اعتراضات بازنشستگان، کارگران رسمی نیشکر هفت تپه و اخباری دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز ۲۴ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، اصفهان، اهواز، کرمان، شوشتر، شیراز و شوش در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری مطالباتشان مقابل این سازمان در شوش تجمع کرده و دست به راهپیمایی زدند. در شوش بازنشستگان این شهر و کرخه و هفت تپه مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند و شماری از خانواده ها نیز شرکت داشتند و جمعیت به ۳۰۰ نفر میرسید. در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: "تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم"، " حقتو فریاد بزن، نیفته دست راهزن"،"حقوق نصفه نیمه، سکوت کنیم همینه"، و "گرانی، تورم، بلای جان مردم"، "فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون"،

- در این روز همچنین بازنشستگان فولاد در البرز غربی( فولادی) و در تهران علیه سرکوب معیشتی و برای پیگیری خواستهایشان تجمع کردند. افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیونی و درمان رایگان دو خواست مهم همه بخش های بازنشستگان است که در اعتراضاتشان بر روی آنها تاکید کرده اند.
- روز ۲۳ اردیبهشت بازنشستگان شرکت نفت اهواز در اعتراض به سطح حقوقها و مصوبه مزدی شورایعالی کار دست به تجمع زدند.
- وزگذشته ۲۳ اردیبهشت کارگران رسمی نیشکر هفت تپه در اعتراض به سطح نازل حقوقهای و عدم اجرای کامل همسان سازی حقوهایشان با دیگر شرکت های طرح توسعه برای پنجمین روز متوالی مقابل دفتر مدیریت در خصوص عدم انجام اصولی همسان سازی تجمع و اعتراض کردند. زیر فشار این اعتراضات از کارگران فرصت چند روزه ای خواسته شده و کارگران موقتا به تجمعات خود پایان داده و اعلام کرده اند که اگر پاسخ نگیرند دوباره تجمعات خود را از سر خواهند گرفت.
-روز ۲۳ اردیبهشت آتش‌نشان‌های مشهد در اعتراض به سطح نازل حقوقها و شرایط دشوار کاری خود دست به اعتصاب زدند و در برابر استانداری تجمع کردند. این کارگران در همین رابطه در ماه قبل نیز تجمع داشتند در نتیجه مدیریت ۲۰ ساعت اضافه کاری آنها را پرداخت کرد.
- روز ۲۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران توهین حراست به دانشجویان دختر به بهانه پوشش منجر به درگیری بین حراست و دانشجویان شد. بنا بر خبرهای منتشر شده در ادامه‌ی فشار و تهدیدات حراست، دانشجویی که برای در امان بودن از سرکوبگران به یکی از کلاس‌ها پناه برده بود توسط حراست تعقیب و در کلاس محبوس شده بود.
ممانعت حراست از ورود بقیه دانشجویان به کلاس منجر به درگیری فیزیکی و سر دادن شعار های اعتراضی شد. دانشجویان شعار میدادند: "زن، زندگی، آزادی"، "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد"، "اینهمه سال جنایت مرگ بر این ولایت".
- روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت برخی از خانواده‌های دادخواه دهگلان و دیواندره به دیدار خانواده‌های جانباختگان انقلاب در سنندج رفتند و بر سر مزار این جانباختگان راه آزادی در بهشت محمدی این شهر حاضر شدند. این دیدارها نمادی از اتحاد مبارزاتی خانواده های دادخواه و جنبش قدرتمند دادخواهی علیه حکومت سرکوب و اعدام است. جنبشی که با شعار نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم بر محاکمه سران جنایتکار حکومت تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴ مه ۲۰۲۳

هفتاد و سه اعدام در زندانهای ایران در ۲۲ روز
این آخرین پیامه اعدام کنی قیامه
بنا بر گزارشهای منتشر شده طی ۲۲ روز گذشته ۷۳ نفر از زندانیان در زندان های ایران اعدام شده اند. در عین حال اخبار حاکی از اینست که ۱۸ زندانی از جمله ۶ زن در انتظار اجرای سریع حکم اعدام در زندان های اصفهان به سر می برند. باید بجنگیم و جلوی ماشین کشتار و اعدام حکومت را بگیریم.
حکومت آدمکش اسلامی رو به سقوط اعدام میکند تا بلکه چند صباحی بیشتر بماند. اما همه شواهد نشان میدهد که مردم با اعتراضات هر روزه خود بر ادامه انقلاب و بر سرنگونی این حکومت مصرند. از جمله در زاهدان که بیشترین شمار اعدام ها را داشته مردم با شعار"این آخرین پیامه اعدام کنی قیامه" پاسخ محکمی به جنایتکاری های حکومت دادند. تجمعات خانواده هایی که عزیزانشان در خطر اعدام هستند و خواست حمایت و پشتبیانی از مردم در مدیای اجتماعی بخش دیگری از مبارزه علیه اعدام هاست.
علاوه بر اعتراضات میدانی بخش های مختلف جامعه با بیانیه های اعتراضی خود بصورت مستقل و یا مشترک صف متحدی از مبارزه علیه اعدام ها را به نمایش میگذارند که هشتگ #ما_همه_با_هم_هستیم!، نماد این اتحاد است و در توفان توییتری همین هفته ترند شد.
در همین راستا نوزده تشکل دانشجویی، دانش آموزی، زنان و جوانان پیشرو و انقلابی بیانیه ای مشترک علیه اعدام ها داده اند. در این بیانیه با تاکید بر اعتراض سراسری علیه اعدام بر تجمعات اعتراضی پر جمعیت روبروی زندان‌ها به همراه خانواده‌های در معرض اعدام و اعدام‌شدگان و خانواده‌های دادخواه و خانواده‌های زندانیان سیاسی تاکید شده است.
همچنین جمعی از فعالین و حامیان انقلاب زن زندگی آزادی و جنبش زنان نیز در محکومیت اعدامها بیانیه ای داده اند. در بخشی از بیانیه آنها چنین آمده است: "ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعتراض به اعدام، با خواست فوری توقف اعدام ها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و فعالین دربند، و آزادی بازداشت شدگان انقلاب جاری، اعلام می داریم که #همه_باهم_هستیم و انقلاب زن زندگی آزادی متوقف نمی شود".
ندای زنان ایران نیز طی بیانیه ای با عنوان "بساط آدم کشی منحوس اعدام را پایان دهید! در برابر اعدامها و کشتار عمد دولتی #ما_همه_با_هم_هستیم!" اعدام ها را محکوم کرده است. در بخش پایانی این بیانیه چنین آمده است:" نه سرکوب و زندان ، نه اسید و قتل و مسمومیت و نه چرخه ی منحوس اعدام نمی تواند در برابر سیل مطالبات انسانی ما سدی بسازد و تنها خشم مردم را صد چندان می سازد . ندای زنان ایران همپا با خانواده های دادخواه و همه مردم آزادیخواه ایران جنایت دولتی اعدام انسانها را به هر بهانه ای محکوم می کند و متحدانه فریاد میزنیم #ما_همه_با_هم_هستیم". با کارزاری متحدانه و قدرتمند و سراسری باید مقابل اعدامها و جنایات حکومت منفور اسلامی ایستاد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴ مه ۲۰۲۳
tel:00447435562462
tel:00447435562462