرده و منطقه را امنیتی کرده است.
در برابر این حکومت جنایتکار و دزد و چپاولگر مردم زلزله زده در این منطقه خود وارد عمل شده و برای کمک رسانی آسیب دیدگان و آوار برداری و نجات جان انسانها تلاش میکنند. بنا بر خبرها مردم از دیگر شهرها با زلزله زدگاان خوی اعلام همبستگی کرده و کمک رسانی ها براه افتاده است. حکومت تلاش میکند جلوی این کمک ها را بگیرد تا مبادا فضای همبستگی با این مردم که یکپارچه خشم و اعتراض هستند بالا بگیرد. در این میان مشتی دزد و چپاولگر نیز مثل همیشه فعال شده اند تا از قبل سوء استفاده از این وضعیت فاجعه بار پولی به جیب بزنند. در برابر این وضعیت و عدم پاسخگویی مقامات حکومت مردم خوی فریاد اعتراضشان بلند شده و شاهد تجمعات متوالی مردم این شهر مقابل هلال احمر و فرمانداری هستیم و امروز نیز در این محل مردم تجمع اعتراضی داشتند.
رها کردن مردم در کام بلایای طبیعی در بی تامینی مطلق بخشی از کارنامه ننگین رژیم ضد انسانی و چپاولگر حاکم است. آنچه که امروز بر سر مردم خوی آمده را قبلا در کرمانشاه و خوزستان و خراسان و گوشه گوشه این کشور شاهد بوده ایم.
حزب کمونیست کارگری همبستگی عمیق خود را با زلزله زدگان خوی اعلام کرده و به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت میگوید. حزب مردم در تمام شهرها را به حمایت و کمک رسانی فعال به مردم زلزله زده خوی فرا میخواند.
هم اکنون گروههای مردمی در خوی به سختی مشغول کمک رسانی اند. این گروهها را میتوان و ضروریست که به صورت شوراهای محلی سازمان داد تا هم امورات معیشتی و کمک دهی به مردم آسیب دیده سر و سامان بهتری پیدا کند، هم مردم در صفی سازمانیافته تر و متحدتر بتوانند پیگیر حق و حقوق خود و خواستها و نیازهای فوری شان باشند و با قدرت بیشتری سرکوبگری های حکومت را عقب زد.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۱
تجمع خانوده های محکومان به اعدام، اعتصاب کارگران مس فلز رنگین ، اعتراضات شبانه مردمی و اخباری دیگر
امروز چهارشنبه دوازده بهمن بار دیگر خانواده های محکومان به اعدام با شعار "اعدام نکنید" و با خواست لغو احکام اعدام عزیزان خود و توقف اعدامها باردیگر مقابل ساختمان قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی تجمع کردند.
اعدام ابزار سرکوب حکومت علیه مردم است و این تجمعات گوشه ای از جنبش علیه اعدام در ایران را بازتاب میدهد. از تجمعات خانواده های محکومان به اعدام باید وسیعا حمایت کرد. اعدام این قتل سازمان یافته حکومتی باید متوقف و ممنوع شود.
امشب نیز مثل شبهای دیگر در محلاتی از تهران همچون اکباتان، دربند، بلوار فردوسی و شهرهای دیگر همچون آبدانان، فولاد شهر، هشتگرد، خرم آباد و اصفهان مردم به شیوه هایی نظیر آتش روشن کردن در کف خیابان و فریاد شعارها از پشت بامها اعتراض کردند و فریاد سرنگونی سر دادند. در آبدانان جمعی از جوانان با روشن کردن آتش خیابان را بستند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در اصفهان گروهی از مردم به خیابان آمدند و با تجمع و راهپیمایی شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در خیابان بهارستان این شهر جوانان همچنین با آتش زدن بنرهای تبلیغاتی و پرچم های حکومتی به مناسبت "دهه فجر" خشم و نفرت خود را اعلام داشتند. در جوانرود روز گذشته دانش آموزان یک مدرسه به خیابان آمدند و شعار دادند: "از زاهدان تا ایذه، خون از وطن می‌ریزه"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "لعنت بر خمینی". همچنین در شب گذشته در گرمدره کرج، جوانرود و دربند و امانیه و محلات دیگری از تهران و دیگر شهرها شعاردهی های اعتراضی شبانه جریان یافت.
شکل دیگر از اعتراض مردم شعار نویسی علیه حکومت است و دیوارهای شهرها رنگ انقلاب زن، زندگی، آزادی را بخود گرفته است.
در این روز همچنین کارگران کارخانه مس فلز رنگین در شهر بابک استان کرمان در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای دریافتی خود و عدم پاسخگویی به خواستهایشان دست از کار کشیده و تجمع کردند. این کارگران شب گذشته در تحصن و اعتراض بودند. این کارگران دو هفته است که در اعتراض بسر میبرند.
انقلاب ایران انعکاس بسیار جهانی دارد. از جمله در راهپیمایی وسیع صدها هزارنفره کارگران اعتصابی در فرانسه در اعتراض به لایحه افزایش سن بازنشستگی که دولت مکرون میخواهد تصویب کند، پلاکارد "ژن_ژیان_آزادی" بطور برجسته ای به چشم میخورد. اشاره کنیم که فرانسه بار دیگر شاهد اعتراضات وسیع علیه دولت مکرون است و شماری از اتحادیه های بزرگ کارگری فرانسه از جمله اتحادیه حمل و نقل عمومی و مدرسین دانشگاه و مدارس و کارمندان دولتی دست به اعتصاب گسترده و تجمع و راهپیمایی زده اند. یک شعار جالب مردم فرانسه عبارت بود از:"آری به بازنشستگی همراه با سلامتی، نه به مردن در حین کار".
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱ فوریه ۲۰۲۳