از فراخوان بازنشستگان به تجمعات بزرگ سراسری در نهم اسفند حمایت میکنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۲: بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و نیز معلمان شاغل و بازنشسته طی فراخوانی به تجمع سراسری برای ساعت ده صبح روز نهم اسفند فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل فرمانداری و استانداری برگزار خواهد شد. یک موضوع مهم این تجمعات اعتراض به فقر و گرانی است. بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه هستند که معیشت و زندگی آنها مدام مورد تعرضات مافیای چپاولگر حاکم قرار گرفته است و با اعتراضات خود همواره نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای رادیکال و سراسری در سطح جامعه داشته اند.

اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و پرداخت دیون دولت به صندوقهای بازنشستگی که بخشی از همین چپاولگری ها است و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در تجمعات و اعتراضات بوده است. نهادهایی چون شورای بازنشستگان ایران، اتحاد بازنشستگان، شورای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی(بستا) از جمله امضا کنندگان منشور‌ مطالبات حداقلی بیست تشکل هستند. منشوری که پلاتفرم اتحاد صفوف مردم است. بعلاوه یک تاکید بازنشستگان بر آزادی بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی بوده است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از فراخوان بازنشستگان به تجمع اعتراضی روز نهم اسفند حمایت و پشتیبانی میکند و همه مردم را به حمایت از مبارزات آنها و پیوستن به این تجمعات در اعتراض علیه فقر و گرانی فرا میخواند.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۲

تجمع کارگران معدن کرومیت اسفندقه و چند خبر دیگر

امروز چهارم اسفند کارگران معدن کرومیت اسفندقه در اعتراض به ۳ ماه حقوق، عیدی و پاداش پایان سال خود دست از کار کشیده و تجمع کردند. شرکت یاقوت شهر که پیمانکار این معدن بوده پس از اتمام قرارداد، بدون پرداخت مطالبات کارگران اقدام به جمع آوری کارگاه و ترک معدن کرده است. بنا بر خبرها مدیریت معدن اسفندقه با وعده اینکه با فروش سنگ آهن های مازاد مطالبات کارگران را پرداخت خواهد کرد، کارگران را سر میدواند. کارگران بر ادامه اعتراض خود تا گرفتن حق و حقوقشان تاکید دارند.

دیدارهای همبستگی با آزاد شدگان دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی نمادی از قدرت انقلاب و جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی است. از جمله امروز شماری از فعالین صنفی معلمان و کارگران و بازنشستگان با اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته که به تازگی از زندان آزاد شده و همسرش خانم ژاله روحزاد دیدار کردند. در این دیدار حاضرین با در دست داشتن نوشته هایی با تاکید بر آزادی معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی و عکس معلمان بازداشتی برای آزادی فوری همه زندانیان دربند تاکید کردند. قبل از آن نیز سلسله دیدارهایی با محمد حبیبی و مسعود فرهیخته از معلمانی که از زندان آزاد شده اند و نیز با مریم محمدی از فعالین ندای زن را شاهد بودیم.

خبر دیگر برگزاری مراسم خاکسپاری معلم جانباختە خالد وکیلی در بهشت محمدی سنندج با حضور جمعیتی زیاد از مردم است. خالد وکیلی در زیر شکنجه توسط جانیان اسلامی جان باخت. خشم و انزجار از جنایات حکومت در مردم موج میزند و مراسمهای گرامیداشت جانباختگان محل اعلام انزجار مردم جانیان حاکم است.

شب گذشته همچون شبهای دیگر شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران همچون قصرالدشت، پونک، امیر آباد، نارمک، و همچنین در دیگر شهرها جریان داشت. یک شعار که بسیار قابل توجه بود اعتراض علیه گرانی بود و مردم فریاد میزدند:"دلار شده ۵۰تومان کی پا میشی هموطن".

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳ فوریه ۲۰۲۳
tel:00447435562462

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۲۹-۳۳۱, تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته و بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و دیگر خبرها

تجمع بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، معلولان مشهد، پتروشیمی آدیش کنگان و اخباری دیگر اعتراضات کارگری و بخش های مختلف بازنشستگان گسترش می یابد. در اعتراضها اساسا به دزدیها و فشار فقر گرانی است. امروز دوم اسفند ماه بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مقابل صندوق بازنشستگان کشور در تهران تجمع کردند. روز گذشته نیز بازنشستگان مخابرات در یازده شهر تهران، اصفهان، سنندج، اهواز، یاسوج، کرمانشاه، خرم آباد، اراک، کرمان، همدان و ایلام تجمع کردند.

