طی روزهای اخیر، همزمان با سالگرد درگذشت مهسا(ژینا) امینی، امیر تتلو متنی لمپنی علیه مهسا منتشر کرده است. او در متنی که در شبکههای اجتماعی منتشر کرده با فحاشی به مهسا امینی او را مقصر افت تعداد فالوورهایش دانسته، اتفاقی که تتلو مدعیست باعث افت ۲۰۰ هزار یورویی درآمدش شده است. او فحاشی را فقط به مهسا امینی محدود نکرده و آن دسته از هوادارانش که حامی امینی بودند را از فحاشی خود بینصیب نگذاشته است. تتلو در بخشی از متنش تهدید کرده که با وجود چنین فضایی احتمال دارد کنسرتهایش را لغو کند.
این خواننده ایرانی مقیم ترکیه، با اشاره به قانونشکنی مهسا امینی و بیتوجهی او نسبت به تذکرات در حمایت از نظام و حجاب نوشته است: «اگه میخواسته حجاب شو رعایت نکنه باید میرفته دوبی یا ترکیه.»
عکس روایت لمپنیسم امیر تتلو از قانون شکنی مهسا امینی که در اینستاگرام خود منتشر کرده است:
او با خصلتهای لمپنیسم خود، به شدت زنستیز نیز هست اما جالب اینجاست که بسیاری از طرفداران او هم دختران و زنانی هستند که بارها و بارها، از جانب او مورد بیاحترامی و توهین قرار گرفتند.
او در یکی از لایوهای خود در اینستاگرام، علنا دختران ۱۵ تا ۲۰ سال را به برقراری رابطه جنسی با خود دعوت کرد. همین حرف و سخنها باعث شد تا اینستاگرام، اکانت او را برای همیشه ببندد و او را برای همیشه از داشتن یک پیج در این شبکه اجتماعی محروم کند. فعالیتهای او زنستیزانه بود و این مسئله بر خلاف سیاستهای محتوایی این مجموعه بود و این سازمان حتی اکانت این سلبریتی لمپن را با دو سه میلیون فالوئری بست.
رفتار زشت و مردسالارانه تتلو با زنان، از اعلام نفرت او از مادرش شروع شد. سالها قبل، تتلو در یکی از کنسرتهای خود، الفاظ رکیکی را برای مادر خود به کار برده بود.
در یکی دیگر از اقدامات زنستیزانه، تتلو توئیتی را بر علیه دختران ایرانی منتشر کرد. متن توئیت از این قرار است:
«از دیشب تا حالا با پنج تا دختر ایرانی، بحثم شد و گفتم برین و خودشون و دوستاشون و هر کی معرفیشون کرده بود رو حذف کردم. این یه آلارمه که دارم میدم، دختران ایرانی نود درصد زامبی هستند!! مواظب باشین طعمه نشین!
اما خب ده درصد خوب هم داریم که گیر من و شما نمیاد. همشون شوهر دارن!
خلاصه که من نوازندههامم خارجی پیدا کردم. دوست دخترامم میخوام خارجی پیدا کنم دیگه. احساس میکنم دخترای ایرانی واقعا دیگه امیدی بهشون نیست مگر اون عده کمی که اروپا و آمریکا زندگی کردند برای مدت طولانی! کلا دخترهای ایرانی همشون به دست پدر و مادرهاشون کشته شدند!»
سال ۱۳۹۲ هنوز تتلو در ایران بود. زمان زیادی از شروع خوانندگی او نگذشته بود و او بهعنوان یک رپر به اصطلاح «زیرزمینی؟!» فعالیت میکرد و اقدام به انتشار چندین تکآهنگ و ویدئو کلیپ کرده بود. شاید به جرات میتوان گفت که جمهوری اسلامی و پلیس جمهوری ایران بود که امیر تتلو را به اوج شهرت رساند. سال ۱۳۹۲ همان زمانی است که تتلو به دست پلیس امنیت اخلاقی دستگیر شد. خبر دستگیری او در تمام رسانهها بازتاب پیدا کرد: «تتلو، یکی از خوانندههای زیرزمینی دستگیر شد؟!»
همین تیترهای خبری باعث شد تا هرکس که او را نمیشناخت، حالا با اسم تتلو آشنایی پیدا کند. همین دستگیری دو روزه و انتشار ندامتنامه او بعد از آزادی، تتلو را به مشهورترین رپر ایران تبدیل کرد.
