شعاردهی های شبانه در محلات تهران، اعتراضات زاهدان، همبستگیهای جهانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۸ شب گذشته همچون شبهای قبل شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران تهرانپارس، صادقیه، شهرک باقری، محله سازمان آب و نیز در برخی شهرهای دیگر جریان یافت. مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور تداوم انقلاب و عزم سرنگونی حکومت جنایت را فریاد میزنند. همانطور که قبلا گزارش کردیم روز گذشته جمعیتی بزرگی از مردم در شهر زاهدان به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این تظاهرات بنر بزرگی با نوشته "وکالت ما مدرن است نه فرد محور" قابل توجه بود.

در این روز نیروهای سرکوب حضورشان سنگین بود و با مردم درگیر شدند. روز گذشته در راسک نیز مردم با شعار مرگ بر بسجی، مرگ بر دیکتاتور به خیابان آمدند و راهپیمایی کردند. بنا بر آخرین خبرها از ساعات پایانی شب گذشته دهها نفر از مردم معترض زاهدان در مسیر بازداشت به منازل خود دستگیر شده اند. اکنون شهر زاهدان یکپارچه خشم و اعتراض است. زاهدان یک کانون داغ اعتراض است و حمایت های مردمی از مردم زاهدان را باید گسترش داد و شعار زاهدان، زاهدان حمایتت میکنیم همه جا طنین انداز شود.
همبستگی های جهانی با انقلاب ایران گسترش می یابد. عفو بین الملل طی بیانیه ای خواهان اقدام فوری همه کنشگران برای جلوگیری از اعدام عرشیا تکدستان، مهدی محمدی‌فرد و جواد روحی، سه تن از شرکت‌کنندگان در جنبش اعتراضی اخیر شده است. عرشیا تکدستان ۱۸ساله و مهدی محمدی فرد ۱۹ ساله به اتهام "محاربه" و "افساد فی‌الارض" به دوبار اعدام محکوم شده اند. جواد روحی ۳۱ ساله علاوه بر این دو اتهام به دلیل اتهام «ارتداد» نیز به سه بار اعدام محکوم شده است. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود می‌نویسد که اعتراف جواد روحی به سوزاندن قرآن "حاصل شکنجه" بوده است. عفو بین الملل در بیانیه خود براعتراف گیری اجباری از این زندانیان در زیر انواع شکنجه اشاره کرده و مینویسد:"در نتیجه این شکنجه‌ها، جواد روحی دچار پارگی کتف، عدم کنترل ادرار، عوارض گوارشی و اختلالات حرکتی و گفتاری و عرشیا تکدستان دچار شکستگی انگشت پا و مشکلات حافظه شده و "مهدی محمدی فرد به دلیل تجاوز دچار جراحات مقعدی و خونریزی مقعدی شد".
حزب کمونیست کارگری بر اقدام فوری همه مردم در برابر جنایاتی که در زندانها توسط وحوش جمهوری اسلامی علیه معترضین در جریان است تاکید میکند. جان زندانیان در خطر است. با اعتراضی سراسری و به خیابان آمدن در تمام شهر ها میتوان و باید جلوی اعدامها و جنایات حکومت در زندانها را گرفت. تمامی بازداشت شدگان انقلاب باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. جمهوری اسلامی باید بخاطر همه این جنایاتش در سطح جهان بایکوت و سران آن در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.
آخرین خبر مربوط به اعتصاب کارگران آبفای مشکین شهر بخاطر عدم پرداخت 9 ماه دستمزدشان است. حزب بر اعتصابات سراسری برای تقویت انقلاب و فلج اقتصادی حکومت بعنوان گام مهم برای سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران