نظیره معماری: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲، جهان شاهد بزرگترین مبارزه بر علیه خشونت بر زنان است!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

۲۵ نوامبر امسال، نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای تمام انسان های متمدن و آزادیخواه و بویژه زنان در جهان، شاهد بزرگترین مبارزه بر علیه خشونت بر زنان بوده است. بعد از بیش از دو ماه جنبش عظیم و انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی که بعد از کشتن مهسا امینی شروع شد و با جان باختن و قهرمانی های زیاد در میدان مبارزه با رژیم سرکوب و جنایت اسلامی ادامه دارد، گام های بزرگی نصیب این جنبش شده است.
از زمانی که ۳ فعال سیاسی و برابری طلب یعنی خواهران میرابال در دومینیکن با فرمان نظام مستبد و دیکتاتور این کشور کشته شدند بیش از ۶۲ سال می‌گذرد.

فعالین سیاسی آمریکای لاتین بعد از گذشت ۲۲ سال توانستند این روز را از طریق تصویب و اعلام آن از طرف سازمان ملل، جهانی کنند که بنوبه خود نقطه عطفی در طرح و برجسته کردن خشونت بر زنان و در عین حال مبارزه بر علیه آن بوده است.
این روز در میان ما ایرانیان و فعالین زن و مرد آزادیخواه و برابری طلب شناخته شده و همواره مناسبتی در ادامه مبارزه بر علیه خشونت بر ما زنان بوده است.
اما آنچه اکنون و در بیش از دو ماه گذشته بعد از کشتن مهسا امینی و انفجار عظیم و انقلابی بویژه از سوی زنان در ایران روی داد بزرگترین و برجسته ترین مبارزه و قیام بر علیه خشونت قانونی و سازمان‌یافته بر علیه زنان در ایران اتفاق افتاده است . جهان تا کنون این چنین مبارزه بزرگ و میلیونی و سازمان‌یافته بر علیه خشونت اسلامی و ارتجاعی به شکل رادیکال و انقلابی که شروع و ادامه دارد را بخود ندیده است. ده ها دختر و زن در میان کشته شدگان این دوره مبارزات هستند و نام تک تک آنها در کنار تمام آزادیخواهان و برابری طلبان در ایران و جهان تاریخی شد.
نه تنها این، بلکه جنبش عظیم و انقلابی برای سرنگونی رژیم، تا هم اکنون تمامی قوانین و سنت های قانونی و ارتجاعی در جامعه را زیر سوال برده و عقب رانده است، تحول بزرگی که مبنای آن را انقلاب زنانه در ایران شکوفا کرد.
هم اکنون و در ۲۵ نوامبر روز جهانی علیه خشونت بر زنان جهان بزرگترین ضربه به خشونت قانونی و سیستماتیک، تحقیر و تجاوز و بی حقوقی فردی و اجتماعی در همه زمینه ها بر علیه زنان را در ایران شاهد است. نتایج این مبارزه که بطور قطع به سرنگونی جمهوری اسلامی منجر خواهد شد تا هم اکنون تمام منطقه و جهان را هم تحت تاثیر قرار داده است.
۲۵ نوامبر روز جهانی علیه خشونت بر زنان در کنار مبارزه انقلابی بر علیه جمهوری خشونت و جنایت اسلامی عجین شد.