نامه سرگشاده به رئیس جمهور اطریش!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

سی و شش شخصیت سرشناس در آلمان با ارسال نامه ای به دفتر رئیس جمهور اطریش و علنی کردن این نامه ، به ارسال پیام تبریک از سوی وی، به جنایتکار حرفه ای رئیسی اعتراض کردند! نامه سرگشاده به رئیس جمهور اطریش ! سقوط اخلاقی و سیاستی خطرناک و ضد انسانی! جناب آقای رئیس جمهور وان در بلن ! خبر تبریک شما به رئیسی را در سایتهای وابسته به سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران دیدیم. سفیر حکومت اسلامی در اطریش نیز در تویتی به این پیام تبریک شما اشاره کرده است.

بسیار عجیب است که شما در مقام رئیس جمهور یک دولت اروپایی، بدون توجه به سابقه این فرد و همچنین نحوه انتخاب! او به عنوان رئیس جمهور، و بدون توجه به اعتراضات مردم در ایران و در دنیا و همچنین اعتراضات ایرانیان پناهنده و مهاجر در اطریش، چنین نامه ای را نوشته و برای رئیسی خواهان موفقیت شده اید.
در سیستم حکومتی که فقط مردان میتوانند کاندید ریاست جمهوری شوند و فقط مردان شیعه و همکار و همراه این حکومت فاشیست اسلامی ، که در عین حال از صافی شورای نگهبان رد شده باشند ، در مقابل مردم قرار داده میشوند که مثلا یکی از آنها را انتخاب کنند، در سیستم حکومتی که آزادی بیان مطلقا وجود ندارد، آزادی احزاب و تشکل و تحزب در آن وجود ندارد، چگونه است که شما از انتخاب رئیسی توسط مردم حرف میزنید. در همین انتخابات کذایی حداقل دو سوم مردم در انتخابات شرکت نکردند، و قبل از انتخابات صدها نفر به اشکال مختلف در داخل ایران با سخنرانی های علنی ، علیرغم خطر دستگیری و یا اعدام، اعتراض خود را به سیستم حکومتی و نحوه انتخابات اعلام کردند.
در مورد شخص رئیسی هم بعید میدانیم شما چیزی نشنیده باشید.
جناب وان در بلن!
رئیسی از ١٩ سالگی در این حکومت سرکوبگر و آدمکش، در سیستم قضایی کار کرده و در نقش دادستان، مستقیما برای اعدام و کشتار مخالفین دوندگی کرده است. او بطور مشخص در سال ١٩٨٨ عضو هئیت مرگ بوده و هزاران زندانی سیاسی را که حتی تعداد زیادی از آنها احکام قبلی زندان خود را تمام کرده و باید آزاد میشدند، را با یک تصمیم سیاسی حکومتی، به مرگ محکوم کرده و دسته جمعی هزاران نفر را کشته و سپس این حکومت همه اعدام شدگان را مخفیانه در گورهای دسته جمعی دفن کرده است.
آیا تا کنون نام خاوران را شنیده اید، محلی که در آن گورهای دسته جمعی این جوانان پرپر شده در آنجا هست و خانواده ها با جنگ و درگیری فراوان با حکومتی ها با دستهای خود زمین را کنده و عزیزان خود را شبانه در این محل شناسایی کرده و تا همین امروز با سرکوب حکومت نمیتوانند حتی برای جان باختگان عزاداری کنند و یا در خاوران دسته گلی بر مزار های دسته جمعی عزیزان خود بگذارند.
پس می بینید که رئیسی یک جنایتکار است . همچنین، از سال ١٩٨٨ تا به امروز وی در سمت هائی ارشد در دادستانی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از جمله بعنوان رئیس قوه قضائیه، مسئول دستگیری، شکنجه، شلاق زدن و اعدام صدها زندانی است که جرمی بجز اعتراض به فقر و بیحقوقی ندارند.
یک مورد دیگر از جنایات او در دوره ریاستش بر قوه قضاییه مصونیت دادن به قاتلان بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان معترض در خیزش توده ای سال ٩٨ و زندانی کردن هزاران نفر از آنها است که بسیاری از آنان همچنان در زندان به سر میبرند.
رئیسی همچنین بعنوان یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی در تصمیم به سرنگونی عامدانه پرواز اوکراینی در ٨ ژانویه ٢٠٢٠ که منجر به کشته شدن همه ۱۷۶ سرنشین آن شد ، نقش داشته است. رئیسی از کشتار تابستان ١٩٨٨ بعنوان "یکی از دستاوردهای افتخار آمیز نظام" یاد کرده است، و هفته گذشته در اولین کنفرانس رسانه ای خود بعنوان رئیس جمهور وقیحانه کارنامه خونین خود را "دفاع از حقوق بشر" نامید.
شما در پیام تبریک خود نوشته اید: "من برای شما موفقیت های فراوان در این مقام مهم آرزو میکنم. ما امیدواریم که شما موفق بشوید آرزو ها و امیال مردم ایران برای صلح را عملی کنید، روابط خوب و حسنه بین ایران و دنیا ایجاد کنید، بویژه تنش ها را از بین برده و در منطقه ثبات ایجاد کنید همچنین شرایط اقتصادی را بهبود بخشیده و حقوق اساسی و آزادی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورید . "
جای تعجب فراوان است که نمیدانید رئیسی برای مردم ایران نه جای امیدواری بلکه ، بسیار ترسناک و نفرت آور است. ما میدانیم که او با این پرونده ای از جنایت و با این سنگدلی و قساوت قلب، در مقام رئیس جمهور، جز مرگ و ویرانی و سرکوب و کشتار چیزی به ارمغان نخواهد آورد و البته مردم ایران بعد از ٤٢ سال مبارزه با این حکومت وحشی و انسان کش خود خوب میدانند در مقابل اینها چه باید بکنند. اعتصاب گسترده کارگران نفت در همین هفته و اعتراضات مداوم هزاران نفر در کارخانه ها و مدارس و محیط های کار و در دانشگاهها و اعتراضات روزانه زنان که در این سیستم و در این حکومت بعنوان نیمه انسان هم محسوب نمیشوند، همه و همه پاسخ مردم ایران به این جانیان اسلامی است.
شما آرزوی موفقیت برای رئیسی کرده اید و ما میتوانیم چند سال دیگر آمار موفقیت های او را که شامل اعدامهای بیشتر و دست و پا بریدن و چشم در آوردن است، برای دفتر شما ارسال کنیم.
شما نوشته اید که از رئیسی خواهان گسترش روابط این حکومت با دنیا و همچنین امنیت در منطقه شده اید، از حکومتی که یک پایه مهم آن غرب ستیزی و شعار "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" است خواستن اینکه با دنیا رابطه برقرار کند، نمیتواند ابدا جدی تلقی شود. و همچنین از حکومتی که پولهای فراوان مردم ایران را صرف سازمان دادن باندهای تروریستی اسلامی در منطقه میکند و خود عامل بی ثباتی و کشتار مردم در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و غیره است، خواستن ایجاد امنیت در منطقه ، در بهترین حالت چشم خود را بر حقایق بستن است.

