چهارشنبه سوری؛ این آتش خاموش نمی شود!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، جوانان و مردم آزادیخواه در بسیاری از شهرهای ایران، علیرغم تهدیدات و تدابیر از پیشی حاكمیت، علیرغم گسیل نیروهای لباس شخصی، امنیتی و انتظامی، در تجمعات خود به مناسبت چهارشنبه سوری به استقبال سال نو رفتند.  در این روز شهرها و روستاها شاهد همدلی، جشن، شادی و آتش بازی مردم به همراه اعلام از پا ننشستن و ادامه انقلاب خود بودند. در مناطق مختلف تهران از جمله شهرک اكباتان، شهرك بهشتی، ونك، ستارخان، گیشا، صادقیه و...

و در بسیاری از شهرهای دیگر از جمله رشت، سنندج، سقز، شیراز، سبزوار، بانه، كامیاران، اهواز، كرمانشاه، اصفهان، قزوین، كرج، مریوان، ملایر و دهها شهر دیگر تجمعات و جشن و شادی مردم با شعارهای مختلف از "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیكتاتور"، "فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی"، "زن، زندگی، آزاد"، "آزادی، آزادی، آزادی" و... به استقبال سال نو رفتند. در بسیاری از این مراسم ها، آتش های چهارشنبه سوری با سوزاندن روسری ها و بنر مقامات حكومتی از خامنه ای تا قاسم سلیمانی و... شعله ور شد و جشن چهارشنبه سوری به صحنه های سوزاندن سمبل های ارتجاع حاكم تبدیل شد.
نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در بسیاری از شهرها به تجمعات دختران و پسران و مردم آزادیخواه حمله كرده و آنها را به خون و خشونت كشید. برخی از شهرها عملا با كشاندن گارد ویژه و نیروهای نظامی و انواع مزدوران مسلح و لباس شخصی، به میدان مانور و جنگ تبدیل شدند. طبق اخبار رسمی جمهوری اسلامی در حمله مزدوران بیش از ۱۷ نفر از مردم در این مراسم ها كشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شده اند. "خطر" تبدیل هر تجمع و هر مراسمی، از جشن تا سوگواری، در هر نقطه ای از ایران به تحرکی علیه حاكمیت و سرایت آن به مناطق دیگر، "خطر" تکرار دیماه و آبان و شهریوری دیگر، چون ابری سیاه بر سر حاكمیت سایه انداخته است.
جامعه ایران پسا شهریور وارد دوره دیگری شده است. نه تهدید و اخطار و نه گسیل گارد ویژه و مزدوران مسلح قادر به خاموش کردن آتش خشم میلیونی مردم نیست. این حكومت راه پس و پیش ندارد و نسل جوان، زنان، طبقه كارگر و اقشار محروم برای رسیدن به ابتدایی ترین امیال خود، جز سرنگونی این حكومت راهی در مقابل خود ندارند.
مردم آزادیخواه ایران روز به روز در جدال با این حكومت صف و نیروی خود را آبدیده و متحد میكنند، تجربه كسب میكنند و برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی آماده میشوند. جدال با جمهوری اسلامی، برای آزادی زن، رفاه و برابری، یك لحظه هم از پای نمی ایستد و در هر حركت خود نیروی بیشتری را به صف آزادیخواهی جلب میكند.
امروز مردم در ایران در جشن و شادی خود با تجدید پیمان ادامه جدال برای سرنگونی جمهوری، ادامه تلاش متحد برای بدست گرفتن قدرت و ساختن آینده ای آزاد، برابر و سعادتمند به استقبال سال نو رفتند. هراس امروز جمهوری اسلامی از شادی و تجدید پیمان مردم، ترس از انقلاب كارگران، ترس از خروش محرومان، ترس از خروش زنان و هراس از بر افراشته شدن پرچم آزادی و برابری بر فراز جامعه ایران است. این ترس واقعی است! مردم آزادیخواه ایران امروز نشان دادند این آتش خاموش نمی شود!
حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲۳ اسفند ۱۴۰۱- ۱۴ مارس ۲۰۲۳
https://hekmatist.com/fa/etelaeye/230314e