به دنبال انتشار توبهنامه از طرف امیر تتلو؛ حواشی مربوط به حضور او در ارگانهای نظامی بهسرعت شدت گرفت. آهنگهایی که امیر تتلو برای مذاکرات هستهای 5+1 خواند و موزیک ویدئوی شهدا و معرفی او به عنوان سفیر صلح موزه شهدا، حواشی بودند که به دنبال توبهنامه در زندگی امیر تتلو؛ پررنگ شدند.
در سال ۹۴ زمانی که تیم هستهای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی در مورد برنامه هستهای مذاکراتی انجام می داد، او آهنگی را در همین زمینه منتشر کرد. جالب است بدانید که این ترانه را با کمک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ساخت و در همان زمان رتبه نخست جستجوی گوگل را در ایران به خود اختصاص داد.
همان موقع یکی از رسانههای جمهوری اسلامی در این مورد، نوشته بود: «حالا این سئوال پیش میآید که چطور بسیاری از هنرمندان و خوانندگانی که دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند در این سطح و کیفیت نمیتوانند از امکانات نظامی استفاده کنند، اما یک خواننده زیرزمینی با سابقه مشخص در گذشته به راحتی اقدام به تهیه چنین کلیپی میکند!؟ هر چند که موضوع و محتوای این کار میتواند مسئله قابل تاملی برای مسئولانی باشد که این حمایتها را صورت دادهاند، اما باز هم نمیتوان از این جریان به راحتی عبور کرد که پیش از هر چیزی باید مجوز رسمی از سوی وزارت ارشاد صادر شود و سپس فعالیتهای فرد ادامه پیدا کند.»
فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز گفته بود: «واقعیت این است که من اصلا نام هنری ایشان(تتلو) را نمیدانستم، زمانی که از ما اجازه خواستند ایشان را بهنام امیرحسین مقصودلو معرفی کردند و من کاری از ایشان ندیده بودم.»
تتلو در سال ۱۳۹۵ نیز به جرم تشویش و اشاعه فساد و فحشا برای دو ماه زندانی بود.
او در سال ۹۶ دوباره بازداشت شد و پس از مدتی آزاد شد. سپس در سال ۹۶ از محمد باقر قالیباف و پس از انصراف او از ابراهیم رئیسی حمایت کرد.
چندی بعد از آزاد شدن، در خبرها آمد که تتلو برای اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت در مارکت موسیقی ایران اقدام کرده است و وزارت ارشاد هم به او چراغ سبز نشان داده است.
سال ۱۳۹۶، تتلو در دوره انتخابات ریاست جمهوری در این سال، با ابراهیم رئیسی دیدار کرد و حمایت خود را از این کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرد. ابراهیم رئیسی نیز از این دیدار استقبال کرد و عکسهای او با امیر تتلو، سوژه داغ تمام خبرگزاریهای ایران و خارج از ایران شد.
سرانجام عدم دریافت مجوز از وزارت ارشاد برای برگزاری کنسرتهایش، سبب شد که تتلو ایارن را ترک کند. یعنی وقتی خبری از مجوز نشد، تتلو در سال ۱۳۹۷ ابتدا به گرجستان و سپس به ترکیه مهاجرت کرد.
رفتن تتلو به ترکیه، شروع یک زندگی تازه برای او بود. حالا او با یک صورت و بدن پر از رنگ و تتو در مقابل چشم مخاطبان و طرفداران خود ظاهر شد.
تتلو که با حواشی زیادی از سحر قریشی جدا شده و چندین بار به شیوه هایی مختلف از جدایی خود ابراز خوشحالی کرده در پست جدیدی در توئیتر اعلام کرده:
«دوست دختر ایرانی به درد نمیخورد و قصد دارم دوست دخترامم خارجی پیدا کنم.
حتی نوازنده های گروهمم خارجی پیدا کردم. دختر های ایرانی به دست پدر و مادراشون کشته شدند.
به همه پسرها توصیه میکنم نود درصد دخترهای ایرانی زامبی هستند.
مواظب باشید طعمه نشید.
او نوشت:
اصطلاح لمپن، نخستین بار توسط مارکس مطرح شد. آن هم با عنوان لمپن پرولتاریا که نخستینبار کارل مارکس و فردریش انگلس در دومین کتاب مشترک خود به نام «ایدئولوژی آلمانی»(۱۸۴۵) بهکار بردند. آنان در این اثر و آثار بعدی خود لمپنپرولتاریا را «خردهطبقهای» از جامعه دانستند که برخلاف بورژوازی و پرولتاریا، در تولید نقشی ندارد و در حاشیه اجتماع از راههای مشکوک مانند گدایی، واسطهگری و کلاهبرداری گذران زندگی میکند. مارکس این گروه اجتماعی را وابسته و ریزهخوار بورژوازی و اشرافیت میبیند و به همینخاطر آنان را ضدانقلابی ارزیابی میکند.