بازنشستگان همچنین برای روز نهم اسفند به برپایی تجمعات سراسری در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها و مراکز استانها مقابل استانداری و فرمانداری فراخوان داده اند.
امروز همچنین جمعی از معلولان در مشهد در اعتراض به وضعیت اسفبار معیشتی، بودجه ناچیز اختصاص یافته به معلولین در بودجه ریاضتی سال ۱۴۰۲ و بودجه های معوقه توانبخشی در مشهد تجمع کردند. قبل از آن نیز معلولان در تهران چندین تجمع بر پا کردند و در آخرین تجمع خود به نشانه اعتراض ورودی سازمان برنامه و بودجه را گِل گرفتند.
روز گذشته نیز کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی آدیش کنگان واقع در سایت تمبک در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و خلف وعده ها دست به اعتصاب زدند و در محوطه کارگاه تجمع کردند. در این روز همچنین تعدادی از کارگران کارخانه فولاد آریا اردستان برای چندمین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت ۴ ماه دستمزد خود اعتصاب کردند و مقابل کارخانه دست به تجمع زدند. به گفته کارگران دو هفته قبل فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان به کارخانه آمدند و وعده پردخت طلبهای کارگران را دادند ولی خبری نشد.
تجمع اعتراضی دیگر در روز گذشته از سوی متقاضیان مسکن ملی ساوه بخاطر بساط دزد بازار و بلاتکلیفی و سردواندن آنها در تحویل مساکنی که پولش را از پیش پرداخت کرده اند در مقابل فرمانداری انجام گرفت.
و بالاخره اینکه شعاردهی های شبانه در شب گذشته در محلاتی از تهران از جمله در بلوار ابوذر، شریعتی، ولیعصر تهران، ۴۰۱ ، فرمانیه، خیابان پاستور و حوالی بیت خامنه ای و در دیگر شهرها جریان داشت و شعار مرگ بر دیکتاتور در این محلات طنین انداخته بود. مردم شعار میدادند: "مرگ بر سپاهی"، " دلار شده پنجاه تومن، کی پا میشی هموطن"، "مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی"، مرگ بر خامنه ای قاتل"، "امسال سال خونه خامنه ای سرنگونه"، ...
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱ فوریه ۲۰۲۳

 