این نوع دفاع از حکومت جنایتکار و ضد انسانی اسلامی فقط با موجی از نفرت در ایران و در دنیا مواجه میشود. این نوع همراهی و دفاع شما از رئیسی در حقیقت پشت کردن شما به همه دستاوردهای آآگاهگری و مبارزات انسان دوستانه در دفاع از جهانشمولی حقوق انسانی است که برای آنها سالیان سال جنگیده اند.
بجای پیام تبریک و همراهی با رئیسی ، ما انتظار داریم که شما به جنبشی که در تعقیب این جنایتکار است و تعداد زیادی شاکی خصوصی هم علیه رئیسی دارد، کمک کنید تا او را به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه کنیم.

سرانجام ، ما ، امضاكنندگان این نامه سرگشاده ، از شما درخواست می كنیم كه درمورد محتوای نامه خود بیانیه ای رسمی ارائه دهید . و سرانجام برای پی ریزی سیاست اتریش در قبال رژیم جنایتكار اسلامی به مفهوم نكات مطرح شده در این نامه توجه کنید.


1--Mina Ahadi, Vorsitzende des Zentralrats der Ex-Muslime, Köln
2- Nasrin Amirsedghi, Dozentin, Berlin

3- Dr. Richard Herzinger, Publizist, Berlin
4- Dr. Stephan Grigat, Politikwissenschaftler, Universität Wien & Universität Passau
5-. Paul Nellen, Dipl.-Pol., freier Autor & Journalist, Hamburg
6- Nina Scholz, Politikwissenschaftlerin, Wien
7. - Heiko Heinisch, Historiker, Wien
8. - Gerd Buurmann, Autor und Künstler, Köln
9- . Ulrike Becker, Mideast Freedom Forum, Berlin
10. - Seyran Ateş, Rechtsanwältin/Autorin, Berlin
11- . Thierry Chervel, Literatur-Online-Magazin Perlentaucher„, Berlin
12- . Dr. Heinz Gess, em. Prof. für Soziologie, Bielefeld
13-. Arye Sharuz Shalicar, deutsch-persisch-israelischer Schriftsteller, Israel/Berlin
14- . Dr. Elvira Grözinger, Literaturwissenschaftlerin, Publizistin und Vorsitzende der Scholars for Peace in the Middle East (SPME-Germany), Berlin
15. - Dr. Michael Kreutz, Publizist, Bochum
16- . Thomas M. Eppinger, Publizist, Wien
17- . Sama Maani, Schriftsteller, Psychoanalytiker, Wien
18- . Gerhard Oberschlick, Publizist, Wien
19- Tidi von Tiedemann, Mediendesigner, Kontrastfilm, Mainz
20- . Erol Özkaraca, Rechtsanwalt, em. SPD-Abgeordneter, Berlin
21- . Zara Riffler, freie Journalistin, Frankfurt
22. - Simone Schwarz, Geschäftsführerin Saida International e.V., Leipzig
23- . Klaus Blees, Kompetenzzentrum Islamismus der Aktion 3.Welt Saar e.V., Losheim am See
24- . Rebecca Schönenbach, Frauen für Freiheit, Berlin
25- . Ramona Wagner, Richard Dawkins Foundation,
26- . Sima Mahzari, Soziologin und Frauenrechtlerin, Köln
27- . Iman Leo Sefati, Reporter, Berlin
28- . Golroch Jahangiri, Frauenrechtlerin, Berlin
29- . Jahanshah Rashidian, unabhängiger Aktivist, TV-Präsentator, Köln
30. - Tonia Valiogli, em. Sportlerin, USA
31- . Shahnaz Morattab, The Association of families of flight PS752 victims, Frankfurt
32- . Hourvash Pourkian, Vorstandsvorsitzende Kulturbrücke Hamburg e. V., Hamburg
33-. - Shole Pakravan, Mutter von Reyhane Jabbari