کتاب لمپنیسم نوشته علیاکبر اکبری، جامعهشناس مارکسیست، که در خرداد ۱۳۵۲ منتشر شد، تا سالها مهمترین منبع منتقدان ایرانی در این زمینه بود؛ کتابی در تعریف، دستهبندی، ویژگیها و خصایص لمپنها که فصلی از آن هم به سینمای فارسی اختصاص داشت. نگاه علیاکبر اکبری به سینمای فارسی در واقع تکمیلکننده فصلهای دیگر کتاب است و حکم یافتن مصادیقی از فرهنگ و رفتار لمپنی در سینمای عامهپسند را دارد؛ «داستانها و موضوعات فیلم فارسی عموما مبتنی بر زندگی لمپنهاست ولی همانطوری که لمپنها در شرایط خاص و اجبارهایی که پیش میآید به مشاغل و حرف خردهبورژوازی و کارگری کشیده شده و با خردهبورژوازاها و کارگران ارتباط میگیرند در فیلمها هم اینگونه روابط شغلی و رفتوآمدهای محلی و معاشرتهای دوستانه و نوع سرگرمی و... بهطور کلی انواع همکاریها و روابط آنها منعکس است... .
فیلمسازان فارسی ضمن آنکه بعضی حقایق زندگی و وضع اعتقادی و صفات و خصائص و رفتار و کردار لمپن- خردهبورژوازی را نشان میدهند، در عین حال به عمد و با کوشش همهجانبهای واقعیت را قلب کرده و حقایق را وارونه جلوه میدهند... .»
شعبان بیمخ و دار و دستهاش در ماجرا کودتای ۲۸ مرداد در حمایت از شاه و کودتا
شعبان بیمخ و رمضون یخی و ... در عصر پهلوی که در واقعه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرکوب مصدق و نهضت ملی ایران نقش مهمی داشتند، نمونههایی از لمپن ها در تاریخ معاصر ایران هستند .
لمپنها در آغاز ظهور خود گرچه غالبا شامل اراذل و اوباش قمهکش و قمار باز و فواحش بیسواد و کم سواد بودند، اما دایره لمپنیسم به تدریج بعضی افراد تحصیلکرده را نیز در برگرفت.
خصلت مشترک همه لمپنها، هرج و مرجطلبی و هوچیگری و دروغگویی و فحاشی است. اقداماتشان خاستگاه و بنیاد اندیشگی و ایدئولوژیک ندارد. رفتارهای شان غیر معمول و غیر معقول است و غالبا با نمایشهای تخریبی و غوغا سالاری و حاشیهسازی ، خودشان را به جامعه معرفی میکنند.
لمپنها در فضای پر از سرخوردگیها و ناکامیهای انباشته شده اماکن بروز پیدا میکنند که بهنوعی اختلال روانی در آنها بروز میکند. آنها پرخاشگرانه و خشونتطلب و البته بهشدت اشتهای منفعتطلبانه دارند.
لمپنها ابزار مناسب و خوبی برای خشونتطلبان و حکومتهای استبدادی و افراد و گروههای سرمایهدار هستند.
البته ناگفته نماند که تتلو اخیرا خبر از بازگشتاش به ایران داده بود. او روزهای گذشته نیز اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی به ایران برگردد.
خبر آنلاین: امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو، با انتشار عکس یک بلیت در کانال تلگرامیاش، از بازگشت خود به ایران خبر داد.
امیرحسین مقصودلو که مدتی است در خارج از کشور به سر میبرد، در کانال تلگرامیاش اعلام کرد بهزودی به ایران بازمیگردد. او به همین مناسبت عکسی از گذرنامه و بلیت خود را منتشر کرد.
تتلو در توضیح عکس گذرنامهاش هم نوشت: «بعد از بازگشت به ایران، حتما این عکس را باید عوض کنم چون دیگه شبیه من نیست. برای همین خیلی جاها باعث دردسر شده است.»
سفارت جمهوری اسلامی در ترکیه، پاسپورت امیر تتلو اوکی کرده است و حالا باید دید او به زودی آغوش جمهوری اسلامی بهویژه ابراهیم رئیسی برگردد!