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۰
تجمع کارگران پتروشیمی مسجد سلیمان، معلمان در تهران و اخباری دیگر
امروز دوم اسفند ماه جمع بزرگی از معلمان در برابر آموزش و پرورش در اعتراض به بدتر شدن وضع معیشتی خود و بی پاسخ ماندن خواستهایشان با فریاد "عدالت کجایی؟ عدالت کجایی؟" دست به تجمع زدند.
در این روز همچنین جمعی از کارگران پتروشیمی مسجد سلیمان در اعتراض به عدم‌ دریافت ۶ ماه حقوق و حق بیمه پرداخت نشده خود دست به اعتراض زدند که متعاقب آن نیروهای حراست درب پتروشیمی را به روی کارگران بستند. تجمع اعتراضی دیگر امروز از سوی کارگران پیمانی انجمن صنفی شرکتهای فضای سبز تبریز بخاطر وخامت معیشتی خود و طلبهایشان در برابر استانداری برگزار شد. همچنین صبح امروز تعدادی از کارگران شهرداری‌های خوزستان با سفر به اهواز برای چندمین بار بخاطر مشکلات معیشتی و شغلی مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند . امروز نانوایان در نیشابور نیز به خاطر مشکلات معیشتی و گرانی ها در این روز تجمع داشتند. در این روز کسبه و بازاریان شهرستان بانه در کردستان نیز در اعتراض به وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی تجمع کردند. و هم اکنون زمزمه های اعتصاب و اعتراض در میان کسبه و بازار بالاست.
از سوی دیگر امروز نیز در ادامه آزادی شماری از بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی مرضیه فارسی از زندان اوین آزاد شد. او توسط دادگاه انقلاب محاکمه و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که نهایتا حکم او به ۳ سال و ۹ ماه زندان تقلیل یافت. همچنین الهام مدرسی هنرمند نقاش سنندجی که در جریان انقلاب دستگیر شده بود امروز از زندان کچویی کرج آزاد شد. او طی ویدئویی مراتب قدردانی خود را از حمایت های مردمی اعلام داشت. بهنام موسیوند نیز امروز از زندان رجائی‌شهر کرج آزاد شد. روز گذشته نیز ژینا مدرس‌گرجی که در هشتم آبان دستگیر شده بود با قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شد. آزادی این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم. به امید اینکه با انقلابمان بتوانیم تمامی زندانیان را آزاد کنیم.
یک اقدام مهم از سوی مردم استقبال جمعی از زندانیان سیاسی و دیدارهای همبستگی با آزاد شدگان از زندان است. روز یک اسفند شماری از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، قارن سوادکوهی، روزبه سوهانی، علی صبوری، علیرضا عباسی، آیدا عمیدی، اکبر معصوم‌بیگی، لئا منصوری و منیژه نجم‌عراقی و میلاد جنت یکی از اعضاء کانون و شماری دیگر به دیدار رضا خندان مهابادی، نویسنده سرشناس، منتقد و عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران رفتند. رضا خندان مهابادی در مهرماه ۹۹ دستگیر شد و پس از ۲ سال و نیم حبس، در بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان رجایی‌شهر آزاد شد. در این دیدار همگی یاد بکتاش آبتین عضوکانون نویسندگان و شاعر و نویسنده محبوب مردمی را که به دلیل ممانعت حکومت از دسترسی به موقع به درمان جان باخت را گرامی داشتند.
شعاردهی های شبانه امشب نیز در محلاتی از تهران از جمله در نارمک جریان داشت. مردم شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور" ، "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر جمهوری اسلامی" .
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱ فوریه ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۱
تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته و بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و دیگر خبرها
امروز جمعیت قابل توجهی از معلمان و فرهنگیان بازنشسته در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و عدم اجرای همسان سازی و افزایش سطح حقوقها و دیگر خواستها و مطالباتشان مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند. تجمع کنندگان در اعتراض به وعده و وعید و سردواندن های مقامات شعار میدادند:"دوز و کلک کافیه، سفره ما خالیه".
امروز همچنین جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و سطح پائین حقوق‌ها و عدم رسیدگی به دیگر مطالباتشان مقابل ساختمان تأمین اجتماعی این شهر دست به تجمع زدند و با شعار "فقط کف خیابان بدست میاد حقمون" بر ادامه تجمعات و اعتراضاتشان تاکید کردند. تجمع قبلی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۳۰ بهمن ماه بود که در چندین شهر شاهد تجمعات و راهپیمایی اعتراض آنها بودیم. بازنشستگان همچنین برای روز نهم اسفند به تجمعات سراسری بزرگ در تهران و شهرستانها فراخوان داده اند.
بدین ترتیب معلمان و بازنشستگان این دو نیروی مهم انقلاب بار دیگر با خواستها و تجمعات بزرگ خود به میدان می آیند. آنها از جمله امضا کنندگان منشوری با امضای ۲۰ تشکل هستند که بر خواستهای پیشرو کل جامعه تاکید میگذارد. منشوری که پرچم اتحاد صفوف انقلاب زن، زندگی، آزادی است. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی،‌ درمان و تحصیل رایگان برای همه، بازپرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها،‌ پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در مبارزاتشان است.
یک حرکت مهم اعتراضی دیگر در این روز فریاد شعارهای ضد حکومتی در متروی تهران بود. مردم معترض فریاد میزدند:" ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما"، "مرگ بر خامنه ای". متروها همواره محل اعتراضات مردمی در طول انقلاب بوده است.
و بالاخره اینکه گرانتر شدن نرخ دلار و رسیدن قیمت آن به بالای ۵۰ هزار تومان با یک رکورد تاریخی و سقوط بیشتر ارزش ریال که با خود گرانی بیشتری را همراه آورده، بر اعتراضات علیه گرانی ها شدت داده است. از جمله امروز شماری از کسبه بازار بزرگ تهران در اعتراض به افزایش قیمت دلار و کم شدن قدرت خرید دست به راهپیمایی زدند و مردم نیز آنها را همراهی میکردند. معترضین شعار میدادند: "دلار شده ۵۰ تومان کی پا میشی هموطن"، "درآمد ها ریالیه ، هزینه ها دلاریه "، "مرگ بر دیکتاتور".
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲ فوریه ۲۰۲۳