معترضان، عکس‌های خمینی و خامنه‌ای و روسری‌ها را آتش زدند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بزرگ‌ترین اکوکمپ کویری ایران به خاطر حجاب اجباری پلمب شد: در ادامه برخوردهای قضایی ایران با اماکن تجاری و گردشگری به خاطر وادار کردن زنان به حجاب اجباری، کمپ کویری متین‌آباد در نطنز پلمب شد. خبرگزاری رکنا روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند، خبر پلمب بزرگ‌ترین اکوکمپ کویری ایران را به نقل از بنیان‌گذار آن گزارش داد و این اتفاق را به مثابه «شوک اقتصادی» به مجموعه کمپ متین‌آباد دانست. هادی اشرف واقفی اظهار داشت: «صبح شنبه به محل کمپ مراجعه کردند و ضمن دستور برای تخلیه مسافران حاضر در کمپ اعلام کردند که کمپ متین‌آباد به دلیل رعایت نکردن حجاب از سوی گردشگران پلمب است.»

این گزارش می‌گوید، کمپ کویری متین‌آباد برای نوروز قرار است پذیرای ۵ هزار مسافری باشد که از قبل رزرو کرده‌اند. اما اکنون مشخص نیست تکلیف مسافرانی که در این کمپ برای اقامت خود جایی رزرو کرده‌اند چه می‌شود.
آقای واقفی در پاسخ به این سئوال که آیا از قبل هشداری به مجموعه داده شده بود گفت: «همیشه تاکید بر رعایت حجاب بوده است. ما هم روی دیوار مجموعه رعایت حجاب را به مسافران تاکید کرده‌ایم، ولی نمی‌توانیم شخصا در این خصوص ورود کنیم.»
طی هفته‌ها و روزهای اخیر گزارش‌های متعددی حاکی از پلمب مجتمع‌ها و واحدهای تجاری و اماکن گردشگری به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری مراجعان یا کارکنان آن منتشر شده که آخرین آن پلمب هتل سرای عامری‌ها در کاشان و مجتمع تجاری الماس در تهران بود، امری که به بی‌کاری صدها نفر در آستانه عید نوروز منجر شده است.

روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار، به دو سال و ۷ ماه زندان محکوم شد
وکیل روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار آزاد در ایران، روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند، از محکومیت موکل خود به دو سال و ۷ ماه زندان خبر داد.
سعید خلیلی در توییتی که منتشر کرده «ضابطین قضایی» را پشت پرده این حکم دانست و درباره میزان دخالت آنها در تصمیم محاکم و قاضی‌ها پرسش‌گری کرده است.
این وکیل دادگستری با اشاره به عفو گسترده بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر و زندانیان سیاسی که رئیس قوه قضاییه ایران شمار آنها را ۲۲ هزار نفر اعلام کرده است، نوشت: «به رغم اینکه بدون هیچ شک و تردیدی شرایط عفو اعلامی شامل حال آقای نخعی می‌شود و ده‌ها نمونه مشابه دیگر حتی با اتهاماتی سنگین‌تر مشمول عفو شده‌اند، اما بنا به درخواست ضابطین، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب او را به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به دو سال و ۷ ماه حبس محکوم کرد.»
آقای خلیلی در ادامه پرسید: «آیا این امر شائبه غلبه اراده ضابطین بر تصمیمات قضایی را ایجاد نمی‌کند؟»
روح‌الله نخعی، روزنامه حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل، تنها چند روز پس از آغاز اعتراضات جاری در ایران روز ۳۱ شهریور ماه بازداشت و روز ۲۶ دی‌ماه به قید وثیقه و به طور موقت از زندان فشافویه آزاد شد.
پیش از این وکیل او تاکید کرده بود که در شمول عفو نسبت به این روزنامه‌نگار نردیدی نیست، اما با این حال دادگاه او کمتر از ده روز پس از عفو گسترده زندانیان سیاسی برگزار شد.
طی روزهای منتهی به سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ و پس از آن بسیاری از معترضان بازداشتی و زندانیان سیاسی با حکم «عفو» از سوی رهبر جمهوری اسلامی آزاد شدند، رخدادی که مخالفان حکومت ایران آن را صرفا حربه‌ای برای خاموش کردن اعتراضات و نه نشانه‌ای از تغییر سیاست‌ها دانسته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا چارشنبه سوری را تبریک گفت
توییتر فارسی وزارت خارجه ایالات متحده، شامگاه سه‌شنبه ۲۳ اسفند آیین کهن چهارشنبه سوری را گرامی داشت و برای مخاطبان خود آرزوی رفع ناخوشی‌های سال رو به انتها را کرد.
اعتراضات در برخی شهرهای ایران و آتش‌ زدن عکس خامنه‌ای همزمان با چهارشنبه‌سوری
همزمان با برگزاری مراسم جشن چهارشنبه‌سوری، گزارش‌ها حاکی از اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی در برخی شهرهای ایران است.
پایگاه خبری هه‌نگاو که اخبار حقوق بشری و اعتراضات شهرهای کردنشین را پوشش می‌دهد گزارش داد که جمعی از مردم شهر سقز در استان کردستان شامگاه سه‌شنبه ۲۳ اسفند با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان‌ها آمده‌اند.
هه‌نگاو همچنین در توئیتی نوشت: «در شهرهای بوکان، مهاباد، پیرانشهر، سقز، دیواندره، سنندج و جوانرود نیروهای حکومتی با مردم درگیر شده‌اند».
یک پارک طبیعت‌گردی در یزد و یک کمپ کویری در نطنز به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری پلمب شدند
در ادامه تشدید فشارهای حکومت جمهوری اسلامی برای تحمیل حجاب اجباری به شهروندان، مدیرکل گردشگری استان یزد اعلام کرد پارک طبیعت‌گردی یزد به‌دلیل برگزاری برنامه‌ای «خارج از شئونات اسلامی» پلمب شد.
همزمان، خبرگزاری رکنا نیز از پلمب یک کمپ کویری در متین‌آباد، از توابع نطنز، خبر داد.
موسس این کمپ گفته است برای نوروز پنج‌هزار مسافر رزروشده داشتیم اما ماموران با حضور در محل، مسافران فعلی را تخلیه کردند و کمپ را به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری گردشگران پلمب کردند.
فشارها برای اعمال حجاب اجباری در هفته‌های اخیر بار دیگر افزایش یافته و در ادامه پلمب واحدهای مختلف صنفی، روز دوشنبه یک هتل در کاشان، و بخشی از یک مجتمع تجاری در تهران پلمب شدند.
https://www.radiofarda.com/a/32042577.html