تتلو همانند برادرانش در سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامیی، یک لمپن افسارگسیخته است که به غیر از خودش، به هیچکسی رحم ندارد و با سادهترین اتفاقات هر کسی که مقابل یا مخالفش باشد را میسوزاند، برای او فرقی ندارد آن شخص مادر یا خواهرش باشد یا مهسا!
اما حیرتانگیزتر آن است که این هزاران آدمی که هزاران دلار خرج میکنند تا از ایران راهی کنسرتهای او در ترکیه میروند چه کسانی هستند؟!
گفته میشود تتلو و نزدیکانش برای بنگاههای شرطبندی فعالیت میکنند، یک تجارت سیاه. همچنین گفته میشود که شبکه او در قاچاق دختران کم سن و سال از ایران به ترکیه هم نقش دارد.
تتلو و باندش، تشویق یا وادار نمودن کودکان برای درگیری در هر گونه فعالیتهای جنسی؛ استفاده ابزاری و استثماری از کودکان در فاحشهگری و سایر اعمال جنسی ا و مطالب پُرنوگرافیک و...، نقش دارند.
در واقع امیر حسین مقصودلو هم از منظر قوانین کشور ترکیه و هم در چارچوب کنوانسیونهای بینالمللی متهم به انواع و اقسام جرائم است اما با پولهای بادآورده خود میتواند این قوانین را دور بزند.
واقعا آن چند میلیون دنبالکننده این لمپن، چه کسانی هستند؟ کسی که فحش دادن و ناسزاگویی به طرفدارانش، طلبکار بودن از همه، انجام انواع حرکات ناهنجار و نامتعارف و …
تتلو خواستار جذب «دخترهای ۱۵ تا ۲۰ ساله ساکن ترکیه» شده بود. درخواست تتلو برای رابطه با دختران زیر سن قانونی با موجی از انتقادها روبرو شد و فعالان حقوق زنان برای بسته شدن صفحه او به اینستاگرام فشار آوردند. منتقدان تتلو میگویند او در ترکیه «حرمسرا» به راه انداخته است.
حتی یک روزنامهنگار مشهور ترک در توییتی از پلیس امنیت ترکیه خواسته است که با این خواننده برخورد کند. نهایتا صفحه تتلو از اینستاگرام حذف شد. اینستاگرام میگوید با اینگونه رفتارها برخورد میکند. اینستاگرام گفته است راه اندازی اکانت دیگر توسط فردی که اکانتش مسدود شده غیرقانونی است و اجازه این کار را نمیدهد. به این ترتیب میتوان گفت تتلو از اینتساگرام اخراج شده است.
کنسرت در تیرماه ۱۴۰۰، امیر تتلو با بیش از ۷ هزار بیننده رکورد جدیدی رقم زده است.
برخی حاضران گفتهاند دم سالنی که تتلو کنسرت ۲۹ مهر ۱۴۰۰ را برگزار کرده است صف ۳۰۰ متری تشکیل شده است.
در داخل سالن کنسرت امیر حسین مقصودلو ملقب به تتلو مطابق معمول جنجالهایی رخ داده است. استفاده از مواد مخدر و به کار بردن الفاظ رکیک توسط تتلو در طول مدت کنسرت، از این موارد بوده است.
بنا به گزارشها، شرکتکنندگان شب گذشته نفری از ۱۰۰ الی ۲۵۰ دلار یعنی حدودا از ۳ میلیون الی ۷ میلیون هزینه بلیط کنسرت دادند. با در نظر گرفتن تعداد بیشتر صندلیهای ارزان، میانگین هر نفر ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به فروش کامل بلیطها و ظرفیت ۶۳۰۰ نفری سالن Ora Arena استانبول، مجموع فروش این بلیطها مبلغ ۲۵ میلیارد تومان است.
فحاشی تتلو علیه مهسا را باید در راستای کشتار زنان و کودکان و مخالفان توسط جمهوری اسلامی دید. تتلو به انسانی فحاشی میکند که مرگش هم ناقوس مرگ جمهوری اسلامی را به صدا درآورد. این عمل چندشآور تتلو، هیچ فرقی با عمل برادرانش در پلیس ارشاد جمهوری اسلامی و آنهایی که در خیابانها کودکان را هم کشتند، ندارد!
پنجشنبه سیام شهریور ۱۴۰۲-بیست و یکم ۲۰۲۳