دو نوشته از یوسف بهمنی درباره سپیده قلیان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"سپیده رو تو اعتصابات هفت تپه گرفتن و به ۵ سال زندان محکوم شد نه عفو خواست و نه تجدید نظر فقط گفت به کدام زندان بروم؟! در زمان دادگاهی شدنش بدون ترس در صف اول اعتراضات گرانی بنزین بود و الانم که دیگه از همون دم در زندانی که ازش آزاد شده شعار داد .مبارزه کار بزرگان است که مرد و زن نداره و داریم می بینیم که چه بسا زنانی که از هزاران هزار مرد با غیرت تر، آگاه تر، قوی تر، رزمنده تر و مهم تر اینکه شرافتمندترن! خوشا به حال هر کسی که بتونه یک صدم سیپده قلیان باشه. مبارزه کار بزرگانی چون سپیده قلیان است.

آدم حیونی ست ناطق مثل گاو، خر....ولی چیزیکه ما از انسان انتظار داریم و حداقل چیزی است که انتظار داریم متاسفانه شده حداکثر چیز و اون هم شرافت اشت! اگر انسان با جان دل بپذیرد که لحظه ی با مردن فاصله نداره پس چگونه مردن برایش خیلی مهم است و انسان بیهوده نیامده که بیهوده بمیرد اگر قرار بود مثل حیوان بخوریم و تولید مثل کنیم و بی تفاوت به همنوع باشیم فرق ما با همه ی موجودات چیست؟ (طوطی هم حرف میزنه)
چه بسا انسانهای که به اندازه ی خری هم نام نیک بر جای خود نمیگذارند به دنیا می آیند میخورن و تولیدمثل میکنند.
تمام موجودات کامل هستند بجز انسان چون باید همیشه در حال تِغییر است چرا که هر که خود را کامل بداند بزرگترین نقص را دارد پس همیشه باید برای شرافت اخلاق و انسانیت حرکت کرد.
اینها رو گفتم که توضیح داده باشم اکثریت مردم چه زن چه مرد حتی زندگی حیوانی هم نمیتونن انجام بدن و بسیاری از شرایط شرافت و مروت و مبارزه و کرامت رو در زندگی ندارند اما هستند افرادی چون سپیده قلیان که با شرافت و جسارت و آگاهی مبارزه و مقاومت میکنند. امید است که زندگی و روش برخورد و مبارزه افرادی چون سپیده برای بسیاری از ماها سرمشق قرار گیرد."
برگرفته از دو نوشته مختلف نماینده مستقل کارگری، یوسف بهمنی که در دو گروه واتساپی ارسال شده بود و من این دو پیام را تلفیق کردم. لطفا این مطلب یوسف را منتشر کنید.
پیام همکار